Källkoden för League of Legends och ett äldre anti-fusksystem har stulits

Robot
Källkoden för League of Legends och ett äldre anti-fusksystem har stulits

Men Riot vägrar att betala lösensumman för dem.

#League-of-legends, #Riot-games


Medlem

Jag skulle också vägra att betala. Om man betalar betyder det ju bara att tjuvarna blir starkare och vill sno mer. Man måste tänka på det stora hela istället för att bara tänka kortsiktigt just nu. För betalar dom så kan dom bli av med mer nästa gång. Antagligen så är det någon som står bakom det här också och betalar för kalaset.

Medlem

Vilka kräk!, bra dom inte gick med på deras krav... terrorister

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag skulle också vägra att betala. Om man betalar betyder det ju bara att tjuvarna blir starkare och vill sno mer. Man måste tänka på det stora hela istället för att bara tänka kortsiktigt just nu. För betalar dom så kan dom bli av med mer nästa gång. Antagligen så är det någon som står bakom det här också och betalar för kalaset.

Precis, man ska inte förhandla med terrorister.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Riot har väl inte blivit av med någon data? Det är väl så att svinen "bara" har kopierat data från Riot? Eller har dem faktiskt raderat den också?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag skulle också vägra att betala. Om man betalar betyder det ju bara att tjuvarna blir starkare och vill sno mer. Man måste tänka på det stora hela istället för att bara tänka kortsiktigt just nu. För betalar dom så kan dom bli av med mer nästa gång. Antagligen så är det någon som står bakom det här också och betalar för kalaset.

Det är det som hela IT Branschen gör just nu - slutar betala ransomware och hot om läckor.

1
Skriv svar