Naughty Dog har "gått vidare" från Uncharted, kan göra detsamma med The Last of Us

Robot
Naughty Dog har "gått vidare" från Uncharted, kan göra detsamma med The Last of Us

Ingen pressar dem att göra The Last of Us 3.

#naughty-dog, #the-last-of-us, #uncharted


Medlem

Bästa nyheten på länge. Hoppas de gör något helt nytt och skippar resten av deras IPn. Riktigt bra spel allihopa, men nu räcker det, gå vidare!

Medlem

The last of us part III måste komma!


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Behöver inte betyda att vi inte får mer. ND kan låta annat företag utveckla nästa uncharted.

Medlem

Dags att överge vemodet och allvaret och skapa något med glädje! 😀

Medlem

Hade så gärna sett att dem hade gjort en fläskig remake av Jak & Daxter. Lär ju aldrig hända, men önska kan man.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det finns för resten av all framtid att släppa en trea, så ingen stress. Onödigt att köra alla ip i botten.

Medlem

Det tråkiga är väl att Uncharted var en storsäljare i 10 år utan att någon tog på sig att konkurrera i matinéäventyrsgenren. Med Shadow of the Tomb Raider nådde man samma höga nivå på äventyr men med bättre gameplay än Uncharted, därefter bara övergav man Tomb Raider. Påminner lite om hur alla hyllar Half-Life och väntar på Half-Life 3 men ingen tar på sig att göra sitt eget Half-Life när det är uppenbart att Valve är ointresserade.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det tråkiga är väl att Uncharted var en storsäljare i 10 år utan att någon tog på sig att konkurrera i matinéäventyrsgenren. Med Shadow of the Tomb Raider nådde man samma höga nivå på äventyr men med bättre gameplay än Uncharted, därefter bara övergav man Tomb Raider. Påminner lite om hur alla hyllar Half-Life och väntar på Half-Life 3 men ingen tar på sig att göra sitt eget Half-Life när det är uppenbart att Valve är ointresserade.

Jag har i över 10 år undrat varför Xbox inte försökt utveckla något som kan konkurrera med Uncharted och God of War, och på senare år Horizon och Spidermån.

Istället försöker de lägga ofattbara 700 miljarder kronor på Activision-Blizzard, för att sen inte ens få Call of Duty exklusivt.

Det är öppet mål för Sony.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag har spelat spel sen barnsben och är nu medelålders. Men. Av någon anledning har jag aldrig spelat deras spel. Känns nästan lite fel.

Men jag har aldrig varit något stort fan av shooters på konsol. Varken FPS eller tredje person. Testade både TLoU1 och Uncharted 2. Men var em blandning av att jag inte gillade gameplay utanför striderna och att jag var lite kass på att sikta I striderna.
Kanske borde testa såhär 6 åt senare, nu när jag blivit bättre på den typen av spel.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag har i över 10 år undrat varför Xbox inte försökt utveckla något som kan konkurrera med Uncharted och God of War, och på senare år Horizon och Spidermån.

Istället försöker de lägga ofattbara 700 miljarder kronor på Activision-Blizzard, för att sen inte ens få Call of Duty exklusivt.

Det är öppet mål för Sony.

Ms har svårt att göra det som gjorde dom stora på spelmarknaden, dvs halo. Däremot så ser Forza ut att krossa allt som Sony gör på bilracing-fronten. Men ja i övrigt är det rätt meh.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Part III vill jag ha och jag tror den arbetas på

Medlem

Hoppas verkligen det kommer mer TLoU, gärna mer Uncharted också för min del. ND jobbar väl redan på ett helt nytt ip? Ska bli spännande att se vad de kommer visa upp framöver!

Medlem

Hoppas dom skrotar the last of us serien. Det blev ett perfekt spel det är bra nog.

Medlem

Det måste bli mer. ettan och tvåan är snor-bra spel. Suktar efter 3an.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Man kan säga att dem ger sig ut på outforskad mark.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det tråkiga är väl att Uncharted var en storsäljare i 10 år utan att någon tog på sig att konkurrera i matinéäventyrsgenren. Med Shadow of the Tomb Raider nådde man samma höga nivå på äventyr men med bättre gameplay än Uncharted, därefter bara övergav man Tomb Raider. Påminner lite om hur alla hyllar Half-Life och väntar på Half-Life 3 men ingen tar på sig att göra sitt eget Half-Life när det är uppenbart att Valve är ointresserade.

Valve har faktiskt ett Half life projekt igång under kodnamnet HLX.
Om det kommer döpas till Half life 3 känns ju dock osannolikt, Valve verkar vilja undvika siffran 3


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Fragtjuv

Ifall det inte skulle bli mer av Last of us så är jag ändå nöjd med hur historien har utvecklats sig. Den kan faktiskt sluta såhär, lite ovisst, men ändå med en möjlighet att fortsätta om man vill.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Skulle inte ha något problem med ytterligare spel i serien.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Vi vet ju redan att det blir mer. Ett nytt Last of Us, även om det inte är Part 3, kommer förmodligen redan i år och i princip har det också redan pratats öppet om att Uncharted ska leva vidare hos nån annan studio.

Jag tror Bend Studio tar över projektet med Uncharted. De ville inte göra en uppföljare av Days Gone och deras nya spelkoncept var redan pitchat av en annan studio. Så de stod utan spel en kort stund vilket ledde till att personalen mellan Naughty Dog och Bend studio delade arbetsuppgifter för att bibehålla sysselsättningen. De har haft ett äldre förslag med ett Uncharted spel som handlar om när Sully var ung; hans egna äventyr under 70-talet. De har även gjort Golden Abyss till PS Vita.

Medlem
Citat:

Naughty Dog har "gått vidare" från Uncharted, kan göra detsamma med The Last of Us

Rings of Power confirmed.

1
Skriv svar