Det här spelar FZ i helgen - vad spelar du?

Medlem
Skrivet av fredrik.peterson.503:

Just nu så lirar jag Trails of Cold Steel på Ps5:an och 3d Game Heroes på 3:an!

Bra val!

Medlem

Har kört GoldenEye några timmar nu.
Inte riktigt lika välpolerat som Perfect Dark till 360 men jag har haft väldigt kul ändå.

Medlem

Betar av backloggen å näst på tur står Stela.


signatur

ASUS ROG Strix G15DK | Corsair Blackbeard 980 | Nintendo Switch | Xbox Series X/360 | C-64 |

Medlem

Jag testade Golden Eye tidigare idag på Xbox och kände att jag inte riktigt förstår grejen med släppet? Varför småhypas en Nintendo64-titel på Xbox som ser ut som skit idag 2023? Kunde man inte åtminstone ha fixat till texturer i spelet? En helt hemsk bilduppdatering? Eller ska det vara helt original?

Missförstå mig inte nu, jag ÄLSKAR retrogaming men 3D-spel ifrån den här eran har ju knappast åldrats med värdighet.

Medlem

Självklart Dead space i väntan på Psvr2!!! Jag hoppas att jag hinner spela Dead space ordentligt innan!

Medlem

Blir Fire Emblem Engage varvat med lite Goldeneye

Skrivet av trifix:

Jag testade Golden Eye tidigare idag på Xbox och kände att jag inte riktigt förstår grejen med släppet? Varför småhypas en Nintendo64-titel på Xbox som ser ut som skit idag 2023? Kunde man inte åtminstone ha fixat till texturer i spelet? En helt hemsk bilduppdatering? Eller ska det vara helt original?

Missförstå mig inte nu, jag ÄLSKAR retrogaming men 3D-spel ifrån den här eran har ju knappast åldrats med värdighet.

Spelet ser bra ut än idag, vilket är smått chockerande då det i princip alltså är helt obehandlad grafik från 1997 ä...ruskigt rolig klassiker som klarat tidens tand mycket bättre än de flesta N64- och Playstationspel

Medlem

Skulle köra igenom Golden Eye på Switch. Men la efter tio minuter.
Den styrningen....
Kör Dead Space på ps5 istället. Vilket spel!

*Uppdatering*
Golden Eye på Xbox! Damn! Där sitter styrningen!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Fragtjuv

I helgen ska jag spela Stray och eventuellt starta upp Uncharted The Lost legacy.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Majoren:

Blir Fire Emblem Engage varvat med lite Goldeneye

Spelet ser bra ut än idag, vilket är smått chockerande då det i princip alltså är helt obehandlad grafik från 1997 ä...ruskigt rolig klassiker som klarat tidens tand mycket bättre än de flesta N64- och Playstationspel

Det är det jag menar. Varför göra remakes? Bra spel är bra spel. Räcker att remastra dom. Se på Quake.

Medlem

Är inne i en retro-period just nu så det blir FF7 och Megaman X denna helg

Medlem

tror det är dags för god of war men är inte säker


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Tassel:

Skulle köra igenom Golden Eye på Switch. Men la efter tio minuter.
Den styrningen....
Kör Dead Space på ps5 istället. Vilket spel!

*Uppdatering*
Golden Eye på Xbox! Damn! Där sitter styrningen!

Haha, fattar inte vad folk har emot styrningen. Tycker den fungerar lika bra idag som den gjorde på 90-talet när man vant sig

Skrivet av scaryfoot:

Det är det jag menar. Varför göra remakes? Bra spel är bra spel. Räcker att remastra dom. Se på Quake.

Både och fungerar, en bra remake blir ju som ett helt nytt spel, som Resident Evil på Gamecube. Goldeneye remaken på Wii var ju däremot ingen höjdare...

Medlem

Blivit Uncharted 4 och AC Unity, sticker emellan med med lite AC Syndicate för variation. Lite sugen på en ny runda av Papers Please också.

Medlem

Just nu är det originalspelet Link's Awakening i olivgrönt som rullar på mitt Super GameBoy.
Ett härligt spel på alla sätt.

12
Skriv svar