PC-versionen av The Last of Us Part 1 försenas

Robot
PC-versionen av The Last of Us Part 1 försenas

Den som väntar på något gott...


Medlem

meh
jag har förköpt, men kan inte vänta och spelar om på PS4 just nu...

Medlem

Synd! Körde Last of Us senast när det släpptes första gången till PS3 men den ligger nu trasig i garderoben. Sedan dess har det enbart blivit PC så kommet knappt ihåg någonting från spelet. Blir definitivt att göra ett återbesök när det släpps via Steam, hoppas även Part 2 kommer vid ett senare tillfälle.

Medlem

Ägde spelet på både ps3 och ps4 men tyckte det var så fruktansvärt segt och ointressant att jag aldrig spelade ut det. Står i valet och kvalet om jag ska köpa det och orka mig igenom det bara för att. Eller om jag ska lägga pengarna på någpt som faktiskt är bra istället.

Medlem
Skrivet av robbis:

Ägde spelet på både ps3 och ps4 men tyckte det var så fruktansvärt segt och ointressant att jag aldrig spelade ut det. Står i valet och kvalet om jag ska köpa det och orka mig igenom det bara för att. Eller om jag ska lägga pengarna på någpt som faktiskt är bra istället.

Hur långt spelade du? Jag råder dig att ta dig igenom det och sedan hoppa på part 2! Men om du inte gillar postapokalyptiska spel med riktigt bra skrivna karaktärer så kanske de inte är någon ide haha

Medlem
Skrivet av robbis:

Ägde spelet på både ps3 och ps4 men tyckte det var så fruktansvärt segt och ointressant att jag aldrig spelade ut det. Står i valet och kvalet om jag ska köpa det och orka mig igenom det bara för att. Eller om jag ska lägga pengarna på någpt som faktiskt är bra istället.

Va, blasphemy!

Tråkigt med förseningen men day 1 köp för mig. Och då har jag ändå flera kopior på PS3 samt remastern på PS4.

Medlem

Giefgiefgiefgiefggiefgief...

Medlem
Skrivet av robbis:

Ägde spelet på både ps3 och ps4 men tyckte det var så fruktansvärt segt och ointressant att jag aldrig spelade ut det. Står i valet och kvalet om jag ska köpa det och orka mig igenom det bara för att. Eller om jag ska lägga pengarna på någpt som faktiskt är bra istället.

Den korrekta formuleringen är istället: "Eller om jag ska lägga pengarna på något som tycker är bra istället."

Medlem
Skrivet av Ender:

Den korrekta formuleringen är istället: "Eller om jag ska lägga pengarna på något som tycker är bra istället."

Korrektare formulering. Eller om jag ska lägga pengarna på något som jag tycker är bra i stället.

Medlem
Skrivet av ientity:

Korrektare formulering. Eller om jag ska lägga pengarna på något som jag tycker är bra i stället.

Korrektare korrektaste formulering. Eller om jag ska lägga pengarna på välgörenhet istället.

Medlem

Känns lite taskig timing oavsett nu när serien går.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Jag skulle inte bli förvånad om den egentliga orsaken är TV-seriens enorma framgångar.

Nu väntar man med release tills serien sänts klart och kan då marknadsföra spelet till de som vill ha mer.

Skribent
Skrivet av Margy:

Jag skulle inte bli förvånad om den egentliga orsaken är TV-seriens enorma framgångar.

Nu väntar man med release tills serien sänts klart och kan då marknadsföra spelet till de som vill ha mer.

Jag tänker också att tv-serien kan ha en orsak. Men då att de vill putsa upp spelet så det blir en bra release utan buggar och annat då det säkerligen kommer finnas nytt folk som vill prova spelet pga tv-serien.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

Släpp 2 till pc istället
Ingen vill spela den kassa ettan.. överhypat spel

Medlem
Skrivet av Ender:

Den korrekta formuleringen är istället: "Eller om jag ska lägga pengarna på något som tycker är bra istället."

Bra svenska där... Om du ändå bara ska vara dryg kan du väl åtminstone göra en korrekt formuleringen.

Medlem

Fy fan, fick en klump i magen och såg framför mig hur det skulle stå 12 månader eller dylikt. Några veckor är inte hela världen. 😄


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

NuZ
Testpilot
Skrivet av Levi:

Släpp 2 till pc istället
Ingen vill spela den kassa ettan.. överhypat spel

Knasig? Är ju 1an som är bra, riktigt bra! 2an tappade mycket av magin och bara en massa karaktärer och ångest.

Som att säga att Alone in the dark remaken är bättre en första eller Monkey island fortsättningarna för den delen.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av ientity:

Korrektare formulering. Eller om jag ska lägga pengarna på något som jag tycker är bra i stället.

Haha, tack..."jag" försvann i redigeringen"

Medlem
Skrivet av robbis:

Bra svenska där... Om du ändå bara ska vara dryg kan du väl åtminstone göra en korrekt formuleringen.

Vi kan mötas halvvägs; jag lovar att korrekturläsa mina texter så att ett ord inte faller bort ifall du lovar att inte framföra dina åsikter som fakta, ok?

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

meh
jag har förköpt, men kan inte vänta och spelar om på PS4 just nu...

Jag körde remaken på PlayStation 5 i höstas men hade lirat remastern för tätt inpå så upplevelsen blev sämre då jag visste exakt vad som komma skall i storyn. Däremot var det härligt att se världen i helt ny motor med grym grafik. Men som sagt så sabbades min upplevelse..

Skrivet av Levi:

Släpp 2 till pc istället
Ingen vill spela den kassa ettan.. överhypat spel

Ja 2an är så djävulskt bra o roligt att lira. Faktiskt vassare än originalet. Personligen älskar jag ettan också men det är nå speciellt med #2. Hoppas de gör 3an så fort o välgjort som möjligt. Hoppas det blir lika långt o matigt som 2an vilket kändes som 2 spel i ett..

Skrivet av NuZ:

Knasig? Är ju 1an som är bra, riktigt bra! 2an tappade mycket av magin och bara en massa karaktärer och ångest.

Som att säga att Alone in the dark remaken är bättre en första eller Monkey island fortsättningarna för den delen.

Älskar personligen 2an. Förbaskat roligt o spännande gameplay. Å vilket matigt långt äventyr det blev då det kändes som 2 spel i ett. Gillar långa spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Intressant.. Lite förvånad.

Dom har ju både remastrat nyrligen och släppt ett annat spel till PC nyrligen.. Som jag antar använda mer eller mindre samma teknik/motor.

Känns som oväntade problem osv borde vara lösta.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av robbis:

Ägde spelet på både ps3 och ps4 men tyckte det var så fruktansvärt segt och ointressant att jag aldrig spelade ut det. Står i valet och kvalet om jag ska köpa det och orka mig igenom det bara för att. Eller om jag ska lägga pengarna på någpt som faktiskt är bra istället.

Eftersom du spelat (och köpt?) spelet 2 gånger om redan och inte tyckte om det så känns det ju sjukt märkligt om du skulle få för dig att köpa det igen?

Är det någon ny typ av 'vaskning'? "Jag har köpt ett dyrt spel 3 gånger - och jag tyckte inte ens om det! Check me out!"

Man gillar inte alltid alla spel. Bara att gå vidare Köp ett nytt spel ist som du kanske gillar


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Eftersom du spelat (och köpt?) spelet 2 gånger om redan och inte tyckte om det så känns det ju sjukt märkligt om du skulle få för dig att köpa det igen?

Är det någon ny typ av 'vaskning'? "Jag har köpt ett dyrt spel 3 gånger - och jag tyckte inte ens om det! Check me out!"

Man gillar inte alltid alla spel. Bara att gå vidare Köp ett nytt spel ist som du kanske gillar

Haha, ja det låter som att han trollar.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Eftersom du spelat (och köpt?) spelet 2 gånger om redan och inte tyckte om det så känns det ju sjukt märkligt om du skulle få för dig att köpa det igen?

Är det någon ny typ av 'vaskning'? "Jag har köpt ett dyrt spel 3 gånger - och jag tyckte inte ens om det! Check me out!"

Man gillar inte alltid alla spel. Bara att gå vidare Köp ett nytt spel ist som du kanske gillar

Nej det skulle jag inte påstå. Vaskning är alkoholmissbruk.

Jag vill ju gilla det och vill klara ut det...

Medlem
Skrivet av robbis:

Nej det skulle jag inte påstå. Vaskning är alkoholmissbruk.

Jag vill ju gilla det och vill klara ut det...

Lär inte hjälpa att köpa det igen, iaf.

Jag tyckte inte The Last of Us direkt var 'helt otroligt', heller.
Men ge det en ärlig chans igen nån dag där du inte har nått att göra och kan goona in dig ordentligt... Om man stämmer sig rätt, känslomässigt, som bör det ju iaf vara en 'schysst' upplevelse för dom flesta.

Men spel är så olika, och anledningen till varför man spelar eller varför man uppskattar det man gör är väldigt olika.
Du MÅSTE inte gilla The Last of Us... Det har aldrig direkt varit the second coming of christ, så mycket som typ "Jävlit habilt".


signatur

subterranean homesick alien

Är jag den enda som inte spelat det ...som kommer lira det på PC nu?

Känns som alla hunnit spela det
Jag har inte riktigt haft konsol men velat spela det


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Är jag den enda som inte spelat det ...som kommer lira det på PC nu?

Känns som alla hunnit spela det
Jag har inte riktigt haft konsol men velat spela det

Nope, jag ska också skaffa till pc och spela första gången. Men väntar 1-2 år tills en rea och det är patchat.

Medlem
Skrivet av robbis:

Ägde spelet på både ps3 och ps4 men tyckte det var så fruktansvärt segt och ointressant att jag aldrig spelade ut det. Står i valet och kvalet om jag ska köpa det och orka mig igenom det bara för att. Eller om jag ska lägga pengarna på någpt som faktiskt är bra istället.

Du bör nog uppsöka hjälp om du spelar om ett spel 2 gånger och funderar på en tredje gång. Gillar självplågeri?

1
Skriv svar