Hogwarts Legacy

Robot
Hogwarts Legacy

Hogwarts Legacy roar mugglare, men är ren magi om trollkarlsblod flyter i ådrorna.

#hogwarts-legacy


Medlem

Grym recension, tack! Måttligt intresserad av Harry Potter generellt, men spelet lockar rejält.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

FM-guru
F.d. Sisyr

Spännande! Noterar att det inte nämns något om karaktärerna i spelet (manusmässigt alltså); är det positivt eller negativt? Känslan man fått av marknadsföringsmaterialet är att spelet verkar lite si och så på den fronten.

Medlem

Är det 10e feb om man köpte Deluxe Edition med 72h early access? Eller är det 7e feb isf?

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Är det 10e feb om man köpte Deluxe Edition med 72h early access? Eller är det 7e feb isf?

Det är om 12h ish.

EDIT: Kan ju vara lite mer ifall man ska lira på Steam då dom generellt sett låser upp vid 17:00.

Medlem
Skrivet av Zalcore:

Det är om 12h ish.

EDIT: Kan ju vara lite mer ifall man ska lira på Steam då dom generellt sett låser upp vid 17:00.

Nice.

Moderator

Vi streamar det redan ikväll 20:00 om någon är nyfiken och vill ta en titt!!

Medlem

Ååh, gött att de verkar bra! Har inte varit så här pepp på ett spel sen Ghost of Tsushima! Jag som gillar traditionell open world med pluppar lär ju bara gilla det ännu mer😁

Medlem

Nice! Jag ser att det får bra betyg överallt. Då blir det ett köp av deluxe edition. Ser fram emot imorgon!

Medlem

Kul att det verkar så bra.

Medlem
Medlem

det är... Bra??? Fy fan va kul, förväntade mig överhypead mellanmjölk. Det här får nog bli ett köp då!

Medlem

Hur långt är spelet?


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Vad handlar spelet om?

Medlem

Bra recension, tack!

Roligt att spelet fick bra betyg, jag var redan taggad men hypen steg lite extra nu.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

https://twitter.com/HogwartsLegacy/status/1621192523589771270

Om det stämmer så låses early access delen upp imorgon kl 19:00

Medlem
Skrivet av Zalcore:

Det är om 12h ish.

EDIT: Kan ju vara lite mer ifall man ska lira på Steam då dom generellt sett låser upp vid 17:00.

Enligt utvecklarna själva är release 10:00 PMT, dvs 19:00 svensk tid.

Twitter

Medlem

Tur att man inte spelat så mycket Assasins Creed 🫤

Då känns ju allt nytt och fräscht!!
Verkar lovande! Kul!
😀

Medlem
Skrivet av Pigge88:

https://twitter.com/HogwartsLegacy/status/1621192523589771270

Om det stämmer så låses early access delen upp imorgon kl 19:00

Midnatt idag för konsollerna.

Redaktör
Ponny

Mina förväntningar har gjort en Wingardium Leviosa!


signatur

En Bamseponny av folket

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Mina förväntningar har gjort en Wingardium Leviosa!

Jag älskar dig, Fredrik.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av Mikael Berg:

Spännande! Noterar att det inte nämns något om karaktärerna i spelet (manusmässigt alltså); är det positivt eller negativt? Känslan man fått av marknadsföringsmaterialet är att spelet verkar lite si och så på den fronten.

Jag vill inte spoila något, men karaktärsporträtten är bra tycker jag. Sen har vissa lite stela modeller, men röstmässigt känns det bra och jag köper att de är karaktärer i världen.

Skrivet av marsson90:

Hur långt är spelet?

Skulle nog tro runt 30-40 h, sen kan du förstås spä ut allt med sidouppdrag och andra utmaningar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Med andra ord inte riktigt i samma klass som Cyberpunk 2077, men inte långt från Men hur är karaktärerna i spelet egentligen? Mitt största frågetecken har aldrig varit om världen eller stridssystemet, men allt jag sett känns väldigt opersonligt och anonymt på något vis. Minnesvärda och charmiga karaktärer är ju en grundpelare när det gäller Harry Potter.

Medlem

Quidditch lär säkert bli ett DLC.

Medlem

Kul och skönt att det verkar vettigt! Jag kan köpa avsaknaden av Quidditch, som diskuterat tidigare så kan det lätt bli konstigt om man ser det från något perspektiv annat än sökarens då matchen plötsligt kan avgöras bara för att en NPC fångade kvicken. Sökaren spelar helt enkelt för stor roll, imo, eftersom kvicken är värd 15 mål.

Däremot tänker jag inte betala 50% mer för tre dagars early access, så jag får hålla mig till fredag kväll!


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

Vi streamar det redan ikväll 20:00 om någon är nyfiken och vill ta en titt!!

Åh nej, jag som kommenterar Leksand i eSHL NHL23 då...tusan oxå!
Ja ja, det får bli att se i efterhand!

Skribent
Skrivet av Kyraal:

Med andra ord inte riktigt i samma klass som Cyberpunk 2077, men inte långt från Men hur är karaktärerna i spelet egentligen? Mitt största frågetecken har aldrig varit om världen eller stridssystemet, men allt jag sett känns väldigt opersonligt och anonymt på något vis. Minnesvärda och charmiga karaktärer är ju en grundpelare när det gäller Harry Potter.

Karaktärerna är bra med solida röstskådespelarinsatser. Vissa känns stela, men de flesta känns som bra och det finns gott om unika porträtt. Speciellt lärarna på skolan har alla sin unika charm.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Trevligt! Nu blev det ett köp, hoppas det dyker upp på fredag så är helgen räddad.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Gen
Medlem

Det blir ett köp så fort PC versionen testats av folk och jag sett att den versionen inte suger.

Medlem

Nice.
Spelet för förhandsbokaet så snart bär det av.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skriv svar