Sons of the Forest ska nu bli ett early access-spel

Robot
Sons of the Forest ska nu bli ett early access-spel

Istället för att försenas ytterligare en gång.

#Endnight-games, #Sons-of-the-forest


Medlem

Så nu ska folk betala för betatesta det?

Avstängd
Skrivet av fooobar:

Så nu ska folk betala för betatesta det?

har du sovit under en sten eller? samma sak med pre-order som får börja några dagar tidigare, också betalt betatest.

KoP
Medlem

Kan inte speltillverkare bara gör klart sina spel nuförtiden till den grad (och då syftar jag inte på alpha eller beta stadiet) att dom själva är nöjda med att släppa det? 😒

Medlem
Skrivet av fejksson:

har du sovit under en sten eller? samma sak med pre-order som får börja några dagar tidigare, också betalt betatest.

Det var lite av en sarkastisk retorisk fråga.
Det första spelet var jättebra på många sätt men det nådde aldrig releasekvalitet tyvärr. Är fortfarande otroligt buggigt.

Medlem

Early Access är ju bra p.g.a. att utvecklarna inte ska behöva stressa fram ett spel.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Gnällkuk

Hade ju inte planerat att spela det på release eftersom jag förväntade mig att det skulle vara halvfärdigt precis som alla andra spel är vid release idag, hade dock inte väntat mig att det skulle vara 6-8 månader. Det indikerar ju på att det är kanske ett år från 1.0...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av KoP:

Kan inte speltillverkare bara gör klart sina spel nuförtiden till den grad (och då syftar jag inte på alpha eller beta graden) att dom själva är nöjda med att släppa det? 😒

Speltillverkarna är inte nöjda med att släppa det, därav Early acces.

Men jag, och många andra, är tillräckligt nöjda att köpa och spela spelet i dess nuvarande form.

win-win

Medlem

Låter som man bör vänta till sommaren med detta. Men ska kolla lite klipp på youtube innan jag bestämmer mig är riktigt sugen efter att ha kört förra.

Inaktiv

Så länge de inte gör EA is 10 år är det väl en schysst kompromiss om de nu inte vill skjuta upp det igen.

Medlem

Skall bli jävligt kul att se om de kommer fixa det eller bara släppa det i 1.0 efter en stund i EA och sen skita i att göra klart det...
Tycker det känns lite som de spelar i samma liga som Code}{atch.

Medlem

"eftersom det första spelet än i dag lider av en del problem." Det är så det blir med early access, otroligt få spel når någon sorts välpolerad version.

Såg faktiskt fram emot SotF när det hade en rejält större budget än förra spelet och potential att bli något bra, men nu är det ju bara lägga i skräplistan likt så många andra EA-titlar

Medlem
Medlem

fan oxå! ett av spelen jag mest ser fram emot. men detta borde ju iaf betyda att det funkar betydligt bättre sen vid release, så jag ser ljuset i tunneln


signatur

//monster

FM-guru
F.d. Sisyr

Attans! Lär nog testa det i Early Access ändå. Alldeles för sugen för att motstå.

Medlem

Känns ju lagom oseriöst när de satt release datum för spelet rätt nyligen och aldrig talat om att det skulle bli ett early access spel.

Chefredaktör
Skrivet av Mikael Berg:

Attans! Lär nog testa det i Early Access ändå. Alldeles för sugen för att motstå.

Samma här! Kommer inte att kunna hålla mig borta...

Medlem

Hoppas det också får VR-stöd.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hoppas det också får VR-stöd.

Gärna med funktion så man kan spela spelet med VR mössan på, så de inte missar att lägga till en knapp för att plocka upp saker ur drying racks etc som i The Forest xD

Medlem

om Early access priset är lägre än när det släpps skarpt så kommer jag köpa det i early access. Annars kan de vänta på mina pengar


signatur

I drank what?

Medlem

Fan, jag som längtat så. Bara vänta något år till då.. aldrig att jag kör early access och förstör första upplevelsen.

1
Skriv svar