Minecraft får ett arkeologisystem i nästa uppdatering

Robot
Minecraft får ett arkeologisystem i nästa uppdatering

Snart kan du göra historiska utgrävningar.

#minecraft, #mojang


Medlem

Köpte spelet i alfan, och det är galet vad spelet fortsätter att ge!

Mitt absolut bästa spelköp någonsin, helt klart.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

ELF
Medlem
Skrivet av Managor:

Köpte spelet i alfan, och det är galet vad spelet fortsätter att ge!

Mitt absolut bästa spelköp någonsin, helt klart.

25 väl spenderade riksdaler


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skribent
Skrivet av Managor:

Köpte spelet i alfan, och det är galet vad spelet fortsätter att ge!

Mitt absolut bästa spelköp någonsin, helt klart.

Shit, hur länge sedan var det?


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av Managor:

Köpte spelet i alfan, och det är galet vad spelet fortsätter att ge!

Mitt absolut bästa spelköp någonsin, helt klart.

Köpte det och har spelat 1 timme. Jag har inte gett det en ärlig chans. Några tips?

Ibland tror jag det är som när man läser böcker. Vissa böcker kommer igång efter 100 sidor.
Samtidigt ska man ju inte pina i sig 100 timmar i ett spel. Avvägningsfråga.

Skribent
Skrivet av anon_332538:

Köpte det och har spelat 1 timme. Jag har inte gett det en ärlig chans. Några tips?

Ibland tror jag det är som när man läser böcker. Vissa böcker kommer igång efter 100 sidor.
Samtidigt ska man ju inte pina i sig 100 timmar i ett spel. Avvägningsfråga.

Jag rekommenderar att spela med någon. För mig var det rätt ointressant innan jag började spela med barnen (även om jag kunde uppskatta och se alla byggen folk gjorde på youtube). Men har du någon och spela med blir det liksom ett äventyr tillsammans, man börjar med inget och sen samla resurser och bygga något tillsammans.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Köpte det och har spelat 1 timme. Jag har inte gett det en ärlig chans. Några tips?

Ibland tror jag det är som när man läser böcker. Vissa böcker kommer igång efter 100 sidor.
Samtidigt ska man ju inte pina i sig 100 timmar i ett spel. Avvägningsfråga.

Börja utan startkista, spela på tillräckligt hög svårighetsgrad att det blir läskigt att försöka överleva en natt. Bygg ett enkelt hem och börja sen utforska under jorden. Googla grejer eftersom du kommer dit.

Så började jag i alfan. Enormt bra spel där fantasin sätter gränserna. Tycker du om att bygga har du väldigt många timmar framför dig.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Shit, hur länge sedan var det?

Tidigt 2009-2010 tror jag! Det är lite luddigt haha!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Köpte det och har spelat 1 timme. Jag har inte gett det en ärlig chans. Några tips?

Ibland tror jag det är som när man läser böcker. Vissa böcker kommer igång efter 100 sidor.
Samtidigt ska man ju inte pina i sig 100 timmar i ett spel. Avvägningsfråga.

För min del blev jag förälskad direkt, då man kan koppla bort allt och bara gräva och bygga. Lite terapi för min del.

Har du testat att dra igång lite musik med hörlurar och spela?


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Indy skin har man sedan massor med år tillbaka och arkeologiblock fans med i Attack of the B-team moddpacket. Men kul att det kommer till 'vanilla'

Medlem

Million dollar question: NÄR kommer ray traycing på Ps5?


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Skribent
Skrivet av Zphynx:

Million dollar question: NÄR kommer ray traycing på Ps5?

Ja det verkar ju som de inte har några planer för strålspårning på Xbox heller, så det kanske stannar på PC tills vidare?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Köpte det och har spelat 1 timme. Jag har inte gett det en ärlig chans. Några tips?

Ibland tror jag det är som när man läser böcker. Vissa böcker kommer igång efter 100 sidor.
Samtidigt ska man ju inte pina i sig 100 timmar i ett spel. Avvägningsfråga.

Det är inget för dig, precis som för mig. Man kan inte krysta fram intresse för ett spel.

Minecraft är ett oändligt byggaspel vad jag förstått. En sandbox utan något slutmål.

För mig är sånt totalt menlöst.

Det tråkiga är att Mincraft influerat så många andra byggaspel att också bara vara endless sandbox. Svårt idag hitta byggaspel som har en story/kampanj och ett slutmål.

Att det influerat till och med spel som Fallout 4 att ha med en crafting/byggardel.

"Jaha, så vad är syftet med att bygga en bas i Fallout 4, behövs det för att klara vissa utmanande quests eller blir det lättare att klara spelet på den svåraste nivån?"

"Nej, man bygger bara för att det är skoj"

Sån extrem besvikelse.


signatur

Memento Mori

Medlem

Minecraft var kul för 10år sen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Minecraft är ett oändligt byggaspel vad jag förstått. En sandbox utan något slutmål.

Det finns dock en slutboss som du kan sträva efter att klara av. Sen får du fortsätta efter det så spelet tar inte slut för att du klarar den men det går att ha som söutmål i alla fall 😊
Jag är en storyperson så jag har också svårt att fastna, men nångång skall jag försöka "klara" minecraft på survival mode har jag tänkt.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Det är inget för dig, precis som för mig. Man kan inte krysta fram intresse för ett spel.

Minecraft är ett oändligt byggaspel vad jag förstått. En sandbox utan något slutmål.

För mig är sånt totalt menlöst.

Det tråkiga är att Mincraft influerat så många andra byggaspel att också bara vara endless sandbox. Svårt idag hitta byggaspel som har en story/kampanj och ett slutmål.

Att det influerat till och med spel som Fallout 4 att ha med en crafting/byggardel.

"Jaha, så vad är syftet med att bygga en bas i Fallout 4, behövs det för att klara vissa utmanande quests eller blir det lättare att klara spelet på den svåraste nivån?"

"Nej, man bygger bara för att det är skoj"

Sån extrem besvikelse.

Finns även achievements att ta sig genom, så man har något att göra även om man inte älskar att bygga.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja det verkar ju som de inte har några planer för strålspårning på Xbox heller, så det kanske stannar på PC tills vidare?

Dessvärre! Alla spelare på både xbox och ps5 har väntat länge nog nu tycker jag 😄
Speciellt med psvr2 runt hörnet.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Dessvärre! Alla spelare på både xbox och ps5 har väntat länge nog nu tycker jag 😄
Speciellt med psvr2 runt hörnet.

Menar ni ray tracing nu? Tror ni på fullaste allvar att ray tracing är något som Xbox och PS5 klarar av?

Medlem
Skrivet av TwiZtah:

Menar ni ray tracing nu? Tror ni på fullaste allvar att ray tracing är något som Xbox och PS5 klarar av?

Finns ju flera spel redan som erbjuder RT till både Xbox och PS5. Eller vad menar du?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av TwiZtah:

Menar ni ray tracing nu? Tror ni på fullaste allvar att ray tracing är något som Xbox och PS5 klarar av?

Vadå? Anser du det som orimligt eller?

Xbox hade ju raytracing aktivetat genom en bugg efter en uppdatering för några månader sedan. Och det rullade på utan problem.
Så att generationens konsoler klarar raytraycing ska väll inte vara några problem?
Med andra shaders så kanske det börjar bli problematiskt.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

1
Skriv svar