Diskutera - Det bästa spelet du inte spelat?

Medlem

Jag har aldrig spelat Dark Souls-spelen. Inte heller spelat Red dead redemption 2 trots att jag uppskattade ettan.

Medlem

Allt som har släppts exklusivt till playstation typ.

Fick med red dead redemption 2 när jag köpte min xbox one för snart tre år sedan och det har jag inte spelat än, det står där i hyllan och ser fint ut men en vacker dag ska jag spela det


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Inte spelat? Oj, det är långt för många för att nämna. Man vill ju automatiskt säga Half-Life 3, men, ja.


signatur

//monster

Medlem

Det Ja helst skulle vilja lira som är hyllat men aldrig kommit till skott är nog:

Mass Effect serien
Dragon Age serien

Medlem

Souls spelen och Elden Ring. Har dock spelat men inte klarat Bloodbourn och Sekiro
Minecraft.
Fallout Las Vegas.
Portal spelen.

Spel jag egentligen borde spela men aldrig fått arslet ur vagnen.

Medlem

Hur vet man detta????

Medlem
Skrivet av Shodan:

Hur vet man detta????

Hahaha, satt precis själv och tänkte samma sak...
Om jag nu ändå ska försöka mig på att gissa så blir det Disco Elysium.

Medlem

Det är nog Metal Gear Solid Phantom pain, ligger långt ner i backloggen, inte orkat. Nyare spel är mer frestande...

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Hahaha, satt precis själv och tänkte samma sak...
Om jag nu ändå ska försöka mig på att gissa så blir det Disco Elysium.

Lättare är kanske något man lirat men inte klarat main story på.

Annars är det ju bara att rösta på något hype train man inte hoppade på som folk röstar på?

Metroid prime: corruption är det som dyker upp. Gillade allt med liret men jag körde det på för hög svårighetsgrad. Kom halvvägs till en boss där man trots YouTube för strategihjälp var helt chanslös och då liret är på Wii fanns inga fusk.

Behöver nästan aldrig fusk för att klara spel så detta kom som en chock.

Medlem

I och med att jag inte vet hur bra spel är som jag inte har spelat så kan jag bara gissa... World of warcraft kanske... Eller möjligtvis något av Zelda eller Mario spelen (jag hade en Nintendo 8 bitar men körde bara Ice Climber), jag var en av dom som körde Sega. Jag tror att det bästa spel jag har missat om man går på recensioner är Disco Elysium eller kanske Sex Olympics. Svårt att säga på riktigt.


signatur

"Kebab?"

Medlem

Nog måste det vara The Witcher spelen, Final Fantasy spelen and the list goes..

Hoppas det kommer en motsatta - Det sämsta spelet du har spelat.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Ase
Medlem

witcher 3 eftersom man hinner bli less på hur klunkit allt är klarat 1/2 timme innan man ledsnat på det ettan var sisådär (fokus på brudar så perfekt för hormon fyllda kids) 2 an för mycket stora svärd & kändes som ett konsollspel med striderna 3an går helt enkelt ej att komma in i älskar rollspel så borde gilla detta men som sagt kommer inte ens igenom borgen från början innan jag ledsnat

Tor
Medlem

Bloodborne har jag inte gett mig på även om jag vill, börjar dock bli lite rädd för att det ska kännas daterat jämfört med Elden Ring och Dark Souls 3 som ändå är lite tightare spelupplevelser rent mekaniskt än föregångarna (plus att frugan kanske stryper mig om jag snor ps4an från henne så länge 😆).

Skribent

Kanske inte riktigt på samma ämne. Men jag varvade (säger kidsen så idag när man klarar spel?) inte Super Mario Bros 1 förrän förra året. Har sett det klaras av kompisar och varit med och kört lite liv och banor här och där, men hade aldrig kört spelet rakt igenom själv eller klarat sista borgen förrän 2022.

...och då äger jag spelet på NES...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Demon's Souls och Half Life: Alyx

Två lir jag smådrömmer om

Medlem

GTA5. Provat det men nope...

Medlem

Flera såklart. Framförallt många gamla rollspel jag förmodligen skulle gilla, i synnerhet jrpg. Flera Final Fantasy (har bara spelat VII), Sukoiden, Chrono Trigger, Kingdom Hearts. Sen Planescape: Torment, Fallout 2, Baldurs Gate 2 men också nyare såsom Divinity Original Sin 2, Disco Elysium och Greedfall.

Alla känns som bucket list-spel. Tur att man inte ska dö imorgon (knock on wood).

Overcooked har jag aldrig spelat. Älskar inte alla det?

Medlem

Fallout 3 och 4. Kan inte få mig själv att lyckas ta mig igenom skiten. Det ska ju vara såååå bra, men icke. Inte ens totalmoddat.


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Last of us. Ghost of Tsususismsmamia.

Testpilot

Enligt min önskelista på Steam kan det vara:
Cuphead
Return of the Obra Dinn
Persona 4 & 5
God of War

Medlem

Håller just nu på att spela igenom Half life 1 (black mesa varianten) Aldrig klarat mig igenom det av någon anledning trots att jag gillade tvåan när den kom.

Witcher spelen har jag aldrig spelat.

God of war 3.

Forza motorsport 2.

FM-guru
F.d. Sisyr

God of War och Zelda. Aldrig spelat ett enda spel i dessa serier, inklusive de nyare titlarna.

Medlem

Metroid Nes
Half-life
Battlefield 2
Diablo 2 och 3
Last of us 1 och 2

Skägg.
10 Chambers

Half-Life: Alyx, och då är jag ändå någon form av VR-entusiast. Väntar på den perfekta setupen med megafläskig dator, ett dedikerat VR-rum och Valves VR-teknik.


signatur
Medlem

Jag skriver kommande dröm spel.
GTA 6 med fysik som GTA 4 från 2008 hade.
____________________
Eller Half-Life: Alyx

Men äger inget 3D headset... tyvärr... så surt...

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Half-Life: Alyx, och då är jag ändå någon form av VR-entusiast. Väntar på den perfekta setupen med megafläskig dator, ett dedikerat VR-rum och Valves VR-teknik.

Ser att du citerat någon "Vicachu" i din signatur längst ner som skrivit flera förhandstittar och recensioner här på FZ. Vem är det? Vad heter han?

Lycka till med podcasten iaf.!!.

Vill också lira Half-Life: Alyx men har inte ens ett VR-Headset..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Horizon-spelen
Alla Zelda-spel
Alla Fallout-spel
Cyberpunk
Witcher 3
God of War 2 (har inte haft tid, men älskade del 1).

Generellt så verkar jag ha problem med Open World-spel, gillar nog mer linjera berättelser.

Medlem

Mass Effect.

Lustigt nog, då jag är en STOR fan av sci-fi rent generellt (älskar battlestar galactica, stargate, the expanse etc). Har startat första spelet någon gång för många år sen, men har aldrig spelat spelen ordentligt. Sitter mest bara och väntar på att jag ska göra det, haha. Precis som med Breaking Bad, har inte sett en endaste episod av serien, sitter och väntar på att jag ska starta den med.

Medlem

mad max 2. eller.

KoP
Medlem

Last Ninja 4 (som faktiskt var på gång i en tid och värld för länge sedan).

Om man nu ser till faktiska spel som existerar och som man inte har spelat så är det väl en hel del, tycker dock det mesta som kommit dom senaste åren varit antingen något som inte faller mig i smaken eller rent blaha.

Medlem

Elden Ring, tänkt köra det men kommer alltid annat före.

Skriv svar