Nu tar vi spelhelg! Vad lirar du i helgen?

Robot
Nu tar vi spelhelg! Vad lirar du i helgen?

Det har gått troll(eri) i redaktionens helgplaner.

#hogwarts-legacy, #spelhelg


Medlem

Får börja spela Elden ring kanske då jag nyss slutfört last of us 2.

Medlem

Flyger kvast i Hogwarts och upplever nostalgisk Fable känsla

Medlem

Ska flyga runt och låsa upp kartan och hitta massa loot och mynt i hogge, för att sedan kanske göra några offquests.

Var snabb med att levla lock pick, så går undan att fylla inventory när man stöter på några lås.

Endast ca 8h in i spelet.
Har precis lärt mig att driva boskapsfarm i mitt hemliga rum!


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Tänkte börja med hogwarts nu i helgen, får se hur långt jag kommer


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

It's not a lake, it's an ocean

Har liksom kommit av mig och ska dessutom fortsätta skruva möbler i barnrummet. Så jag får se om det blir något spelat, hur orken ser ut. Jag skulle gärna återvända till Alone in the Dark på Dreamcast snart igen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Spelar Guild Wars 2 men några vänner i väntan på att Patch 3.18 går live i Star Citizen.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Betar av backloggen lite. Och kör nytt.

Snart klar med Sekiro. Blir förmodligen att börja om på New Game+.

Spelar vidare i Ys IX.

Samma sak med Vampyr.

Och sen mellan varven Powerwash Knarkulator.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Dead space remake. Är på kapitel 6 just nu.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Warhammer för hela slanten 😎


signatur

Allätare

Medlem

Hoppas spela klart det sista av Miles Morales och ta platinumtrofén.
Sen måste jag spela nåt annat än openworld eftersom det snart blir Horizon Forbidden West när det kommer till plus extra.

Medlem

Det blir fokus på Yakuza:0 hela helgen här tänker jag, jobbar visserligen men som tur är inte särskilt många timmar. Kommit underfund med att det är ett spel som nästan kräver att man har typ 2-3 timmar övers för att det ens ska vara lönt att sätta sig. Funkar absolut inte att bara hoppa in någon timme här och där.

Medlem

Metroid Prime! Helt otroligt bra, 5/5.

Medlem

Njuter av Dead Space remake (PC) 😁
(Tog platinum i Elden Ring PS5 i veckan 😎)


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Lyssnar på en av skaparna av Monkey Island.
https://theretrohour.com/curse-of-monkey-island-and-the-dig-w...

Gratis. Kostar inget. Riktigt bra gaming podcast. Massor med bra intervjuer.
TheRetroHour

Medlem

Lira klart TLOU2.

Medlem

Antagligen det nya resurgence i Warzone 2

Medlem

Hogwarts för mig!

Medlem

Microsoft Flight Simulator. Efter 900 timmar har jag börjat ge mig i kast med att lära mig att tala med flygledare. Jag tyckte Elden Ring var svårt men det här är fasen på en helt annan nivå.

Ambassadör
Xbox

Ska spela klart Fable 3, där jag är på sluttampen, först och främst men vad det blir efter det är lite oklart. Förmodligen ännu ett djupdyk i backloggen i alla fall. Lite sugen på att plocka upp något från Double Fine efter att ha sett den utomordentligt trevliga Psychodyssey-dokumentären. Har en hel del i backloggen från dem att välja bland.


signatur

Jump in.

Medlem

Wild hearts för hela slanten !

Medlem

Ready or not har handklovarna och elpistolen redo för att ta hand om buset i helgen.

Avstängd

Spelar nya Shadow Warrior 3 på Xcloud på min Samsung TV. Riktigt bra Action och kul. Det måste ni testa.

Medlem

Kommer fortsätta med Dragon Quest XI, är 50h in och det är låångt!


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

I helgen köttas det i Wanted Dead Samt lite WWE 2k14 bara för att 30 years of wrestling kampanjen är så satans bra.

Medlem

Precis klar med The Witcher 3 alla expansioner, en milstolpe för mig då jag spelat spelet sen början flera gånger men aldrig avslutat. Mycket nöjd med mig själv och storyn. Hoppade på Spellforce 3 men RTS läget var inte för mig så jag köpte igår Spellforce EO och pulat lite idag. Verkar vara ett mycket mysigt 4X spel.

Medlem

Det blir att dö i Ryssland...Escape From Tarkov.

Medlem

Har faktiskt inte så mycket att lira för tillfället men då jag nyss klarat Callisto Protocol så har jag faktiskt inget spel väntandes i backloggen (som jag redan köpt alltså). Finns det något roligt mysigt indiespel någon kan rekommendera till PS5?

Annars ligger Dead Space och CoH3 i önskelistan o väntar för framtiden.

Medlem

Då jag klarat av Hogwarts Legacy så är det dags att ge sig på tre nya släpp,
Labyrinth of Galleria - The moon society (PS4/PS5/Switch/PC) Dungeon crawler med Grid movement.
The Future Radio and the Artificial Pigeons (PC) VN.
Tales of symphonia - Remastered (PS4/PS5/Xbox/Switch) JRPG

Vad jag sett so far från Tales of Symphonia Remastered indikerar att det behöver patchas. PS3 releasen Chronicles upplever jag som betydligt bättre och stabilare just nu. Den finns även på Steam. Chronicles har även mer content (några fluff kostymer samt hela fortsättningsspelet Dawn of new world.) De har använt AI teknik för att skala upp texturerna i Remastered och det ser förjävligt ut på vissa håll på grund av detta. Finns även tearing nu som aldrig existerat tidigare osv.

12
Skriv svar