Snabbkollen – Spelar du easy, normal eller hard?

Robot
Snabbkollen – Spelar du easy, normal eller hard?

Vilken slags spelare är du?

#snabbkollen


Medlem

Beror såklart helt på vilken typ av spel jag kör men ofta väljer jag easy då jag inte är ute efter utmaningen

Medlem

Är det ett spel som i stil med Last of us, så blir det gärna Easy för min del, för att få ett bra flyt i storyn. Men visst, det händer man spelar på svårare svårighetsgrad emellanåt också, beror mycket på vilket spel det är.


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem

Givetvis det enklaste, tycker det är nog utmaningar i det verkliga livet, ser helst att underhållningen min inte också kräver nått.

Medlem

Nästan alltid easy, har jag tid att spela vill jag bara njuta av story, karaktärer och världen. Orättvisa motgångar finns det tillräckligt av i verkliga livet.

Medlem

Jag gillar att välja högre svårighetsgrad i spel där jag kan smyga.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Börjar alltid på Hard, men tycker jag att det kommer i vägen för mycket innan man har vant sig helt vid spelet så drar jag ner det till Medium, men inte förrän jag har stångats lite med vad det än är som står i min väg först.

Medlem

Spel med action-delar eller eller tidsbegränsningar väljer jag numera easy på. Har tillräckligt med stress i vardagen =P

Medlem

Händer sällan jag väljer Easy men mellan Normal och Hard beror det väldigt på vad jag är sugen på.

Medlem

Börjar på normal, om det är ett story-heavy spel där jag vill åt storyn mer än själva motståndet så kan jag dra ner det till easy. Och är normal för lätt, så kan jag dra upp det till hard.

Medlem

i fps oftast hard, annars normal då det är mer i min takt, börjar bli gammal


signatur

//monster

Medlem

Aldrig easy

Oftast normal

Ibland det svåraste alternativet som finns ifall spelet är skrattretande lätt (typ Ratchet & Clank: Rift Apart)

Medlem

Normal, alltid.
Hade hard inneburit att fiender fick ett extra sett med unika attacker, tillagda mekaniker osv så hade jag varit intresserad av det.
Istället för standarden öka all hälsa/skada


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Alltid hard, för att jag vill ha en rejäl utmaning. I väldigt enstaka fall har jag dragit ner svårighetsnivån om det nästan har varit omöjligt att ta sig förbi en boss, för att sedan gå tillbaka därefter.

Körde t.ex igenom Tlou & Tlou2 på grounded, och det var en rolig upplevelse då man var tvungen att vara mer försiktig och strategisk, speciellt i tvåan. Körde även den realistiska svårighetsgraden i Kingdome Come, bästa valet jag gjorde då jag sögs in mer i världen utan massa hjälp.

Kan tillägga. Att spela på easy skulle vara som om jag skulle spela i Fifas karriärläge och vinna varje match med 10-0...Jag hade tröttnat på det direkt då det inte finns någon utmaning.

Avstängd

Nuförtiden oftast hard för att spel är så enkla.
Kan inte hålla intresset om inte gameplayet ger lite tuggmotstånd så att man måste vara fokuserad, annars börjar jag spela på autopilot och blir sömnig/uttråkad.

Spelade Skyrim, Fallout 4 och The Witcher 3 på svåraste.

Medlem

På senare tid: alltid normal, eller om det hela börjar övergå till frustration, easy.
Spelade halva star wars fallen order på normal/medium och den resterande biten på easy.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Spelar jag ensam så kör jag oftast på Normal men kör jag CO-OP kör vi oftast på Hard.
Märker jag att spelet är för svårt går jag ner ett snäpp, jag spelar för att bli underhållande inte för att bli mosad.

Medlem

Normal och easy. Förstår gott och väl att om man spelar spel för utmaningen och känslan av att överkomma stora hinder så är hard+ alternativet som gäller, men för mig är det lite för likt verkligheten

Eftersom jag ofta spelar för storyn och karaktärerna så blir det ofta bara frustrerande. Samtidigt så har jag ett par tusen timmar i Escape From Tarkov så det är ju inte som att jag inte klarar svåra spel.

Redaktör
Ponny

Lite inspirerat av det jag läser i kommentarerna: det hade fasen varit skönt att vakna på morgonen och kunna välja en "easy" dag.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör

Normal är normen, men ideologier är för andra så byter jag när det behövs.


signatur
Medlem

I takt med att spel blir enklare och enklare samtidigt som din egen lägstanivå är högre så är Hard nya Normal. Om jag skulle välja Easy kan jag lika gärna se en let's play. Varför ska jag spela helt utan utmaning?

Medlem

Hard. Inte för att jag är speciellt bra egentligen, men för att jag tycker de flesta spel blir roligare om de har lite påtaglig utmaning och moderna spel är ju i grunden ändå ganska enkla, mycket checkpoints etc. så blir ju inte längre frustrerande att "nöta". Köper visserligen resonemanget om att spela för "story och karaktärer" enligt användaren ovan, men finner å andra sidan inte så många spel egentligen som har så intressant story eller karaktärer. Skjutspel som exempel, skulle aldrig falla mig in att spela CoD Modern Warfare för den papperstunna storyn, då kan jag se vilken b-actionfilm som helst istället.

Medlem

Alltid hard!
Fast God of war (2018) spöade skiten ur mig och jag fick lira på normal. är bäst på shooters egentligen men tänkte "spel är ju så enkla nuförtiden" 😂

Medlem

Ett splirrans nytt spel, New Game (normal) alla dagar i veckan. Gillar dock generellt spel som inte ger mig något val på svårighet. Typ Souls-spelen. Ingen aning om varför...?

Medlem

För 5 år sen tänkte jag typ såhär "jag har spelat spel sen barnsben så hard är som normal för mig!". Nu har jag lite mindre tid över till spel och är inte lika envis så kör mycket på normal. Att grinda samma sekvens flera gånger för att på nåt sätt känna sig som en bättre spelare är inte längre något jag tycker är viktigt. Nu är jag ute efter en bra spelupplevelse.

Medlem

Börjar ofta på Normal, men kommer det i vägen för storyn skäms jag inte för att dra ner på Easy.

Undantaget är väl om jag spelar om ett spel, då drar jag gärna upp svårighetsgraden för att få lite annorlunda upplevelse jämfört med föregående genomspelning.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag lirar 90% på hard. Tycker många spel är lite för snälla på normal. Men finns undantag och då blir det normal

Medlem

90% av spelen spelar jag på normal. Anledning: för att jag för en gång skull skall känna mig normal...

Chefredaktör

Startar alltid på normal, men har inga som helst problem med att go easy eller go hard om jag känner att det inte är kul på normal.
Otroligt bra att man kan välja, vi är ju alla olika!

Medlem

Brukar börja på normal alt. hard i FPS eller andra shooters då det är en genre jag anser mig behärska. Dock gillar jag inte side-quests eller att behöva crafta potions och andra consumables så i spel som The Witcher 3 sänktes det istället ett steg för att slippa ta hänsyn till alla de här systemen. I sällsynta fall sänker jag för att det ska ge en mer "realistisk" upplevelse - t.ex. i Star Wars: Jedi - Fallen Order där det bara kändes märkligt att stå och veva på storm troopers eller små kräldjur med sin ljussabel utan att de verkade bry sig nämnvärt.

12
Skriv svar