Pax Dei är ett nytt fantasy-MMO från tidigare Eve-utvecklare

Robot
Pax Dei är ett nytt fantasy-MMO från tidigare Eve-utvecklare

De utlovar en spelardriven ekonomi och stora byggmöjligheter.

#Mainframe-industries, #Pax-dei


Medlem
Inaktiv

Spelardriven ekonomi och föremål ger stor potential för ett långlivat spel. Byggmöjligheter gör också det. EVE-utvecklare förstår jud en biten också.
Det finns fortfarande en stor guldgruva för den som prickar rätt i MMO-världen.

Ser väldigt bra ut också.

Medlem

Har längtat efter ett fantasy-EVE, så detta blir att hålla ett öga på.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Har längtat efter ett fantasy-EVE, så detta blir att hålla ett öga på.

Albion Online är toppen. Literally modellerat efter Eve fast i annan värld/gameplay.

Sen är det väl inte så immersive kanske.


signatur

subterranean homesick alien

Moderator | Testpilot

Meh. Just när det kommer till MMO är väl alla cinematiska trailers 9/10 men gameplay är ofta 4/10 Koncept låter ofta bra men faller sedan platt.

Väntar på gameplay!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Albion Online är toppen. Literally modellerat efter Eve fast i annan värld/gameplay.

Sen är det väl inte så immersive kanske.

Spelade både innan release och en bit efter, men likt de flesta som var hajp på det fastnade jag aldrig riktigt. Den spelarstyrda marknaden förstördes direkt och PvP:n var otroligt tråkig i längden.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Spelade både innan release och en bit efter, men likt de flesta som var hajp på det fastnade jag aldrig riktigt. Den spelarstyrda marknaden förstördes direkt och PvP:n var otroligt tråkig i längden.

Hur förstördes marknaden?

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Hur förstördes marknaden?

Minns exempelvis att alla butikslotter köptes upp av de som spelade early access för en spottstyver jämfört med priserna efter lansering.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Meh. Just när det kommer till MMO är väl alla cinematiska trailers 9/10 men gameplay är ofta 4/10 Koncept låter ofta bra men faller sedan platt.

Väntar på gameplay!

Håller med! En cinematisk trailer har nästan blivit ett varningstecken nu för tiden tycker jag.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Den spelarstyrda marknaden förstördes direkt och PvP:n var otroligt tråkig i längden.

Marknaden fungerar utmärkt?
PvP'n är väl en smaksak antar jag. Jag tycker den känns balanserad och dynamisk.

Jag har spelat det casual sedan betan. Det är sjukt kompetent gjort vad gäller ekonomi, trades, risks och rewards.
Så att det skulle vara på något sätt 'botchat' köper jag inte.

Sen är det en rätt generisk värld med rätt trist grafik, typ ingen lore, quests, story, karaktärer osv.. Det är synd.
Men vad gäller spelardriven sandbox: En spelardriven värld, ekonomi osv så är det väldigt stabilt och välgjort, så skyll inte på att det skulle vara något sånt det är fel på


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Känns som MMO-titlar som är 'något på latin' har ett jävligt dåligt track record


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Marknaden fungerar utmärkt?
PvP'n är väl en smaksak antar jag. Jag tycker den känns balanserad och dynamisk.

Jag har spelat det casual sedan betan. Det är sjukt kompetent gjort vad gäller ekonomi, trades, risks och rewards.
Så att det skulle vara på något sätt 'botchat' köper jag inte.

Sen är det en rätt generisk värld med rätt trist grafik, typ ingen lore, quests, story, karaktärer osv.. Det är synd.
Men vad gäller spelardriven sandbox: En spelardriven värld, ekonomi osv så är det väldigt stabilt och välgjort, så skyll inte på att det skulle vara något sånt det är fel på

Ja den kanske har repat sig nu, har ingen aning, det dog ut ganska snabbt iom alla konstiga beslut de gjorde i början.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det ser/låter riktigt intressant må jag säga

Medlem

Som EvE spelare så kommer jag definitivt hålla koll på detta

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja den kanske har repat sig nu, har ingen aning, det dog ut ganska snabbt iom alla konstiga beslut de gjorde i början.

Vet inte vad du syftar till riktigt.

Det har dock mer spelare nu än någonsin tidigare, och växer fortf.


signatur

subterranean homesick alien

fp
Medlem

Är detta inte lite av samma vision som New World också hade, att ekonomi och landgränser styrs av spelares handel samt pvp?

Medlem

Det enda mmo:en jag ser fram emot eller bryr mig om är corepunk och Lol mmoet.

Resten känns fesljummet och för mycket trams och konstigheter som bevisats att det inte fungerar men folk försöker endå,

Exempelvis tror jag att ashes of creation kmr dö väldigt snabbt.

Speciellt när dom har en tickande bomb i nacken av form utav lol mmo:et

Medlem

Testade alphan och det va galet bra. Sjukt snyggt. Det här kommer nog bli skit coolt när det släpps om ca 1.5-2 år. Längtar.

1
Skriv svar