Sony befarar att Microsoft kan ge dem trasiga versioner av Call of Duty

Robot
Sony befarar att Microsoft kan ge dem trasiga versioner av Call of Duty

Vilket skulle kunna få spelare att gå till Xbox.

#Activision, #Call-of-duty


Medlem

Känns som lite konspirationsteorier från sonys sida men dock fullt möjligt.

Microsoft kanske känner att "ok vi har blivit tvingade att släppa spelet på deras konsol också men vi blev aldrig tillsagda om skicket det behövde vara i"

Medlem

Känns ju som en vansinnig anklagelse att komma med om de inte har något tämligen konkret som styrker det.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

haha sony tappar ansiktet mer och mer börjar bli riktigt pinsamt glad jag sålde mitt ps5.

Medlem
Skrivet av stoffe20:

haha sony tappar ansiktet mer och mer börjar bli riktigt pinsamt glad jag sålde mitt ps5.

Jag är glad att jag köpte mitt ps5


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Activision kommer ge Sony den bäst möjliga versionen. I så hög upplösning som möjligt i 60fps. Men det kommer de också göra till Xbox Series konsoler med. Och deltat är ca 30%. PlayStation som huvudplatform för CoD är över. Kontraktet med Activision går ut nästa år. Enligt Activision CCO är Microsoft kontrakt bättre än vad Activision egna kontrakt är.

Medlem

Ren desperation.

Microsoft släpper ju en del titlar till PS redan, finns väl inget som tyder på att dessa köra sämre än Xbox varianten.

Ne hoppas affären går igenom och Sony står för med byxorna nere. Jävla barnsligt beteende.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Ren desperation.

Microsoft släpper ju en del titlar till PS redan, finns väl inget som tyder på att dessa köra sämre än Xbox varianten.

Ne hoppas affären går igenom och Sony står för med byxorna nere. Jävla barnsligt beteende.

Nej hoppas affären inte går igenom.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Säg att de skulle göra det och det upptäcktes och med gott om bevis, det måste väl ändå vara olagligt?

Nu verkar de gripa efter halmstrån.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Skribent

Vi försöker att undvika konsolkrigandet här i kommentarerna. Skippa inlägg som endast är till för att provocera och skapa tjafs.

Medlem
Skrivet av stoffe20:

haha sony tappar ansiktet mer och mer börjar bli riktigt pinsamt glad jag sålde mitt ps5.

Skrivet av Bobiri:

Ren desperation.

Microsoft släpper ju en del titlar till PS redan, finns väl inget som tyder på att dessa köra sämre än Xbox varianten.

Ne hoppas affären går igenom och Sony står för med byxorna nere. Jävla barnsligt beteende.

Förklara för mig varför det är barnsligt och pinsamt? Det är väl fullt rimligt att man oroar sig för det? Det är väl inget konstigt om MS skulle vilja ha den bästa möjliga versionen på sin konsol och prioriterar Xbox och PC i första hand🤷🏼‍♂️
Vilka titlar släpper Microsoft redan på PS som kommit efter deras uppköp?

Medlem

Hur mycket skulle Sony egentligen förlora i detta scenario? Folks frustration över buggar riktas väl ändå snarare mot utvecklaren än mot konsolproducenten?
Inte det bästa argumentet men visst, inte omöjligt heller. Som PeTTs0n skrev, det vore intressant å få veta om dom baserar uttalandet på något men lika intressant shitstorm att följa om det visar sig att dom grodar ur sig detta från ingenstans

KoP
Medlem

Vad grundar dom dessa anklagelser på? Känns mera som grundlös pajkastning. 🤔

Medlem
Skrivet av Sarkofag:

Hur mycket skulle Sony egentligen förlora i detta scenario? Folks frustration över buggar riktas väl ändå snarare mot utvecklaren än mot konsolproducenten?
Inte det bästa argumentet men visst, inte omöjligt heller. Som PeTTs0n skrev, det vore intressant å få veta om dom baserar uttalandet på något men lika intressant shitstorm att följa om det visar sig att dom grodar ur sig detta från ingenstans

Tänker samma sak. Om en utvecklare släpper en dålig version till en plattform är det ju utvecklaren som kommer få skit på twitter, inte hårdvarutillverkaren.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av KoP:

Vad grundar dom dessa anklagelser på? Känns mera som grundlös pajkastning. 🤔

Att dom är en direkt konkurrent på konsolmarknaden? Jag menar det är inte så att man behöver tänka särskilt långt och Microsoft själva har ju sagt vid tidigare uppköp att om dom släpper multiplatform så ska xbox-versionen vara bättre. Nu utgår jag från att dom menar kring erbjudanden för produkten i sig då men går så klart att vända på alla möjliga sätt.

Medlem

Löjligt beteende från Sony, känns mer som att dem bara slänger ur sig detta för att det är något som dem själva skulle tänka sig göra eller kanske redan gör? Är det inte redan lite så att spel backade av Sony är sämre optimerade på Series X/S?

Medlem
Skrivet av Sarkofag:

Hur mycket skulle Sony egentligen förlora i detta scenario? Folks frustration över buggar riktas väl ändå snarare mot utvecklaren än mot konsolproducenten?
Inte det bästa argumentet men visst, inte omöjligt heller. Som PeTTs0n skrev, det vore intressant å få veta om dom baserar uttalandet på något men lika intressant shitstorm att följa om det visar sig att dom grodar ur sig detta från ingenstans

Tänkte exakt samma. Om Activision medvetet släpper buggiga spel till PS5 så lär det bli ett jävla liv, och inte till Activisions fördel. Men Cod-fans som bara vill ha ett fungerande spel kanske inte tänker så långt.

Gnällkuk

Ren dagisnivå nu, desperat påhitt. Ska bli skönt när den här soppan är över.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Enligt Activision CCO är Microsoft kontrakt bättre än vad Activision egna kontrakt är.

Har Activision egna kontrakt utöver Sony och MS? Låter rörigt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av blackidus:

Löjligt beteende från Sony, känns mer som att dem bara slänger ur sig detta för att det är något som dem själva skulle tänka sig göra eller kanske redan gör? Är det inte redan lite så att spel backade av Sony är sämre optimerade på Series X/S?

Hehe känns faktiskt lite så.

Det här tolkar jag mer som att Sony oroar sig för att MS ska plantera in buggar i slutet av spelet och på så vis få folk att sälja sin PS och köpa en Xbox. Känns otroligt långsökt. Tror MS tänker köra taktiken: 800+ för att spela på PS eller så ingår det med GP på Xbox.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Är på sonys sida, men lite löjliga är dem allt


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

haha, jävla pinsamt Sony

Medlem

Väldigt löjligt påstående. Kritik om brister i spel riktas så gott som alltid mot utvecklarna, inte konsoltillverkaren. Visst, det kan hända att spelen blir sämre på Playstation, men detta skulle nog bara skada Microsoft mer.

Detta påstående gör mig dock väldigt fundersam. Jag vet inte hur många spel som Digital Foundry har påpekat att PS5 har presterat bättre än Series X utan rimliga orsaker. Har Sony verkligen rent mjöl i påsen, eller mutar de sig till fördelar?

Medlem

Pajkastning på dagisnivå som osar desperation, tyvärr.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Alltså, Sony börjar bli riktigt löjliga nu. Tycker MS kan kräva att Bloodborne kommer till Game Pass(PC) om det nu ska gråtas över exklusivitet. Det är lite kul det här med domstolsbeslutet som nu ger MS tillgång till bra mycket mer information än vad Sony först sa nej till. Vilken soppa.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Detta påstående gör mig dock väldigt fundersam. Jag vet inte hur många spel som Digital Foundry har påpekat att PS5 har presterat bättre än Series X utan rimliga orsaker. Har Sony verkligen rent mjöl i påsen, eller mutar de sig till fördelar?

Precis, och för det mesta är det spel som har marknadsföringsdeals med Sony som presterar bättre på PS5. Tillfällighet?
Elden Ring, Hogwarts Legacy, Assasins Creed Valhalla och The Callisto Protocol är spel som antingen visats upp på Sonys State of Play eller har någon typ av marknadsförings deal med Sony, dessa spel har alla större framerate drops och prestanda problem på Series X/S jämfört med PS5.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Precis, och för det mesta är det spel som har marknadsföringsdeals med Sony som presterar bättre på PS5. Tillfällighet?
Elden Ring, Hogwarts Legacy, Assasins Creed Valhalla och The Callisto Protocol är spel som antingen visats upp på Sonys State of Play eller har någon typ av marknadsförings deal med Sony, dessa spel har alla större framerate drops och prestanda problem på Series X/S jämfört med PS5.

Problemen fixar sig nog lagom tills dealen går ut.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Väldigt löjligt påstående. Kritik om brister i spel riktas så gott som alltid mot utvecklarna, inte konsoltillverkaren. Visst, det kan hända att spelen blir sämre på Playstation, men detta skulle nog bara skada Microsoft mer.

Detta påstående gör mig dock väldigt fundersam. Jag vet inte hur många spel som Digital Foundry har påpekat att PS5 har presterat bättre än Series X utan rimliga orsaker. Har Sony verkligen rent mjöl i påsen, eller mutar de sig till fördelar?

Skrivet av blackidus:

Precis, och för det mesta är det spel som har marknadsföringsdeals med Sony som presterar bättre på PS5. Tillfällighet?
Elden Ring, Hogwarts Legacy, Assasins Creed Valhalla och The Callisto Protocol är spel som antingen visats upp på Sonys State of Play eller har någon typ av marknadsförings deal med Sony, dessa spel har alla större framerate drops och prestanda problem på Series X/S jämfört med PS5.

Troligen har Sony haft personal hos de företagen som kan hjälpa med optimering för PS5. Alltså inte samma sak som att medvetet göra den andra versionen sämre, som dock är en galen anklagelse att göra utan bevis.

Medlem
Skrivet av Thane:

Troligen har Sony haft personal hos de företagen som kan hjälpa med optimering för PS5. Alltså inte samma sak som att medvetet göra den andra versionen sämre, som dock är en galen anklagelse att göra utan bevis.

Sony hade 150 pers på plats för The Callisto Protocoll för att fixa optimeringen där. Resterande spel vet vi ju inte.
Men det är ju bara teorier från min sida, men som sagt. Det är ett väldigt suspekt samband mellan dessa deals mellan Sony och utvecklare och prestandaskillnaderna mellan konsolerna som egentligen inte borde finnas där.

Det finns många andra spel där dessa deals inte finns där spelen flyter på lika bra på båda konsolerna. BF2042 (även om det är ett kasst spel överlag) marknadsfördes av Xbox och flyter på fint i 60 fps på båda konsolerna.

Avstängd

Hoppas affären går igenom och Sony tappar intäkter och måste sälja IPn till Microsoft

Skriv svar