Första trailern från Tintin och Faraos cigarrer

Robot
Första trailern från Tintin och Faraos cigarrer

Eller Tintin Reporter Cigars of the Pharaoh, om man så vill.

#cigars-of-the-pharaoh, #tintin


Medlem

Trevligt med Tintin. Det är inte så ofta. Hoppas det blir bra.

Medlem

Som den serietidningsnörd man är så ser jag verkligen fram emot att få se mer av det här

Medlem

Ser inget vidare ut det där...men nu blev man allt sugen gå till vindsförrådet och hämta några Tintin-album att ströbläddra lite i.

Redaktör
Skrivet av Majoren:

Ser inget vidare ut det där...men nu blev man allt sugen gå till vindsförrådet och hämta några Tintin-album att ströbläddra lite i.

Do it. Jag har dragit igenom alla mina gamla med ena barnet de senaste åren, fantastiska minnen. Kan ha köpt några till album.


signatur
Medlem

Tyckte det såg jättebra ut! Är sjukt taggad. Längtat efter detta sen förra Tintin spelet och filmen kom ut

Fragtjuv

Jag hoppas att det blir underhållande. Det är mitt favorit album med Tintin så jag väljer också att tro.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Sha han vara 12-13 år?? Hur kan man misslyckas så totalt med att få till en Tintin som ser ut som i böckerna eller varför inte i filmen av Peter Jackson/speilberg.. Nä, det känns inte som Tintin alls, otroligt slapphänt att inte kunna fila till ens huvudkaraktären, hur är då resten kan man fråga sig.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Sha han vara 12-13 år?? Hur kan man misslyckas så totalt med att få till en Tintin som ser ut som i böckerna eller varför inte i filmen av Peter Jackson/speilberg.. Nä, det känns inte som Tintin alls, otroligt slapphänt att inte kunna fila till ens huvudkaraktären, hur är då resten kan man fråga sig.

Jepp, tyckte också det såg skumt ut att han såg ut som en liten pöjk när han ska se ut som en ung man. Sen tyckte jag dock den där filmen för antalet år sen var dålig med, var väl bara en massa action, fångade inte alls andan av seriealbumen.

Skrivet av Tomas Helenius:

Do it. Jag har dragit igenom alla mina gamla med ena barnet de senaste åren, fantastiska minnen. Kan ha köpt några till album.

Jo, körde Tibet-almbumet. Synd att de verkar ha ändrat i översättningen jmf. hur jag minns det när man som barn läste farsans gamla Tintin-album. Föredrar ett gammaldags språkbruk helt klart.

Skribent

Pendulo har ju ironiskt nog gjort spel som rent estetiskt har mer av en serietidningskänsla än vad det här verkar ha.

Medlem

Mina förväntningar är skyhöga. Pendulos tidigare spel har lämnat saker att önska vad gäller gameplay så hoppas verkligen de fixar det den här gången. Favoritalbumet är Kung Ottokars spira.

Moderator

Jag önskar att de slipar lite på Tintins ansikte så att han inte ser ut att vara åtta år gammal. Jag hoppas otroligt mycket på en svensk dubb för nostalgins skull. Jag kräver att originalmusiken finns med! <3

Medlem

Varför inte ett Point & Click med grafik som direkt hämtad från seriealbumen istället för plattformande i småful 3D

Moderator
Skrivet av androsynth:

Varför inte ett Point & Click med grafik som direkt hämtad från seriealbumen istället för plattformande i småful 3D

Fin idé!

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ser inget vidare ut det där...men nu blev man allt sugen gå till vindsförrådet och hämta några Tintin-album att ströbläddra lite i.

Ahh, en granne flyttade för några år sedan, det stor en back med en massa tintinalbum i uppgången, då frågade jag vad det där var och då skulle det tydligen kastas. Tog allt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Varför inte ett Point & Click med grafik som direkt hämtad från seriealbumen istället för plattformande i småful 3D

Ja, skulle känts betydligt mer passande med lite av ett detektiv peka & klicka.

Skrivet av Hipshot:

Ahh, en granne flyttade för några år sedan, det stor en back med en massa tintinalbum i uppgången, då frågade jag vad det där var och då skulle det tydligen kastas. Tog allt.

Kastas? Vansinne.

Medlem

Tycker det ser riktigt lovande och trevligt ut, men jag håller med om att han borde se äldre ut.

1
Skriv svar