Robot
Everspace 2

Kompetenta rymdstrider där krigandet är roligare än snacket.

#everspace-2


Medlem

Härligt! Ser fram emot att panga i rymden. Med tanke på att jag gillade fjolårets Chorus mer än den genomsnittliga recenscenten tror jag att även detta kan vara något för mig.

Finner även jag mellansekvenserna trista får väl skip-knappen få lite motion.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av aethernox:

Härligt! Ser fram emot att panga i rymden. Med tanke på att jag gillade fjolårets Chorus mer än den genomsnittliga recenscenten tror jag att även detta kan vara något för mig.

Finner även jag mellansekvenserna trista får väl skip-knappen få lite motion.

Även Chorus är ett bra spel! Vad gäller Everspace 2 är det nog rätt få som gillar genren som inte kommer gilla spelet, törs jag gissa. En fyra i betyg låg betydligt närmare till hands än en tvåa, om jag säger så.

Medlem
Skrivet av aethernox:

Finner även jag mellansekvenserna trista får väl skip-knappen få lite motion.

"The dragons of Schmaaaargenroooog."

On topic: Blir nog att testa detta.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Funkar det med hotas?

Medlem

Såg precis att det finns på gamepass. Blir att testa!


signatur

I drank what?

Medlem

För er som gillade Freelancer och inte hittat en "ersättare" för det kan jag varmt rekommendera Spacebourne 2.
Ett early access spel som utvecklas av ett litet indieteam men som levererar offantligt mycket innehåll med de resurserna de har och uppdateras på veckobasis.

Medlem
Skrivet av Vildjakt:

För er som gillade Freelancer och inte hittat en "ersättare" för det kan jag varmt rekommendera Spacebourne 2.
Ett early access spel som utvecklas av ett litet indieteam men som levererar offantligt mycket innehåll med de resurserna de har och uppdateras på veckobasis.

Måste testa, tack för tipset! Har länge väntat på en värdig uppföljare, freelancer är nog ett av favoritspelen någonsin.

Medlem

Heey, både det här och tidigare nämnda Chronus finns ju på Gamepass, man kanske skulle testa då man har tråkigt...


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Blev faktiskt att köpa detta innan prishöjningen, ettan var bra men inte utan sina brister. Men känner mig bekväm med att de har utvecklat vidare från den grunden till något bra.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Vildjakt:

För er som gillade Freelancer och inte hittat en "ersättare" för det kan jag varmt rekommendera Spacebourne 2.
Ett early access spel som utvecklas av ett litet indieteam men som levererar offantligt mycket innehåll med de resurserna de har och uppdateras på veckobasis.

Sjukt imponerande för att vara gjort av i huvudsak en person! Påminner mig lite om Stellar Tactics. Inte spelmekaniskt, men i det att det är ett ambitiöst, lovande rymdspel av en väldigt småskalig utvecklare.

Medlem
Skrivet av Vildjakt:

För er som gillade Freelancer och inte hittat en "ersättare" för det kan jag varmt rekommendera Spacebourne 2.
Ett early access spel som utvecklas av ett litet indieteam men som levererar offantligt mycket innehåll med de resurserna de har och uppdateras på veckobasis.

Tack, det blev ett litet köp!


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Funkar det med hotas?

Ja men jag rekommenderar starkt att du går in i options och ställer in vad knapparna ska ha för funktioner så det passar dig.

Spelet har stöd för tangentbord/mus, spelkontroll, joystick/hotas och funkar utmärkt på alla.

Har inte provat i fullversion än men under early access så kunde man ändra svårighetsgraden när som helst (du måste startat spela först för att komma åt den funktionen) och jag rekommenderar att börja på en högre svårighetsgrad än du normalt spelar på, första delen av spelet är lite väl enkelt.

Medlem
Skrivet av demagog:

Tack, det blev ett litet köp!

Tror du kommer bli nöjd. Spelet kommer nog aldrig bli en klassiker men det är en kul looter-shooter och jag har haft många timmars nöje med det.

Medlem
Skrivet av Vildjakt:

För er som gillade Freelancer och inte hittat en "ersättare" för det kan jag varmt rekommendera Spacebourne 2.
Ett early access spel som utvecklas av ett litet indieteam men som levererar offantligt mycket innehåll med de resurserna de har och uppdateras på veckobasis.

Tack för tipset, får ta och kolla upp det.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Ja men jag rekommenderar starkt att du går in i options och ställer in vad knapparna ska ha för funktioner så det passar dig.

Spelet har stöd för tangentbord/mus, spelkontroll, joystick/hotas och funkar utmärkt på alla.

Har inte provat i fullversion än men under early access så kunde man ändra svårighetsgraden när som helst (du måste startat spela först för att komma åt den funktionen) och jag rekommenderar att börja på en högre svårighetsgrad än du normalt spelar på, första delen av spelet är lite väl enkelt.

Tack! Ska definitivt testa

Medlem

En stabil 4:a tycker jag allt att det är värt

Medlem
Skrivet av Vildjakt:

För er som gillade Freelancer och inte hittat en "ersättare" för det kan jag varmt rekommendera Spacebourne 2.
Ett early access spel som utvecklas av ett litet indieteam men som levererar offantligt mycket innehåll med de resurserna de har och uppdateras på veckobasis.

Tack för tips! Freelancer tillhör min absoluta topplista, och Spacebourne 2 hade jag totalt missat.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

tack för res, bra veta. Varit intresserad av spelet men inte tänkt på det ibland och nu när jag har det trist och speltorka kanske jag ska ge detta en chans om man får tag på det billigt.

Medlem

Finns det omspelningsvärde?

1
Skriv svar