Miyamoto antyder fler Nintendo-filmer från Illumination: "Samarbetet fortsätter"

Robot
Miyamoto antyder fler Nintendo-filmer från Illumination: "Samarbetet fortsätter"
Skribent

Jag gissar att de kommer göra en uppföljare till Mario och sen tror jag att Zelda faktiskt kan stå på tur. Det skulle bli något mer seriöst än Mariofilmerna, men ändå kanske mer åt sago/fantasy-hållet som kan tilltala barn...tänker åt samma håll som t.ex. Oändliga Historien.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

En luigis mansion film hade ju varit något.

Medlem
Skrivet av mack1zz:

En luigis mansion film hade ju varit något.

Definitivt!

Pikmin hade jag också velat se med den grafik Illumination tar fram. Men det varumärket är nog för svagt för att vara gångbart som film...

Oavsett, hoppas Nintendo fortsätter satsa på både film och kanske serier också framöver, lockar nog om inte annat fler unga att välja Nintendos spelkonsoler också framledes.

Medlem
Skrivet av mack1zz:

En luigis mansion film hade ju varit något.

Ja, tänkte det när jag såg filmen och Luigi traskade runt i "mörkervärlden" eller vad de kallade den. Kändes som gjort för att han skulle få en egen film och då ligger ju Luigis Mansion givetvis nära.

Medlem

NCU!
Jag tror också på mer Mario och sedan en potentiell Zelda-film. Men. Om de skulle göra en (bra) Metroidfilm skulle kag explodera av lycka. En som liksom är lagom mörk.
Mario = barntillåten
Zelda = 7årsgräns
Metroid = närmare 11års gräns. Typ Marvel-nivå på våldet.

A man can dream, right?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag gissar att de kommer göra en uppföljare till Mario och sen tror jag att Zelda faktiskt kan stå på tur. Det skulle bli något mer seriöst än Mariofilmerna, men ändå kanske mer åt sago/fantasy-hållet som kan tilltala barn...tänker åt samma håll som t.ex. Oändliga Historien.

Zelda-film vore ju fantastiskt! Även om jag hellre skulle vilja se en live-action faktiskt. Men nu när Universal, Illumination och Nintendo är sammansvetsade genom spel, parkerna och filmerna lär det inte hända. Men görs det snyggt och kanske mer vuxet än Mario-filmen lär det ju ändå bli riktigt bra!

Skribent

Första spin-offen blir en DK-rulle, sanna mina ord!

Skribent
Skrivet av Evilof:

NCU!
Jag tror också på mer Mario och sedan en potentiell Zelda-film. Men. Om de skulle göra en (bra) Metroidfilm skulle kag explodera av lycka. En som liksom är lagom mörk.
Mario = barntillåten
Zelda = 7årsgräns
Metroid = närmare 11års gräns. Typ Marvel-nivå på våldet.

A man can dream, right?

Jag har tänkt på Metroid också, men jag tror man skulle behöva landa mer åt skräckhållet där för att det ska funka bra. Spelen är ju i princip Alien i spelform, samma klaustrofobiska känsla och utsatthet.

Men Star Fox hade ju gått att göra något av också tror jag. Scifi i fablernas värld typ?


signatur

"Writer and Fighter"

Fragtjuv

Jag tror inte att det blir så men jag hade älskat en film med Star Fox!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Hoppas inte på Zelda, ja visst är det ett bra spel men känns för svårt för att få till det rätt. Jag vill inte att Link skall poträtteras som något barnsligt.

Metroid hade ju kunnat bli en bra sci-fi.

Kirby finns ju redan som animerad serie.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Svårt att föreställa sig en lyckad Zelda film, kanske en Netflix serie baserat på Celda?
Samma sak med Metroid.

Kirby och Star Fox kanske kan vara vettigt, vet inte hur en Furry värld där alla är olika djur mottas av vuxen publik dock.

Punch out! film kanske vore nice

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, tänkte det när jag såg filmen och Luigi traskade runt i "mörkervärlden" eller vad de kallade den. Kändes som gjort för att han skulle få en egen film och då ligger ju Luigis Mansion givetvis nära.

Ja verkligen, de var väl lite luigis mansion musik i bakgrunden där. Trodde först han skulle komma till ett spökhus, men de var väl kanske bara en tease till vad som ska komma

Medlem
Skrivet av mack1zz:

Ja verkligen, de var väl lite luigis mansion musik i bakgrunden där. Trodde först han skulle komma till ett spökhus, men de var väl kanske bara en tease till vad som ska komma

Hehe samma här, men de ville väl inte bränna av allt i en och samma film utan spara lite till framöver. Så det är väl högst troligt en fingervisning om vad komma skall!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Hehe samma här, men de ville väl inte bränna av allt i en och samma film utan spara lite till framöver. Så det är väl högst troligt en fingervisning om vad komma skall!

Vi får hoppas

Medlem
Skrivet av Majoren:

Definitivt!

Pikmin hade jag också velat se med den grafik Illumination tar fram. Men det varumärket är nog för svagt för att vara gångbart som film...

Oavsett, hoppas Nintendo fortsätter satsa på både film och kanske serier också framöver, lockar nog om inte annat fler unga att välja Nintendos spelkonsoler också framledes.

De hade varit fantastiskt vill ju se film på alla deras karaktärer! Hehe filmen var ju typ en glorifierad Nintendo reklam. De får vi hoppas så att de mindre populära karaktärerna som tex: Captain Falcon kanske kan få sig ett nytt spel i framtiden.

1
Skriv svar