Utvecklare firar remake genom att ge bort originalet – gav nästan bort remaken också!

Robot
Utvecklare firar remake genom att ge bort originalet – gav nästan bort remaken också!

En liten röra, men Desktop Dungeons-gänget räddas av Valve.

#desktop-dungeons, #desktop-dungeons-rewind


Medlem

Får mig att vilja spela Bomberman.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Tack FZ. Drog hem originalet från steam och skulle testa. 2 timmar försvann. Vad i....


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Originalspelen (det kom väl en flash-version först, sedan en lite förbättrad standalone, om inte minnet har falerat) har jag kört alldeles för mycket, tokroliga är dom.

Men den här nya 3d-versionen känns... typ sjaskig och ihopslängd som ett skolprojekt med för kort deadline.
Något av det som gjorde originalet så bra saknas, men jag kan inte sätta fingret på exakt vad utöver att gränssnittet är väldigt fult och klumpigt.
Trots att det är nästan helt samma spel som originalen så får jag varken någon nostalgikänsla eller någon lust att spela mer än ett par timmar.

Jag laddade ned den gamla versionen istället och körde den halva kvällen igår, det kändes mycket bättre sedan!

1
Skriv svar