Steam-köparna slaktar Star Wars Jedi: Survivor

Robot
Steam-köparna slaktar Star Wars Jedi: Survivor

Gör. Klart. Spelet. Innan. Släpp.

#star-wars-jedi-survivor


Medlem

Here we go again


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Blir väl att låta det ligga och vila och köra lite mer dead island 2 istället. Första spelet i år som varit superbt sen släpp.


signatur

Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080

Medlem

~1000 är rätt liten sample och tänker att det är främst de med en negativ upplevelse som orkar sätta betyg såhär tidigt. Ge det helgen iaf för en bättre bild


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

EA + Yrkesheder = ......... *Can not compute*

Medlem

Ganska festlig läsning dem där kommentarerna. En av de som kommenterat spelet sa:
"Runs like my ass after taco bell". Tänker att det borde flyta på rätt bra då?

Medlem

Mycket tråkigt. Hoppas att spelarna straffar EA och Respawn hårt. Synd bara att fler inte följer den gyllene regeln att inte förboka spel.

Medlem

Det behövs att alla som recenserar spel går ihop och kommer överens om att spel som inte kan anses vara kompletta inte kan recenseras, alternativt ges lägsta betyg pga det inte är en färdig produkt. Det är en stor skam att en hel bransch kan ha som tillvägagångssätt att släppa produkter som inte är redo. Inte någon annan stans hade detta accepterats.

Medlem
Skrivet av Jinxad:

Det behövs att alla som recenserar spel går ihop och kommer överens om att spel som inte kan anses vara kompletta inte kan recenseras, alternativt ges lägsta betyg pga det inte är en färdig produkt. Det är en stor skam att en hel bransch kan ha som tillvägagångssätt att släppa produkter som inte är redo. Inte någon annan stans hade detta accepterats.

men det funkar bra på konsol.

Redaktör
Skrivet av Jinxad:

Det behövs att alla som recenserar spel går ihop och kommer överens om att spel som inte kan anses vara kompletta inte kan recenseras, alternativt ges lägsta betyg pga det inte är en färdig produkt. Det är en stor skam att en hel bransch kan ha som tillvägagångssätt att släppa produkter som inte är redo. Inte någon annan stans hade detta accepterats.

Det är en kombination av flera saker. Vi som skriver om spel måste, som du säger, tydligt berätta när saker är tveksamma. Det tycker jag har blivit mycket bättre på senare år: siter håller ofta inne med recensionerna tills spelen testats efter release, t.ex., och i det här fallet finns ju massor av info om prestandaproblemen. Men det behövs mer, uppenbarligen. Sen behövs hela den här hype-kulturen dämpas - folk har så satans bråttom att spela på release. Förhoppningsvis gör såna här trista släpp att vi lär oss att vänta.


signatur
Medlem

Det var så mycket bättre när konsolerna var i princip helt segregerade från PC. Den tiden minns man med glädje.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kanske blir mer lättdrivet om man provar att streama spelet till Steam deck i 1200x800 upplösning?

Medlem

Jag förstår inte varför folk köper spel på releasedagen: nästan alltid buggar. Sluta förköp spelen, visa er konsumentmakt och gör klart för spelföretagen att vi inte finner i oss denna skit.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Sen behövs hela den här hype-kulturen dämpas - folk har så satans bråttom att spela på release. Förhoppningsvis gör såna här trista släpp att vi lär oss att vänta.

Visst men man bör väl kunna kräva att ett spel är spelbart med acceptabel prestanda på releasedagen? Att skylla på konsumenten är inte rimligt. Med det sagt fungerar det ändå rimligt för mig, långt ifrån bra men ändå runt 60fps i 1440p. Tror de med nvidia kort har ännu större problem.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Phew, dodged a bullet där då. Brukar försöka hålla mig till ett fullpris spel i månaden och jag valde att köpa Dead Island 2 21 april och Age of Wonders 4 2 maj, och vänta med Jedi 2 till rea.

Redaktör
Skrivet av alias:

Visst men man bör väl kunna kräva att ett spel är spelbart med acceptabel prestanda på releasedagen? Att skylla på konsumenten är inte rimligt. Med det sagt fungerar det ändå rimligt för mig, långt ifrån bra men ändå runt 60fps i 1440p. Tror de med nvidia kort har ännu större problem.

Japp, och jag avser inte att skylla på konsumenterna. Men så länge vi köper saker i blindo får utgivarna in sina pengar oavsett spelets skick vid release.


signatur
Medlem
Skrivet av Jinxad:

Det behövs att alla som recenserar spel går ihop och kommer överens om att spel som inte kan anses vara kompletta inte kan recenseras, alternativt ges lägsta betyg pga det inte är en färdig produkt. Det är en stor skam att en hel bransch kan ha som tillvägagångssätt att släppa produkter som inte är redo. Inte någon annan stans hade detta accepterats.

Nja, är det släppt så måste det ju såklart recenseras utifrån den förutsättning som finns. Är spelet trasigt så förtjänar det därför låga betyg.

Däremot är lägsta betyg orimligt om det inte är så att spelet inte över huvud taget är spelbart, som exempelvis Cyberpunk 2077 vid släpp på PS4/XboxOne

Geeks Gaming

Inte kört färdigt första än som jag köpte för typ 25kr. Så kan alltid vänta

Medlem
Skrivet av alias:

Visst men man bör väl kunna kräva att ett spel är spelbart med acceptabel prestanda på releasedagen? Att skylla på konsumenten är inte rimligt. Med det sagt fungerar det ändå rimligt för mig, långt ifrån bra men ändå runt 60fps i 1440p. Tror de med nvidia kort har ännu större problem.

Visst skulle man kunna förvänta sig att ett spel ska fungera bra vid release men det har ju snarare varit regel än undantag att spel släpps i ganska dåligt skick dom senaste åren. Och då har man ju ett eget ansvar att ta ett beslut om man är villig att betala fullpris för ett spel som kanske inte fungerar optimalt. Man måste ju anpassa sig efter rådande förhållande och lära sig av sina misstag.


signatur

PSN: OAKTHYR

Avstängd
Skrivet av Stripe:

Ganska festlig läsning dem där kommentarerna. En av de som kommenterat spelet sa:
"Runs like my ass after taco bell". Tänker att det borde flyta på rätt bra då?

Flyter din röv efter taco bell?

Medlem

Gör er själva en tjänst och sluta förboka/förköpa spel.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Japp, och jag avser inte att skylla på konsumenterna. Men så länge vi köper saker i blindo får utgivarna in sina pengar oavsett spelets skick vid release.

Ja, förstår hur du menar. Tyvärr är det så det ser ut.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Fortsätt förköp produkter helt i blindo, det löser alla problem.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Visst skulle man kunna förvänta sig att ett spel ska fungera bra vid release men det har ju snarare varit regel än undantag att spel släpps i ganska dåligt skick dom senaste åren. Och då har man ju ett eget ansvar att ta ett beslut om man är villig att betala fullpris för ett spel som kanske inte fungerar optimalt. Man måste ju anpassa sig efter rådande förhållande och lära sig av sina misstag.

Jag talar inte för mig själv, fungerar ju ok för mig som sagt om än långt från optimalt. Att gemene man ska ta eget ansvar och kolla upp varje spel är att föra över ansvaret på konsumenten, de flesta gör inte det och tror inte det behövs göras. De flesta vill bara spela spelet utan problem. Ska man då lägga det på dom att de gjort fel då de köpt ett spel som studion uppenbarligen tyckt vore redo för att släppas? "Eget ansvar" köper inte det.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag är så glad jag inte stödjer pc spel längre på samma sätt. vafan är det som hänt med branschen ? Alla AAA spel är ju fan helt trasiga vid release det är ju helt sanslöst vilket skämt detta är... alla spel lider av enorma prestandaproblem vid launch hur är det möjligt alltså ?

Medlem

Man blir lite trött på alla som förhandsbokar och köper day 1. Lär ni er aldrig? Eller är det så att det kommer nya generationer gejmers hela tiden som behöver lära sig den hårda vägen?

Medlem

Svårt att förstå hur en del försvarar det rådande läget med att släppa ofärdiga spel. Att konsumenten får skylla sig själv.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av baxtex:

Man blir lite trött på alla som förhandsbokar och köper day 1. Lär ni er aldrig? Eller är det så att det kommer nya generationer gejmers hela tiden som behöver lära sig den hårda vägen?

Förstår du inte att de flesta inte är "gamers" inte följer med utan bara tycker det ser ut som ett bra spel. Ska man kräva av alla som köper ett spel att vara insatta? Personligen så är det inte alls synd om mig då jag vet precis vad jag köper. Men för de allra flesta så är det inte så.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Alla får det att låta som att spelet är helt ospelbart och att det är sönder buggigt. Men det verkar ju onekligen som att det flyter på väldigt bra för majoriteten av spelare, men att en del pc-spelare fått vissa prestanda problem. Sedan är ju steam-recensioner verkligen inget att gå på.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Alla får det att låta som att spelet är helt ospelbart och att det är sönder buggigt. Men det verkar ju onekligen som att det flyter på väldigt bra för majoriteten av spelare, men att en del pc-spelare fått vissa prestanda problem. Sedan är ju steam-recensioner verkligen inget att gå på.

Väldigt spelbart för mig, flyter på helt ok om än inte optimalt. Inte träffat på några buggar än efter ett par timmars spelande.


signatur

7900XTX
7800X3D

Skriv svar