Steam-köparna slaktar Star Wars Jedi: Survivor

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Vet inte om du trollar eller inte. Vi som köper spel har mer information än någonsin. Med det sagt, jag spelar hellre ett bra spel i 45 fps än doom eternal i 120.

Kul för dig att du är nöjd med ett bra spel som spelas i 45 fps. Då ska du heller inte få tillgång till patcher som kan få spelet att köras i 60 fps eller ännu högre eftersom du verkar vara nöjd med det. Du kanske föredrar att köra i 20 fps

Jag spelar hellre spel som är bra och som uttnyttjar sin respektive prestanda till fullo och kör i minumum 60. Kravlöst att bara nöja sig med det ena eller det andra.

Vad är det för fel på folk. Alla kan väl för fan vara överens om man vill att spelutgivarna som släpper ett spel ska fungerar så optimalt som möjligt och att de uttnyttjat kraften i respektive konsol,pc

Att spelet är färdigt spel dag 1 borde vara något självklart. Fan vad folk är kravlösa. Är det ngt man lär sig i skola nuförtiden.

Kallad troll för att man anser att det inte finns tillförlitlig information hur spelet presterar innan spelsläpp. Nä det kan du ge dig fan på att jag inte tycker det finns och den enda riktiga information man verkligen kan förlita sig på till 100% är efter spelet släppts och då från grafer från digital foundry där man kan se svart på vitt hur det verkligen ligger till.

Får uppfattningen och känslan av att det fortfarande människor som försvarar spel som uppenbart presterar långt mycket sämre än vad de ska

Jag spelar hellre ett spel som är bra och kör i 45 fps höhö. Hur fan man man vara nöjd med det. Gilla folk att spela i lägre bildupdateringen eller? Ju lägre desto bättre? Varför nöja sig och acceptera med mindre? Varför så kravlöst om man vet de släppt ett spel som kan prestera mycket bättre dag 1 än vad det gör. Vill man inte ha det bästa av 2 världar. Bättre prestanda( högre fps och ett bra spel på samma gång. Det går faktiskt.

Helt ofattbart och om det nu finns några troll här så måste det vara de som inte verkar vilja att man ställer krav på utgivare,utvecklare, och att ett spel släpps i optimalt skick dag 1 med tydlig ren fakta eller grafer hur spelet fungerar innan det släpps. Eller så är man en lat jävla utvecklare som inte vll kavla upp ärmarna och ha krav pä sig. Men den risken är inte så hög av vissa anledningar.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Kört några timmar och det är fruktansvärt ojämn framerate på PS5.

Bra att veta. Jag var helt inne på att köpa vid release men avvaktade ändå lite.

Jag fortsätter och väntar tills de patchat spelet på PS5, så att det flyter på och är jämn framerate överallt. Det får ta den tid det tar helt enkelt tills de fixat det.

Medlem
Skrivet av Krabban77:

Kul för dig att du är nöjd med ett bra spel som spelas i 45 fps. Då ska du heller inte få tillgång till patcher som kan få spelet att köras i 60 fps eller ännu högre eftersom du verkar vara nöjd med det. Du kanske föredrar att köra i 20 fps

Jag spelar hellre spel som är bra och som uttnyttjar sin respektive prestanda till fullo och kör i minumum 60. Kravlöst att bara nöja sig med det ena eller det andra.

Vad är det för fel på folk. Alla kan väl för fan vara överens om man vill att spelutgivarna som släpper ett spel ska fungerar så optimalt som möjligt och att de uttnyttjat kraften i respektive konsol,pc

Att spelet är färdigt spel dag 1 borde vara något självklart. Fan vad folk är kravlösa. Är det ngt man lär sig i skola nuförtiden.

Kallad troll för att man anser att det inte finns tillförlitlig information hur spelet presterar innan spelsläpp. Nä det kan du ge dig fan på att jag inte tycker det finns och den enda riktiga information man verkligen kan förlita sig på till 100% är efter spelet släppts och då från grafer från digital foundry där man kan se svart på vitt hur det verkligen ligger till.

Får uppfattningen och känslan av att det fortfarande människor som försvarar spel som uppenbart presterar långt mycket sämre än vad de ska

Jag spelar hellre ett spel som är bra och kör i 45 fps höhö. Hur fan man man vara nöjd med det. Gilla folk att spela i lägre bildupdateringen eller? Ju lägre desto bättre? Varför nöja sig och acceptera med mindre? Varför så kravlöst om man vet de släppt ett spel som kan prestera mycket bättre dag 1 än vad det gör. Vill man inte ha det bästa av 2 världar. Bättre prestanda( högre fps och ett bra spel på samma gång. Det går faktiskt.

Helt ofattbart och om det nu finns några troll här så måste det vara de som inte verkar vilja att man ställer krav på utgivare,utvecklare, och att ett spel släpps i optimalt skick dag 1 med tydlig ren fakta eller grafer hur spelet fungerar innan det släpps. Eller så är man en lat jävla utvecklare som inte vll kavla upp ärmarna och ha krav pä sig. Men den risken är inte så hög av vissa anledningar.

Frameraten lär ju knappast gå upp för att du får ett utbrott på en i det stora hela okänd svensk spelsida. Ja, så tyckte jag det var lite kul med Doom referensen.


signatur

7900XTX
7800X3D

Har inte hunnit spela så jättemycket, spelet presterar inte direkt bra skulle jag tycka.

Så jag satte igång en FPS mätare för att kolla, och det verkade inte som att det spelade nån roll vad man än ändrade blev ingen höjning eller nåt.
Lite konstiga är att den hade satt min upplösning på 1440p och den såg fan för jävlig ut, och även jag höjde till 4K så blev det ingen sänkning av FPS:en 🤷🏼


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Det blir till att vänta på några patchar och sen 149kr EA sub en månad och spela det.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Bra att veta. Jag var helt inne på att köpa vid release men avvaktade ändå lite.

Jag fortsätter och väntar tills de patchat spelet på PS5, så att det flyter på och är jämn framerate överallt. Det får ta den tid det tar helt enkelt tills de fixat det.

Klokt. Ytterst sällan jag förbokar spel nuförtiden och det här är en stark påminnelse om varför.

Vill tillägga att spelet faktiskt har VRR, så fel av mig tidigare där, men man dyker under Freesync-spannet så pass ofta och det är så kass framepacing att det ändå inte hjälper nämnvärt. Kommer själv inte fortsätta spela förrän man hör att det har förbättrats.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Dohman:

Haha, vettefan. Mina settings i RE4 använder bara 3 GB och det är hästlängder snyggare än Hogwarts tex, noll större fps dippar heller för den delen.

Jag kan köpa att mitt 3080 inte orkar stora spel på högsta, men på lägsta? Come on. Även om jag kör Hogwarts på lägsta får jag fortfarande samma dippar och stutters som jag får på övriga inställningar.

Ja, ett RTX 3080 (har också ett sådant) borde inte ha riktigt det problemet med texturer i Hogwarts ännu såvitt jag vet (särskilt inte på lägsta), så i just det fallet är det nog dålig optimering i övrigt som är boven.

Skribent

Hej, recensenten här 🙋🏼‍♂️

Jag och många andra recensenter ger ett högt betyg med tanke på alla komponenter sammantaget. Tekniskt är det inte 100% vilket jag nämner, men för
mig personligen var det inte alls ospelbart.

Ska nämnas att jag spelade på ps5 och en LG CX oled som har VRR.

Medlem

Tycker spelet är bra. Supersnyggt. Men det är massa lurt. Jag har ett 3080ti, 11600k, 32gb o spelet på nvme. Men utöver framedrops på många ställe så har jag upplevt att till exempel Cal har blivit lågupplöst medans världen är skarp. Npc som fastnat och blinkat fram till nästa trigger. Sen även stora saker som världen e bara matt utan texturer o sen laddat in. Och jag har behövt "optimera" varje speluppstart. Så jäkla synd att utvecklare inte kan eller vill säga nej till release. Helt onödig dålig kritik som följer när de gör så här

eld
Medlem
Skrivet av Krabban77:

Det jag ville komma fram till är att det måste till något krav på de tekniska bitarna och någon form av prestandamässig standard och kvalite som utgivarna och utvecklarna måste förhålla sig till . Om jag tar bort mina exempel på en viss bilduppdatering så kanske du förstår om jag förklarar så här. Jag tycker det borde vara ett krav att man uttnyttjar kraften som finns i hårdvaran till fullo. Du måste väl ändå hålla med om att det släpps alldeles för många spel som inte är i närheten av deras fulla kapacitet och som är dåligt optimerade pga detta.

Du måste väl ändå tycka det är bra om man på något sätt ställer krav som är rimliga så att vi får en bättre spelupplevelse?

En gränsdragning kan fungera om man har en utomstående företag som på konsumenterna sida kontrollerar att de exempelvis uttnyttjat hårdvaran så mycket de klarar av.

En stor majoritet av alla spel som släpps är inte optimerade, men det är helt okej, de har mycket overhead. Det är inte rimligt att helt optimera spel, det är omöjligt att sätta regler runt detta. Hur många indiespel skulle klara dessa krav? Hur många spel som använder diverse scriptingspråk skulle få okej när de skulle kunna optimera allt i assembler istället?

Allt som kan göras är att spelutvecklaren säger "det här behövs för att köra spelet" och sen bör spelet fungera på denna hårdvara.

När det sedan inte fungerar på denna hårdvara, eller att spelet inte är stabilt alls så kan vi börja prata om konsekvenser för företaget.

Det finns inte ett enda spelföretag som vill släppa ett trasigt spel, de vill att spelet ska fungera bra från dag ett, de tar otroligt mycket skada från trasiga släpp.

Medlem

Technissarna på digitalfoundry är med vågen


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Blir väl att köpa det för halva priset när det är färdigt på riktigt. Sorglig värld vi lever i när early adopters av något alltid får sämsta dealen.

Medlem
Skrivet av Kaztrofy:

Själv har jag sällan större problem med de flesta spel på release-dagen även om det blivit värre på senare. Men när man ser listan på vilka grafikkort som är populärast på Steam blir man ju mörkrädd. Folk med potatisdatorer som förväntar sig mirakel.

Ett spel ska ju flyta bra om man når upp till systemkraven som står på steam, gör man det och spelet flyter dåligt så är spelet trasigt!

Skriv svar