Spel ni inte gillar men undviker att erkänna.

Medlem
Spel ni inte gillar men undviker att erkänna.

Nu med nytt Zelda som stundar tänker jag som vanligt att jag borde skaffa och spela, för jag vill tycka om de spelen. Jag vill och har alltid velat gilla Zelda spelen, skaffar oftast och spelar, men ångrar mig oftast rätt snabbt. Det klickar verkligen inte alls med mig, på samtliga plan. Men samtidigt när man pratar med andra så är ofta något Zelda spel på topp 3, då kan det kännas svårt att ta upp hur jag egentligen tycker om spelen, då det bara leder till dåliga diskussioner.

Har ni något spel som ni verkligen inte gillar, som alla andra verkar frälsta av? Och har ni någon gång undvikit att säga det?

Medlem

Testat några timmar var av Uncharted och The Last of Us men sen gett upp.
Säkert jättebra story, men gillade inte gameplayet.

Inget jag skäms för? Men de är nog de högst rankade spelen som jag verkligen inte fastnat för.

Tycker From Softs spel är rätt bra, men inte SÅ bra. Typ 4 av 5 i betyg.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Evilof:

Testat några timmar var av Uncharted och The Last of Us men sen gett upp.
Säkert jättebra story, men gillade inte gameplayet.

Inget jag skäms för? Men de är nog de högst rankade spelen som jag verkligen inte fastnat för.

Tycker From Softs spel är rätt bra, men inte SÅ bra. Typ 4 av 5 i betyg.

Hah, 4/5 är fortfarande ett riktigt bra betyg.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Samtliga Uncharted-spel och The Last of Us 2.
Vill verkligen verkligen gilla spelen. Men går bara inte, det är något med dem som gör dem så långtråkiga att spela. Känns som Naughty Dock fick in nån sorts random fullträff med första The Last of Us, alla andra spel bara slår i målstolpen.

Sedan har vi Red Dead Redemption 2. Oerhört snyggt och atmosfäriskt spel. Och utspelar sig i vilda västern. Kan det bli bättre? Ja, tydligen. För jag vill bara gå och lägga mig o sova när jag spelar det spelet..

Inaktiv

Helt klart halo spelen. Har gett dem många chanser både på pc och Xbox men de är så tråkiga.

Sen måste jag säga att Zelda BOTW var en enorm besvikelse med.

Medlem

Finns många spel som dom flesta verkar gilla men som jag inte gillar, är dock inte det minsta rädd att säga det.

Gillar inga Zelda efter A link to the past, BOTW var bedrövligt.

Gillar inte Metroid Prime, inte ens remaken kan rädda upp en spel med dåligt gameplay och dålig bandesign.

Gillar inget spel från FromSoft, galen svårighetsgrad är inget för mig. Dessutom är en stor del av svårighetsgraden den extremt dåliga kontrollen.

RDR 2 är ett av dom tråkigaste spel jag spelat, storyn är bra men att spela det är skittrist. Hade passat bättre som en film.

FM-guru
F.d. Sisyr

Aldrig varit något fan av Elder Scrolls-spelen. Daggerfall och Morrowind gick väl an, för sin tid, men efter det har spelen gått stick i stäv med min egen smak. Tyvärr. Jag älskar ju rollspel annars, men Oblivion och Skyrim har jag oerhört svårt för.

Divinity: Original Sin 2 är ett annat exempel. Ett oerhört omtyckt spel som jag försökt att ta mig igenom flera gånger då det tilltalar mig på pappret. I praktiken slutar det alltid med att jag ger upp, överväldigad av tristess.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

RDR 2 är ett av dom tråkigaste spel jag spelat, storyn är bra men att spela det är skittrist. Hade passat bättre som en film.

Jag tycker precis tvärtom Storyn är otroligt tunn (rinse and repeat), huvudkaraktären ointressant och intetsägande. Men världen kan jag bara förlora mig i. Fan, bara att sitta och spela domino är mysigt. Kanske mitt GOAT-spel (Tillsammans med just Metroid Prime Eller ja, tvåan är nog bättre)

OnT: Har inga spel jag inte vågar säga att jag inte gillar. Finns det ens nåt sånt grupptryck inom spelcommunityt? Tycker mest det är en massa edgelords som ska racka ner på spel som majoriteten gillar.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Tycker From Softs spel är rätt bra, men inte SÅ bra. Typ 4 av 5 i betyg.

Jag ger spelen näst högsta betyg... I en tråd om spel man inte gillar. 😀

Medlem

Alla From-spel jag provat känns som gammalt skräp enligt min smak. Sen ogillar jag de nya zelda-spelen, tyckte alla gears of war var tråkiga och tyckte the last of us var ett riktigt sömnpiller. Sen vet jag iofs inte varför jag inte skulle våga erkänna det, brukar snarare vara en bra grund för lite diskussioner.

Medlem

Spel jag ogillar men gärna erkänner är CoD och Battlefield. En gång var de det hetaste som fanns och banade väg för andra spel men är idag upprepningar av förra årets variant med ny setting.

Medlem

För mig är det:
- Zelda botw (som ett tomt open-world spel med kasst flyt, kass grafik och tråkiga gameplay system)
- Bloodborne (Älskar from men tycker bloodborne känns som en nedbantad kopia av vad som brukar göra deras spel bra)
- Det mesta från Nintendo, har aldrig riktigt fastnat för Mario, donkey kong osv

Medlem

Jag har gjort omtag flera gånger på Witcher 3 men tappar alltid intresset efter kanske 6-7 timmar. Jag vet att jag borde gilla det men då måste jag lägga mer tid och sitta längre sesssioner. Jag tycker inte illa om det men tjha...det fäster inte inte.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Jag skäms inte ett skit men Uncharted och Dota typ..

Medlem

Nej, jag vågar erkänna att jag inte gillade Ghost of Tsushima, som alla hyllar. Skum, gräll grafik och rätt tråkigt att spela. The Witcher 3 började jag på, men kände inget. Kollat gameplay och blir inte sugen att fortsätta. Cyberpunk är mer intressant.
Spelat ett par timmar på Horizon Zero Dawn men jag fick inte mersmak.

Edit: Kollade nyss gameplay på The Witcher 3 och det såg bra ut. Nu blev jag sugen på att fortsätta.

Medlem

Skäms inte för någonting, jag gillar det mesta förutom steampunk (löjligt med ångdrivna datorer) och JRPGs (barnsliga och 2D spel).

Medlem

Inget, varför skulle man inte våga erkänna det?
Alla gillar ju olika, inget konstigt med det.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Brukar inte ha några problem med att framföra min åsikt, så egentligen "vågar" jag erkänna detta men några spel som många verkar avguda som inte riktigt gick hem hos mig är Breath of the Wild och Nier-spelen.

Har sagt det innan men BotW kändes för mig som ett random själlöst open world-spel med överdraget Zelda-skin. Trist design, miljöer, bossar, tempel, ja allt kändes bara halvdant trots den stora friheten och öppna kartan och det känns bara så personlighetslöst jämfört med de gamla titlarna. Det Zelda försökte att göra tycker jag att Elden Ring istället lyckades mycket bättre med.

Gällande Nier-spelen så känns det som en speltyp som på papper bör fungera för mig, men nix, jag blir uttråkad några timmar in i upplevelsen och ger snabbt upp varje gång jag har försökt att påbörja det.

Medlem

Zelda - Ocarina of Time. Hatar spelet, den skrikande jävla älvfanskapet som stör hela tiden och styrningen. Men uppenbarligen finns det nåt där eftersom "alla" älskar den.

Last of Us - snoozefest, boring.

GoW Ragnarök - älskade förra GoW, men efter Elden Ring så känns de som bara Michael Bay-aktiga Hollywoodproduktioner. Snyggt, bombastiskt, själlöst. Och hatar nuförtiden spelsystem där man ska trycka på 7 knappar och snurra medsols för att göra übercool attack nr 34. Det är inget djupt stridssystem, det är att spela Memory där man har 0.6 sek på sig att trycka rätt.

Red Dead Redemption 2 - älskade ettan. Tvåan är... stel och tråkig.

GTA 5 - älskade Vice City, sen gick det utför. GTA 5 är inte ett gangsterspel, det är en dålig kopia av Sopranos där man får kör bärgningsbil för att det är "kul".

Allt detta är mitt tycke. Vet spelen gjort mkt rätt eftersom så många älskar de, men det får inte mig att gilla dem.

Avstängd
Skrivet av DrDoom:

GoW Ragnarök - älskade förra GoW, men efter Elden Ring så känns de som bara Michael Bay-aktiga Hollywoodproduktioner. Snyggt, bombastiskt, själlöst. Och hatar nuförtiden spelsystem där man ska trycka på 7 knappar och snurra medsols för att göra übercool attack nr 34. Det är inget djupt stridssystem, det är att spela Memory där man har 0.6 sek på sig att trycka rätt.

Eftersom du nämner Elden Ring samtidigt som du tycker GoWs stridssystem är ytligt, tycker du då Elden Ring har djup combat?

Medlem
Skrivet av KoP:

Varför skämmas över ett spel man gillar? ╮(′~‵〞)╭

Skrivet av Force:

Inget, varför skulle man inte våga erkänna det?
Alla gillar ju olika, inget konstigt med det.

Kanske inte att man skäms för det. Men att slänga ur sig skit om ett spel som typ alla älskar slutar alltid med att måna ska gå i stort försvar för spelet, som att dom ligger bakom det, vilket sällan slutar i en speciellt bra diskussion och mer att man kastar skit. Borde ha formulerat tråden som att man undviker att ta upp istället. Bara kolla på Fz där minsta klagomål på populär titel slutar med att ett flertal måste försvara det. Även att tycka om ett spel/ utvecklare som majoriteten ogillar leder också till samma form av att kasta skit.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Kanske inte att man skäms för det. Men att slänga ur sig skit om ett spel som typ alla älskar slutar alltid med att måna ska gå i stort försvar för spelet, som att dom ligger bakom det, vilket sällan slutar i en speciellt bra diskussion och mer att man kastar skit. Borde ha formulerat tråden som att man undviker att ta upp istället. Bara kolla på Fz där minsta klagomål på populär titel slutar med att ett flertal måste försvara det. Även att tycka om ett spel/ utvecklare som majoriteten ogillar leder också till samma form av att kasta skit.

Om någon känner att dom måste försvara något dom gillar och inte bara fatta att alla gillar olika så ser jag det som deras problem, inte mitt 😊


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Gta 5, så tråkigt och Trevor är en överskattad karaktär.

RDR2, extremt bra story men gameplayet var riktig trögt, känns också som att styra ett hangarskepp.

Cyberpunk, trodde jag skulle älska det, men känns bara som en looter-shooter som försöker vara jädrans cool.

Resident evil 4: remake, hur detta kunde bli så hyllat är för mig ofattbart. Kom till chapter 2 sen stängde jag av, gud så tråkigt. Dåliga kontroller, röstskådespelet är oinspirerat och inventoryn från helvetet.

Skäms inte direkt för att säga det, men man får ju mothugg direkt när man nämner dessa, iaf i mina kretsar.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Gta 5, så tråkigt och Trevor är en överskattad karaktär.

RDR2, extremt bra story men gameplayet var riktig trögt, känns också som att styra ett hangarskepp.

Cyberpunk, trodde jag skulle älska det, men känns bara som en looter-shooter som försöker vara jädrans cool.

Resident evil 4: remake, hur detta kunde bli så hyllat är för mig ofattbart. Kom till chapter 2 sen stängde jag av, gud så tråkigt. Dåliga kontroller, röstskådespelet är oinspirerat och inventoryn från helvetet.

Skäms inte direkt för att säga det, men man får ju mothugg direkt när man nämner dessa, iaf i mina kretsar.

Du har helt rätt när det gäller Trevor. Annars så har du fel

Avstängd
Skrivet av Laddemannen:

Gta 5, så tråkigt och Trevor är en överskattad karaktär.

RDR2, extremt bra story men gameplayet var riktig trögt, känns också som att styra ett hangarskepp.

Cyberpunk, trodde jag skulle älska det, men känns bara som en looter-shooter som försöker vara jädrans cool.

Resident evil 4: remake, hur detta kunde bli så hyllat är för mig ofattbart. Kom till chapter 2 sen stängde jag av, gud så tråkigt. Dåliga kontroller, röstskådespelet är oinspirerat och inventoryn från helvetet.

Skäms inte direkt för att säga det, men man får ju mothugg direkt när man nämner dessa, iaf i mina kretsar.

Eftersom du inte tycker GTA5 eller RDR2 är bra spel, vad skulle du klassa som bra spel? För jag kan verkligen inte se att något spel är objektivt bättre än dessa spel.

Medlem

God of War - Gillade storyn men jag gillade inte alls gameplayet. Blev snabbt tråkigt och jag tittade istället färdigt på storyn på youtube.

Spiderman - Avinstallerade så fort jag fick veta att man ska svinga runt staden och leta ryggsäckar. Var inget i story eller gameplay som fick mig att fortsätta.

Medlem

Jag erkänner:

Nya zelda, alla mobilspel, metal gear, forza som inte är vanliga forza, alla need for speed efter nfs5, gta5, left 4 dead, portal, half-life 2, team fortress 2, allt som blizzard gör sedan uh, dialob 2 säkert, tror aldrig jag spelat på någon playstation men skulle jag ha gjort det skulle jag ogillat det, civilization 6, tennisspel, 99,9% av alla indiespel, 99,9% av alla AAA-spel gjorda efter 2006, alla PCspel som egentligen var gjorda för konsoler, alla spel som finns på VR, då nu och för all framtid, golden eye, minecraft och allt som har med deras fula gubbar att göra, soldier of fortune payback, sega rally, allt wolfenstein som är gjort av machine games och på tal om det så gillar jag inte de där nya sk. expansionerna till quake heller, witcher 3, unreal tournament 3, nya doom och nya quake, alla torchlight efter torchlight 2, italien i age of empires, heroes of might and magic 6 och 7 och säkert kommande med, epic, sacred 3, high-rez studios, just cause 3 och 4...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Nintendospel har aldrig klickat för mig efter 10 års ålder. Gav Pokémon Y ett försök förra månaden men tycker det är så ruskigt barnsligt, fattar ej poängen.

Hades? Bland det tråkigaste jag någonsin spelat.

Cyberpunk? Sämst

FromSoft spel? Förstår ej poängen att nötta samma boss i 5 timmar. Sämst

Medlem

Last of Us var inte riktigt min kopp te. Intressant story, välskrivna karaktärer, spelvärld men jag fastnade inte riktigt för gameplay bara.

Red dead redemtion 2 - fantastiskt värld, grafik osv, men lite klumpig kontroll. Och jag har kommit fram till att jag inte gillar att spela anti-hjältar i spel, jag vill vara en riktigt hjälte, annars blir inte eskapismen riktigt som jag vill ha den.

Death's stranding var riktigt coolt, men jag tyckte det inte var så kul last packning och gå runt och vara helt svag. Jag hoppade över till Spider-Man MM, så mycket mer fart och fläkt där, särskilt i traversal. Men jag är ändå sugen på att ge det en andra chans.

Medlem

I en tråd menad för att folk ska få nämna spel de inte gillar måste vissa direkt gå i försvarsställning och ifrågasätta åsikterna…
Bara så ni vet, ni kommer aldrig att ändra någons åsikt här.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

12
Skriv svar