Finland marknadsför sitt Eurovision-bidrag genom Fortnite

Robot
Finland marknadsför sitt Eurovision-bidrag genom Fortnite

Spela i Helsinki till tonerna av Cha Cha Cha.

#Eurovision-song-contest, #fortnite


Medlem
Skrivet av Nyhet:

Tänker du se melodifestivalen ikväll?

Inte frivilligt. Det finns bara ett sätt att få mig att kolla på Melodifestivalen:

Medlem

finlands bidrag är fan hemskt, en pajas på scen som skriker cha-cha-cha-cha..... jösses alltså

Medlem

Haha, TORILLE!

Det råder total Käärijäfeber här nu. Ananasjuicen är slut i affärerna då alla ska göra piña coladas ikväll och allt är neongrönt. Hjälp!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Finland gick alltså från det här:

Till den där smörjan? Ajaj.

Tur man slutade kolla på skiten efter Lordi-vinsten hehe.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Har laddat upp med snacks och läsk, så här ska tittas!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Skribent
Skrivet av Fezk:

Finland gick alltså från det här:

https://www.youtube.com/watch?v=gAh9NRGNhUU

Till den där smörjan? Ajaj.

Tur man slutade kolla på skiten efter Lordi-vinsten hehe.

Vad Finland ändå tagit med sig efter Lordi är att inte vara så jävla seriösa. Ibland tror jag det bara är Sverige i hela Europa som tar ESC på liv och död. Skulle inte förvåna mig om Sverige anses pretto ute i Europa vad gällande våra bidrag där alla andra mest verkar se det som en lite rolig grej.

ESC är trots allt ett jippo på gott och ont.

P.S Lordi ägde!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Vad Finland ändå tagit med sig efter Lordi är att inte vara så jävla seriösa. Ibland tror jag det bara är Sverige i hela Europa som tar ESC på liv och död. Skulle inte förvåna mig om Sverige anses pretto ute i Europa vad gällande våra bidrag där alla andra mest verkar se det som en lite rolig grej.

ESC är trots allt ett jippo på gott och ont.

P.S Lordi ägde!

Känns som många tar/tog det på blodigt allvar, men självklart är Sverige snäppet värre.

Sen skulle jag nog numer kalla det ett politiskt jippo snarare än ett fullfjädrat musikjippo.

Skräp är det iallafall.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent
Skrivet av Fezk:

Känns som många tar/tog det på blodigt allvar, men självklart är Sverige snäppet värre.

Sen skulle jag nog numer kalla det ett politiskt jippo snarare än ett fullfjädrat musikjippo.

Skräp är det iallafall.

Det är ju alltid varit mer eller mindre ett politiskt jippo där svågerröstande härjat fritt, men jag tycker ändå det är lite ok. Om det hjälper till att hålla lite stabilitet i EU så får det vara så.

Jag tycker Sverige har urvattnat allt med alla deltävlingar, men kan ändå tycka det är lite underhållande och se stora final. Sen är det förstås mer dåligt än bra, det ska sägas.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Finland kommer vinna i år.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Finlands bidrag vilket jävla skämt så som så många andra...! Är melodi-människa och lyssnar mer på melodi än vad som sjungs... Loreen har stor chans att vinna tror jag...

Inaktiv
Skrivet av Johan Lorentzon:

Vad Finland ändå tagit med sig efter Lordi är att inte vara så jävla seriösa. Ibland tror jag det bara är Sverige i hela Europa som tar ESC på liv och död. Skulle inte förvåna mig om Sverige anses pretto ute i Europa vad gällande våra bidrag där alla andra mest verkar se det som en lite rolig grej.

ESC är trots allt ett jippo på gott och ont.

P.S Lordi ägde!

Att göra reklam i Fornite tycker jag är rätt seriöst dock. Det är ju vad man lägger i ordet. Bara för att man gör det lite roligt eller annorlunda betyder ju inte att man inte tar det seriöst. Bara att man väljer en annan typ av uppmärksamhet, som är det främsta fokuset.

Medlem

Finlands bidrag är det bästa dem skickat sedan Lordi. Han är ett stort Rammstein fan som märks inte bara på hans bröst tatuering utan även låten och hans scen språk.

Låten lånar riffet från Rammsteins "Tattoo" och hans rörelse och scen närvaro påminner mycket om Till Lindemann (sångaren i Rammstein).

Så han kommer helt klart få en röst från mig tillsammans med Tysklands bidrag som äntligen också vågar skicka lite metal 👍

Skribent
Skrivet av anon_332538:

Att göra reklam i Fornite tycker jag är rätt seriöst dock. Det är ju vad man lägger i ordet. Bara för att man gör det lite roligt eller annorlunda betyder ju inte att man inte tar det seriöst. Bara att man väljer en annan typ av uppmärksamhet, som är det främsta fokuset.

Ja alltså det är det jag menar, de flesta ser ESC som en rolig grej där humor kan vara en del eller stor del av låtarna. I Sverige behandlar vi det på ett helt annat sätt. Det finns vissa inslag med humor i deltävlingarna, men de låtarna känns det som de aldrig är menat att vinna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Eurovision är smörja

Medlem
Skrivet av lampis:

Finland kommer vinna i år.

Mina pengar går nog på Ukraina igen faktiskt.

Medlem

Jag sluta nä tittar pekka heino sluita kommentera sen blev det PK dravel hit o dit har inte sett nån låt sen dess på tv

Redaktör
Skrivet av Bennii:

Inte frivilligt. Det finns bara ett sätt att få mig att kolla på Melodifestivalen:

https://static1.moviewebimages.com/wordpress/wp-content/uploa...

Jag klarade mig undan i typ 30 år. Sen skaffade jag barn.


signatur
Medlem
Skrivet av Nyhet:

https://i.imgur.com/sEnYHWf.mp4

Medlem

Det blir nog en massa snyftröster i år igen till Ukraina eller annat skit som tycks vinna varje år.

Avstängd

HEJA LOREEEEEEN!

Alla ni som röstar på finnen ikväll kan ju gå och dra något mögligt över er!

Medlem

"Vi förstår kidzen!"

eld
Medlem
Skrivet av Apersson:

HEJA LOREEEEEEN!

Alla ni som röstar på finnen ikväll kan ju gå och dra något mögligt över er!

Artikel 5!!!

Medlem

Hörde Findlads bidrag nu och tycker att musiken i början låter bättre. Inget jag skulle lyssna på men för att vara Eurovision så är jag glad att de kör på body Synt eller vad det kallas. Jag lyssnar mycket på synt. Skapar egen synt musik.
Min senaste låt https://on.soundcloud.com/YFL2G


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Redaktör

Fortnite hjälpte tydligen inte.

Finnarnas låt var lite kul, ebm- eller tung synt-känsla första halvan. Sen blev den tjo och tjim och stendog.

Gillar också att sångaren visade en vanlig, lite sladdrig kropp, en sån som typ 98 procent av oss alla har. Alla måste inte vara fotomodeller.


signatur
Skribent
Skrivet av Tomas Helenius:

Fortnite hjälpte tydligen inte.

Finnarnas låt var lite kul, ebm- eller tung synt-känsla första halvan. Sen blev den tjo och tjim och stendog.

Gillar också att sångaren visade en vanlig, lite sladdrig kropp, en sån som typ 98 procent av oss alla har. Alla måste inte vara fotomodeller.

Men de vann ändå om man räknar tittarnas röster så jag skulle nog säga att det hjälpte. Det var ju domar-rösterna som gick till Sveriges fördel. Menar, jag tror inte domarna är de som spelade Fortnite?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av lonian:

Hörde Findlads bidrag nu och tycker att musiken i början låter bättre. Inget jag skulle lyssna på men för att vara Eurovision så är jag glad att de kör på body Synt eller vad det kallas. Jag lyssnar mycket på synt. Skapar egen synt musik.
Min senaste låt https://on.soundcloud.com/YFL2G

Coolt. Cool bild också i profilen.

Vad använder du för utrustning för att skapa det där?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Coolt. Cool bild också i profilen.

Vad använder du för utrustning för att skapa det där?

Använder fl studio på datorn. Men mycket sitter i att det är bra högtalare så man hör ljudet när man mixar.
yamaha hs5 och HS8S.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jävla losers.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

eld
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Fortnite hjälpte tydligen inte.

Finnarnas låt var lite kul, ebm- eller tung synt-känsla första halvan. Sen blev den tjo och tjim och stendog.

Gillar också att sångaren visade en vanlig, lite sladdrig kropp, en sån som typ 98 procent av oss alla har. Alla måste inte vara fotomodeller.

Den tog ju röstningen med storm, så nog fungerade det.

Problemet är väl att även juryn ogillar tjo och tjim

12
Skriv svar