Sony och Microsoft hyllar The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Robot
Sony och Microsoft hyllar The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
Medlem

Varför är alla andras betyg ute men inte Fz's?


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Varför är alla andras betyg ute men inte Fz's?

FZ fick ingen förhandskod utan fick spelet först i fredags.

Moderator | Testpilot
Skrivet av N3gn4v:

Varför är alla andras betyg ute men inte Fz's?

Skrivet av rosski:

FZ fick ingen förhandskod utan fick spelet först i fredags.

Stämmer Vi spelar för fullt och förhoppningsvis kan vi ha något ute nästa vecka.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ett spel att minnas! Synd att det är på en undermålig maskin men spelet är riktigt uppfinningsrikt.

Skribent
Skrivet av N3gn4v:

Varför är alla andras betyg ute men inte Fz's?

Recension kommer, jag jobbar hårt på det. Fick reckoden i fredags vid lunch.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Stämmer Vi spelar för fullt och förhoppningsvis kan vi ha något ute nästa vecka.

Okej, dåligt fult tycker jag för ett sådant stort spel. Att ni inte fick tidigare.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Någonting jag märker med spelet är avsaknaden av buggar, laddningstider och mikrotransaktioner. Nästan konstigt, jag trodde inte längre att det var möjligt att göra spel utan dessa "features".

Medlem
Skrivet av Ender:

Någonting jag märker med spelet är avsaknaden av buggar, laddningstider och mikrotransaktioner. Nästan konstigt, jag trodde inte längre att det var möjligt att göra spel utan dessa "features".

Inget av Sonys förstapartsspel (bortsett från Gran Turismo) dras med det heller.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

zelda botw kan vara det bästa spelet någonsin, spelat sen tidigt 80-tal.
men det här känns ju bara som en billig dlc, fast som säljs till fullpris, till en för gammal konsoll.
köper det om de kommer till nästa konsoll, switch2 eller vad det blir

Medlem
Skrivet av lampis:

Inget av Sonys förstapartsspel (bortsett från Gran Turismo) dras med det heller.

Nåja, Last of us på PC har väl inte varit direkt buggfritt?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Nåja, Last of us på PC har väl inte varit direkt buggfritt?

Returnal hade väl också lite problem vid lansering? Man kunde inte spara mitt i en runda utan att var tvungen att avsluta den tror jag det var, så ville man spela något annat en stund var man tvungen stänga av och förlora sin progress eller snällt avsluta runda.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Returnal hade väl också lite problem vid lansering? Man kunde inte spara mitt i en runda utan att var tvungen att avsluta den tror jag det var, så ville man spela något annat en stund var man tvungen stänga av och förlora sin progress eller snällt avsluta runda.

Det va nog en "feature" om jag inte minns fel, inte en bugg.

Medlem

Funderar på att ge mig på botw. Haft det i ett par år men inte kunnat förmå mig att spela, för att jag tyckt att det varit så tomt och därför inte vetat vad jag ska göra, eller vart jag ska. Är väl förstörd av alla kartor sprängfyllda med ikoner. Hursomhelst, är helt öppen för att jag kanske inte fattar hur spelet ska spelas. Funderar på att initialt spela med en guide, för att bli "frisläppt" i spelet och kunna roama på egna villkor.

Någon med tips? Vore trevligt att frälsas och sedan dundra vidare med detta spel.

Medlem
Skrivet av Davinchevo:

Det va nog en "feature" om jag inte minns fel, inte en bugg.

Jag vet att det patchades iallafall men det kanske pga kritiken de fick och inte för att det var en bug ja.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Varför är alla andras betyg ute men inte Fz's?

Verkar vara Bergsala som fuckar upp det. Finns en annan svensk sida som också fick sin kod på releasen.

Medlem
Skrivet av Davinchevo:

Funderar på att ge mig på botw. Haft det i ett par år men inte kunnat förmå mig att spela, för att jag tyckt att det varit så tomt och därför inte vetat vad jag ska göra, eller vart jag ska. Är väl förstörd av alla kartor sprängfyllda med ikoner. Hursomhelst, är helt öppen för att jag kanske inte fattar hur spelet ska spelas. Funderar på att initialt spela med en guide, för att bli "frisläppt" i spelet och kunna roama på egna villkor.

Någon med tips? Vore trevligt att frälsas och sedan dundra vidare med detta spel.

Totk fungerar i princip exakt likadant som botw, jag som du tyckte att openworld temat var lite svårt i botw, som att jag fick tvinga mig att springa vidare utan egentligt syfte.
Efter 10 timmar i totk kan jag säga att det är …bättre? Men det är fortfarande inte solklart vart man ska eller vad man ska göra. Men det är bättre iaf.
Och den som sa att totk har klassiska zelda dungeons ljög. Det är precis som allt annat när man jämför botw med totk. Allt är bättre, men ändå samma.
Botw 9/10
Totk 10/10

Medlem
Skrivet av Davinchevo:

Funderar på att ge mig på botw. Haft det i ett par år men inte kunnat förmå mig att spela, för att jag tyckt att det varit så tomt och därför inte vetat vad jag ska göra, eller vart jag ska. Är väl förstörd av alla kartor sprängfyllda med ikoner. Hursomhelst, är helt öppen för att jag kanske inte fattar hur spelet ska spelas. Funderar på att initialt spela med en guide, för att bli "frisläppt" i spelet och kunna roama på egna villkor.

Någon med tips? Vore trevligt att frälsas och sedan dundra vidare med detta spel.

Jag körde igenom det för första gången nyss, mitt bästa tips är att bara utforska och göra shrines och hålla ögonen öppna efter Korok seeds, när man kan levla upp stamina och få lite större inventory känns det mesta lite trevligare. Tyckte också att det kändes lite "vilset" första timmarna men ju mer man kommer in i lunket och framförallt när man tagit ett par Divine Beasts och fått lite specialförmågor så blev åtminstone jag mer och mer involverad, och gick från att känna lite meh till att jag var så jäkla peppad på att få ungarna i säng så att jag kunde sjunka ner i soffan och fortsätta spela!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Returnal hade väl också lite problem vid lansering? Man kunde inte spara mitt i en runda utan att var tvungen att avsluta den tror jag det var, så ville man spela något annat en stund var man tvungen stänga av och förlora sin progress eller snällt avsluta runda.

Jag tycker det var ganska kul.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

En annan sak att ta upp är att folk säger att det är samma karta. Ja det är ju tydligen det.
Men jag har ungefär 60-70 timmar i botw kanske, inte klarat spelet men tog alla divine beasts iaf.
Och efter 10 timmar i totk och 1 ”dungeon” avklarad så kan jag säga att det känns som en heeelt ny karta. Jag känner inte igen mig alls, jag kan inte navigera mig utifrån minnet eller en enda gång tänkt ”ja just det är den här platsen från botw ja”. Mycket beror nog på att man börjar på en helt annan plats på kartan, och kanske för att det var tre år sedan jag spelade botw?
Med det sagt, trots att totk lider av samma avsaknader av zelda-grejer såsom klassiska dungeons etc så måste jag ge alla som säger att spelet använder ”samma karta” en smäll på fingret. Det upplevs verkligen inte så när man spelar spelet helt enkelt.

Medlem

Känns verkligen som svanesången för Switchen. Man bara njuter av den nya spelvärlden. Älskade Botw på dess egna premisser, men gillar verkligen hur det är mer liv och rörelse i spelvärlden denna gång, och en spännande berättele att gräva i. Mycket mer lore, i Botw fanns ju i princip bara minnena som enda storyrelaterade. Fortsätter Totk så här bra så kommer jag nog ha ett nytt favoritspel.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Totk fungerar i princip exakt likadant som botw, jag som du tyckte att openworld temat var lite svårt i botw, som att jag fick tvinga mig att springa vidare utan egentligt syfte.
Efter 10 timmar i totk kan jag säga att det är …bättre? Men det är fortfarande inte solklart vart man ska eller vad man ska göra. Men det är bättre iaf.
Och den som sa att totk har klassiska zelda dungeons ljög. Det är precis som allt annat när man jämför botw med totk. Allt är bättre, men ändå samma.
Botw 9/10
Totk 10/10

Jag instämmer att det inte är klart vart man ska men det känns skönt att man inte blir hållen i handen utan att man istället uppmanas att utforska själv.
Man får mycket tips med att prata med random npc 👍

Medlem

Det är lite ångestframkallande med samma värld, orkar inte ens tänka tanken på att leta 900 Koroks igen.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

En annan sak att ta upp är att folk säger att det är samma karta. Ja det är ju tydligen det.
Men jag har ungefär 60-70 timmar i botw kanske, inte klarat spelet men tog alla divine beasts iaf.
Och efter 10 timmar i totk och 1 ”dungeon” avklarad så kan jag säga att det känns som en heeelt ny karta. Jag känner inte igen mig alls, jag kan inte navigera mig utifrån minnet eller en enda gång tänkt ”ja just det är den här platsen från botw ja”. Mycket beror nog på att man börjar på en helt annan plats på kartan, och kanske för att det var tre år sedan jag spelade botw?
Med det sagt, trots att totk lider av samma avsaknader av zelda-grejer såsom klassiska dungeons etc så måste jag ge alla som säger att spelet använder ”samma karta” en smäll på fingret. Det upplevs verkligen inte så när man spelar spelet helt enkelt.

Jag har bara sprungit runt några timmar på marken men av det jag har sett kan jag vara hålla med dig om att man inte känner igen sig. Det är väldigt mycket förändrat även om kartans storlek och utformning är desamma. De större sakerna som slottet känner man ju igen och större landskapsmärken som vulkanen men i övrigt känner man sig nästan vilsen och känner inte igen platserna.

Medlem

10/10 än så länge. Så glad att det fungerar i 1440p och 60 fps med yuzu


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Det är kul att de gratulerar varandra. Tycker att det är mer än rätt

Medlem
Skrivet av theBoosing:

10/10 än så länge. Så glad att det fungerar i 1440p och 60 fps med yuzu

Vad har du för hårdvara för att driva spelet?


signatur

Konsolgubbe

Avstängd
Skrivet av Sunray:

Det är lite ångestframkallande med samma värld, orkar inte ens tänka tanken på att leta 900 Koroks igen.

Hittade du alla 900?

Medlem
Skrivet av Sunray:

Det är lite ångestframkallande med samma värld, orkar inte ens tänka tanken på att leta 900 Koroks igen.

Det bästa med Switch är att det inte finns några achievements, så det är inget tjatande i bakhuvudet om att man måste samla allt.

Medlem

Är lite kluven.
Har spelat i stort sett alla Zelda spel sedan jag och brorsan fick vår första NES.
Men äger inte någon Switch än.
Är det värt att köpa BotW och spela igenom det först eller ska man hoppa på TotK direkt?

12
Skriv svar