Diablo IV har fått ytterligare en lanseringstrailer

Robot
Diablo IV har fått ytterligare en lanseringstrailer
Medlem

Kan ju inte ta detta seriöst med sådan musik, kosta den så mycket så de var tvungen att göra 2 trailers för att få valuta för pengarna? Eller är detta en annan låt? Låter som samma skräp.

Medlem

jag är så helvetiskt taggad på detta! satans orimligt! årets spel!


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Blir ju inte direkt taggad med den musiken

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Blir ju inte direkt taggad med den musiken

Se trailern på jobb och med mute blir det bättre

Medlem

Den lilla musik som var i denna videon var ju hundra gånger mer passande än när musiken användes i förra.

Medlem
Skrivet av Jinxad:

Kan ju inte ta detta seriöst med sådan musik, kosta den så mycket så de var tvungen att göra 2 trailers för att få valuta för pengarna? Eller är detta en annan låt? Låter som samma skräp.

Håller med att tex detta skulle passa bättre till ett spel där man slaktar demoner, även om jag semi-fastna för refrängen från låten i trailern och sökte upp den direkt;

https://www.youtube.com/watch?v=twh70jDCVrk

Känns lite som att valen är meta, för att få in mer casuals. Lättsmält musik som är ganska populär i det stora hela.

Medlem

Störde mig på musiken. Passar enligt mig inte alls in på temat och Diablo som spel. Bättre om de skippat den vanliga musik låten helt och hållet och bara kört på score (vad det nu heter på svenska).

Eller använda sig av något som passar in perfekt på temat

Medlem

Schysst trailer, störde mig inte alls på musiken, tänkte lilith.

Coming next. En tråd om trailers som har haft bäst musikval? 😆


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Moderator | Testpilot
Skrivet av dTexN:

Schysst trailer, störde mig inte alls på musiken, tänkte lilith.

Coming next. En tråd om trailers som har haft bäst musikval? 😆

Detta måste ske!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det som jag inte förstår är hur någon kan bli värre än satan själv? Det tycker jag aldrig blizzard förklarat bra... eller jag har ju inte ens försökt ta reda på det så klart, men ändå...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Coming next. En tråd om trailers som har haft bäst musikval? 😆

Elden Ring

Sådär, då behöver vi inte ens skapa den där nya tråden 😆

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Elden Ring

Sådär, då behöver vi inte ens skapa den där nya tråden 😆

Mass Effect 2 Launch Trailer

Medlem

Synd att musiken förtar mycket av den känsla dom lyckades förmedla i samband med den cinematiska reveal trailern från Blizzcon där för ett antal år sedan. Blir mycket mer en känsla av "casual", och att målgruppen är yngre i och med musiken.

Å andra sidan är det skitsamma. Det är spelet jag ska sitta med, inte trailers. I spelet är musiken grym.

Medlem

Djävlar.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Skräll med gnälltråd igen. Grym trailer tycker jag!

Medlem

Fan bryr sig om musiken till en trailer.
Deluxe är redan klappad och klar.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det som jag inte förstår är hur någon kan bli värre än satan själv? Det tycker jag aldrig blizzard förklarat bra... eller jag har ju inte ens försökt ta reda på det så klart, men ändå...

Det förklaras rätt bra i spelen tycker jag. Ingen är väl "värre än satan själv", men de förklarar det där med flera prime evils och hur Lilith står utanför konflikten änglar-demoner osv. Lyssna annars på lorevideorna de släppt på Youtube om du är nyfiken, bra grejer 🙂

Medlem
Skrivet av fredde82:

Fan bryr sig om musiken till en trailer.
Deluxe är redan klappad och klar.

Samma inkl. ett par semesterdagar, ye boiiii!

Inaktiv

Fram med högafflarna för nu ska det tummas ner! Så här får man ju inte göra.

/s

Medlem
Skrivet av fredde82:

Fan bryr sig om musiken till en trailer.
Deluxe är redan klappad och klar.

Musiken är 60% av en trailer. Det är till för att skapa hype och/eller atmosfär. En Spotify top 100-liknande låt till ett Diablo-spel är bara fel på alla sätt och vis. Visst det har ingen påverkan på spelet i sig... Om de nu inte använder sig sån musik i spelet också dvs.

Själv tyckte jag låtvalet var en otrolig miss, men det visuella såg rätt bra ut.

Ingen förbokning och inget deluxe-svammel för min del.

Medlem

Vad är det med Blizzards trailerteam och poplåtar till deras senaste Diablo 4 trailers? Jisses. Dom brukar ha grymt bra musik vanligtvis.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tyckte trailern var riktigt bra! Bra låtval rent kommersiellt också. Tanken är nog att locka till sig den stora massan, och inte endast die-hard fansen från forna tider.

Någon som vet vilket klockslag early access drar igång? Funderar på om det är Torsdag natt eller Fredag em som servrarna drar igång för oss bosatta i Sverige?

Medlem

Trailer må inte vara spelet. Men även jag tycker att disneypop inte riktigt passar över ett tema som grundar sig i förödelse och jordens undergång. Lite som att köra Lasse stefanz i Doom Eternal

Inaktiv
Skrivet av a10388:

Tyckte trailern var riktigt bra! Bra låtval rent kommersiellt också. Tanken är nog att locka till sig den stora massan, och inte endast die-hard fansen från forna tider.

Någon som vet vilket klockslag early access drar igång? Funderar på om det är Torsdag natt eller Fredag em som servrarna drar igång för oss bosatta i Sverige?

Natten torsdag till fredag, 01.00.

Medlem
Skrivet av delli:

Se trailern på jobb och med mute blir det bättre

Jo det blev bättre. Hade ju lika kunnat släppa den utan ljud då.

Medlem

Musiken var helt i osynk med vad som visuellt presenterades. Det passade inte in enligt mig. Men jag ser fram emot att spela det ändå, är taggad!

Medlem

Två släppta trailers i följd(?) har inte levt upp till Blizzards normala standard, som i vanliga fall brukar få snurr på en kittlig känsla i kistan.

Inaktiv

Musik som inte klaffar med trailern brukar vara ett tecken på en utvecklare som är frånkopplad från sina fans.
Hoppas detta inte är fallet.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Trailer må inte vara spelet. Men även jag tycker att disneypop inte riktigt passar över ett tema som grundar sig i förödelse och jordens undergång. Lite som att köra Lasse stefanz i Doom Eternal

Många åsikter men texten till Billie Eilish låt är ändå ganska passande. Att köra en valfri hårdrockslåt hade inte passat ändå. Vi möter Lilith, hon som inte står på någon sida och som avskyr stället hon själv skapat.

”You should see me in a crown
I'm gonna run this nothing town
Watch me make 'em bow
One by one by one
One by one by
You should see me in a crown
Your silence is my favorite sound
Watch me make 'em bow
One by one by one
One by one by one”

Temamässigt passar det även om smaken är som baken

12
Skriv svar