Microsoft understryker Xbox-titlarna på Playstation-showen: "Vilket fint gäng!"

Robot
Microsoft understryker Xbox-titlarna på Playstation-showen: "Vilket fint gäng!"

Däribland Metal Gear och Marathon.

#playstation, #xbox


Medlem

Ingen info att den nya metal gear samlingen kommer till xbox, som är synd
troligen exklusivt


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

De borde skrivit "Console Launch Exclusive", med tanke på att det är frasen de brukar nyttja vid sin egna presentation :).

Antar för övrigt då att de även indirekt bekräftar att övriga spel som inte nämndes är "Console Exclusive" till Playstation?


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Ingen info att den nya metal gear samlingen kommer till xbox, som är synd
troligen exklusivt

Står ju "We hope you will enjoy the METAL GEAR series on the latest platforms", så det blir åtminstone inte Playstation-exklusivt. Men med tanke på att Snake Eater-remaken kommer till Xbox så skulle jag tippa på att Master Collection också gör det.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Står ju "We hope you will enjoy the METAL GEAR series on the latest platforms", så det blir åtminstone inte Playstation-exklusivt. Men med tanke på att Snake Eater-remaken kommer till Xbox så skulle jag tippa på att Master Collection också gör det.

Får väll hoppas antar jag, men tvekar på det


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av matt76:

Antar för övrigt då att de även indirekt bekräftar att övriga spel som inte nämndes är "Console Exclusive" till Playstation?

Eller tidsexklusiva.

Sony gör i alla fall inte som MS som förbjöd utvecklare att ens nämna versioner till andra format på några dagar efter sin show häromåret.

Medlem

Var nästan beredd på att köpa en PS5 bara för MGS3 men nu slipper man ju det

Skribent

Talos Principle vill jag gärna ha till dator, gillar inte first person på konsol (samt att jag inte har en PS5 för tillfället. 😬)

Medlem

Fake gulligull. Roligare när de är ärliga o öppna med tjyvnyp som när ps4ans konsol lanserades och de förlöjliga xbox konsolens restrektioner.
Vem kan glömma dessa 2 minuter
https://m.youtube.com/watch?v=SJ-To7WJyWs

Medlem

Skönt för MS att låta Sony ha sin stora presentation, behöva klippa ihop allt osv, och sen bara glida in och "de här spelen har vi också"

Skrivet av Krabban77:

Fake gulligull. Roligare när de är ärliga o öppna med tjyvnyp som när ps4ans konsol lanserades och de förlöjliga xbox konsolens restrektioner.
Vem kan glömma dessa 2 minuter
https://m.youtube.com/watch?v=SJ-To7WJyWs

https://www.youtube.com/watch?v=kWSIFh8ICaA

Medlem

Men Xbox gör ju exakt samma sak varenda gång de har en show. Så jävla löjligt bara allt det här tjafset. Sony och Microsoft med deras konsoler beter sig båda rätt omoget i diverse sammanhang..

Medlem
Skrivet av Margy:

Eller tidsexklusiva.

Sony gör i alla fall inte som MS som förbjöd utvecklare att ens nämna versioner till andra format på några dagar efter sin show häromåret.

Det är ju standard och något både Sony och Microsoft gör när de har tidsexklusivitet. Det brukar ingå att inte prata om att det är tidsbegränsat och kan komma till andra format senare.

Edit: Min slutsats är att de här spelen kommer till fler format direkt vid släpp, men att Sony kanske har sån där marknadsföringsdeal.

Medlem

Tack för pikarna men var är Fable?

Medlem
Skrivet av Keima:

Tack för pikarna men var är Fable?

Hade väl varit skumt om de gått ut med det appropå ingenting efter en Sony-show Förhoppningsvis får vi veta mer snart, kanske under Xbox Games Showcase om ett par veckor?

Ambassadör
Xbox

Tycker nog att det är mindre gliring och mer konsumentupplysning i det här fallet.

Många trevliga spel i vilket fall!


signatur

Jump in.

Medlem

Sandlådenivå är hög.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Det är ju standard och något både Sony och Microsoft gör när de har tidsexklusivitet. Det brukar ingå att inte prata om att det är tidsbegränsat och kan komma till andra format senare.

Edit: Min slutsats är att de här spelen kommer till fler format direkt vid släpp, men att Sony kanske har sån där marknadsföringsdeal.

Nu hade ju Microsoft betalt studios att dom inte för nämna att spel släpps dag 1 till Playstation också.
Efter 2-3 dagar fick dom gå ut med det, är nog första gången i spel historien som detta gjorts.

När det är tidsexklusiva spel i typ 6 månader så är det att studios inte får nämna något.

Medlem

Det blir ju vad man gör det till. Det är ju sandlådenivå på alla fanboys som måste se på det och peka fingrar till höger och vänster. Vem bryr sig? Köp den konsolen och de spelen ni vill så kvittar det väl av vilken anledning eller vad andra säger.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Tycker nog att det är mindre gliring och mer konsumentupplysning i det här fallet.

Många trevliga spel i vilket fall!

Ja, precis, de kunde väl inte nämna innan Sonys show att de har dessa spel och ville väl inte vänta alltför länge innan de går ut med det heller så att glida in precis efteråt är ju bara det smartaste att göra i det läget. Är ju inget hån eller något utan bara säger till kunderna att "om ni funderar på att köpa en PS5:a eller dessa spel till det formatet istället för till Xbox så kan ni tänka om för vi får dem också". Är ju bara strategi och självbevarelsedrift snarare än pik mot Sony på något sätt (även om det är att åka snålskjuts på deras show men ja...)

Medlem

Haha så otroligt löjligt "what a good looking group". Just den meningen gör det löjligt. Kan inte minnas att Sony gjort detsamma när Xbox haft showcase😅

Notera att Marathon kommer till Xbox.... Känns inte som Elder Scrolls eller Starfield kommer till PS🤷🏼‍♂️

Medlem

Synd att Marathon ser ut att ha nästan noll att göra med original-spelen.
Visst, man ser en S'pht vid 41-sekunders strecket, och storyn verkar iaf referera till Tau Ceti IV som skeppet Marathon var på väg till i spelen, men något av det andra som visas ser inte ut att ha ett skvatt med spelen att göra..


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Deekar:

Haha så otroligt löjligt "what a good looking group". Just den meningen gör det löjligt. Kan inte minnas att Sony gjort detsamma när Xbox haft showcase😅

Notera att Marathon kommer till Xbox.... Känns inte som Elder Scrolls eller Starfield kommer till PS🤷🏼‍♂️

Vad är löjligt? De konstaterar att det är en fin skara spel och även om en kan tycka vad en vill om det håller jag med och förstår ändå att han uttrycker sig så även om jag inte hade gjort det. För vad är alternativet? Att han skulle sagt vilken pissig samling spel? Klart han väljer att uttrycka sig positivt om spel han vill trycka på kommer till Xbox-laget också.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Vad är löjligt? De konstaterar att det är en fin skara spel och även om en kan tycka vad en vill om det håller jag med och förstår ändå att han uttrycker sig så även om jag inte hade gjort det. För vad är alternativet? Att han skulle sagt vilken pissig samling spel? Klart han väljer att uttrycka sig positivt om spel han vill trycka på kommer till Xbox-laget också.

Alternativet är väl att utrycka sig annorlunda. "Coming to Xbox:" hade räckt för att man inte ens hade reagerat. Just den där 😎 får det att se så löjligt också. Men de är ju så branchen fungerar. De säger att de inte konsolkrigar men de är just exakt det de gör! Nästan mer än vad fanboys gör.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Alternativet är väl att utrycka sig annorlunda. "Coming to Xbox:" hade räckt för att man inte ens hade reagerat. Just den där 😎 får det att se så löjligt också. Men de är ju så branchen fungerar. De säger att de inte konsolkrigar men de är just exakt det de gör! Nästan mer än vad fanboys gör.

Tycker du överreagerar och att din reaktion är löjlig. Att störa sig på en smiley som väldigt många använder lite hela tiden. Och kalla det konsolkrig. Att bara visa bild på samling spel de ska släppa är ju bara konsumentupplysning på samma sätt som Sonys show var. Eller ska de förbjudas för att det inte ska konsolkrigas för mycket i dina ögon och det ska bara få skickas ut textlistor med titel, format och lanseringsdatum för att du inte ska bli kränkt? "Gamescon är inställt för att undvika konsolkrig, vänligen invänta pressmedelanden med punktlistor istället..."

Medlem

Vad känsligt att säga att kommande spel ser bra ut 😂

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Tycker du överreagerar och att din reaktion är löjlig. Att störa sig på en smiley som väldigt många använder lite hela tiden. Och kalla det konsolkrig. Att bara visa bild på samling spel de ska släppa är ju bara konsumentupplysning på samma sätt som Sonys show var. Eller ska de förbjudas för att det inte ska konsolkrigas för mycket i dina ögon och det ska bara få skickas ut textlistor med titel, format och lanseringsdatum för att du inte ska bli kränkt? "Gamescon är inställt för att undvika konsolkrig, vänligen invänta pressmedelanden med punktlistor istället..."

Nu så jag ju inte att jag kände mig kränkt😅 Men okej. Lika mycket som att jag kan tycka en presentation av en fotbollsspelare är löjlig så kan man väl tycka att sånt här är löjligt🤷🏼‍♂️ Du överanalyserar nog min åsikt!:)

Medlem

Tänk om xbox teamet kunde stänga ner twitter och knacka fram lite spel istället så jag får lite nytta av den där svarta lådan under tvn!

Medlem

Givetvis skrivet i ett ganska tramsigt konsolkrigstonläge men överlag är denna sorters inlägg bara positiva så man slipper sitta och gräva och gissa om vilka spel som släpps till andra format.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Nu så jag ju inte att jag kände mig kränkt😅 Men okej. Lika mycket som att jag kan tycka en presentation av en fotbollsspelare är löjlig så kan man väl tycka att sånt här är löjligt🤷🏼‍♂️ Du överanalyserar nog min åsikt!:)

Jag kan ingenting om fotboll så den liknelsen hjälper mig föga. Men jag backar ur den här diskussionen för jag tycker du överanalyserar tweeten så vi kommer nog inte längre.

Skrivet av kebbe:

Givetvis skrivet i ett ganska tramsigt konsolkrigstonläge men överlag är denna sorters inlägg bara positiva så man slipper sitta och gräva och gissa om vilka spel som släpps till andra format.

Hur var det "krigstonsläge"? Han visade upp att några av de spel som just utannonserats för PS5 och säger det är en bunt härliga titlar som även kommer till Xbox. Som du säger... som konsumentupplysning för tydlighetens skull. Hade förstått er reaktion om han skrivit typ "Plays best on Xbox ofc " men nu tycker jag ni bara är fjantiga och ser saker som inte finns där.

12
Skriv svar