Diablo IV är släppt! Dela dina första intryck

Medlem

Haft kul hittils, blev distraherad av typ allt och var level 28 innan jag ens begav mig till Scotsglen. Nu blir det en paus för frukost osv. Dock råkade jag ut för en bugg innan jag stängde av. Kunde inte attackera eller dodga alls, men kunde plocka upp saker.

Detta på PC.

Medlem
Skrivet av jocksson:

Trodde det fanns kontroller till PC med, tror till och med microsoft gör kontroller till windows, har då för mig att jag har en, kanske två blåtandsförsedda dosor. Även kablage draget från PC till min 80 tums 4k tv där jag har två recliners, samt barskåp 2 meter bort. Blir gött få spela. Ska testa både M/K och kontroll, kanske är som du säger skönare med kontroll.

Jag tror man kan plugga in kontrollen till xboxen och bara köra då den ska vara helt kompatibel med PC(Windows).

Medlem

Provade en sväng på morgonen och det fungerade utmärkt förutom en krasch efter första cutscene men en omstart av spelet fixade det. Stör mig lite på att det enbart är windowed fullscreen? Är detta något nytt som flera spel börjat med? Flyter på bra annars. Kör med DLSS 2 påslaget. Ser riktigt bra ut. Kör på veteran och är alldeles för enkelt än så länge. Kan sitta och läsa nyheterna på andra skärmen samtidigt som jag spelar.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Chefredaktör

Steg upp 5 och körde ett par timmar. Fungerade felfritt för mig. (PC)
Lade alldeles för mycket tid på att fundera vad jag skulle köra, men det blev druid till slut. MAUL!

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Steg upp 5 och körde ett par timmar. Fungerade felfritt för mig. (PC)
Lade alldeles för mycket tid på att fundera vad jag skulle köra, men det blev druid till slut. MAUL!

Provar också druid då jag inte kört det förut, alltid kul att testa något nytt!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag kan störa mig lite på texten "11 års väntan är över"...
Det ärmju knappast så att skribenten började "längtan" efter Diablo IV direkt när trean släpptes va?
Diablo IV utannonserades väl 2019. Så det är mer rimligt att säga 4 års väntan.

Redaktör
Skrivet av PontusT:

Jag kan störa mig lite på texten "11 års väntan är över"...
Det ärmju knappast så att skribenten började "längtan" efter Diablo IV direkt när trean släpptes va?
Diablo IV utannonserades väl 2019. Så det är mer rimligt att säga 4 års väntan.

Det är ett uttryck för längtan, att man gillar serien och att detta är det första nya sen trean för elva år sen.


signatur
Medlem

första intryck såg Llama spela hela story kampanjen på 7 timmar. Ser ut som D3 D.I i med ny grafik.
Tur jag inte köpte skiten ärligt talat. Story var verkligen kass

Medlem
Skrivet av Kiario:

första intryck såg Llama spela hela story kampanjen på 7 timmar. Ser ut som D3 D.I i med ny grafik.
Tur jag inte köpte skiten ärligt talat. Story var verkligen kass

7 timmar bara? Skulle jag spela så skulle det nog ta betydligt längre tid, men 7 timmar känns väl lite klent för ett spel för över 800kr.
De har ju sagt att det ska ta 35 timmar för main storyn? Känns som en gigantiskt överdrift om man kan krympa ner det till 7 timmar, är resten typ 25 timmar dialoger och cutscenes då?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är ett uttryck för längtan, att man gillar serien och att detta är det första nya sen trean för elva år sen.

Absolut, jag förstår att det är ett uttryck. Men då kan man säga att längtan efter Diablo V börjar nu då

Medlem
Skrivet av Kiario:

första intryck såg Llama spela hela story kampanjen på 7 timmar. Ser ut som D3 D.I i med ny grafik.
Tur jag inte köpte skiten ärligt talat. Story var verkligen kass

Mer kasst att ens bry sig om story i ett Diablo spel haha. Men sen kan du inte basera dina intryck på LIama som är en känd speedrunner och förmodligen bara tog sig igenom så snabbt som möjligt. Många säger 12-25 timmar för storyn beroende på vad för sidoaktiviteter etc man gör. Kommer variera stort mellan spelare.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Mer kasst att ens bry sig om story i ett Diablo spel haha. Men sen kan du inte basera dina intryck på LIama som är en känd speedrunner och förmodligen bara tog sig igenom så snabbt som möjligt. Många säger 12-25 timmar för storyn beroende på vad för sidoaktiviteter etc man gör. Kommer variera stort mellan spelare.

Kasst att bry sig om storyn i ett spel? Fan va edgy man kan vara då

Redaktör
Skrivet av PontusT:

Absolut, jag förstår att det är ett uttryck. Men då kan man säga att längtan efter Diablo V börjar nu då

Prexactly!


signatur
Medlem
Skrivet av DieZe:

Lol, PC Master Race är framme ser jag. Lirade alla betor på Ps5, riktigt snyggt, inga fps drops överhuvudtaget, D4 passar perfekt på konsol, mycket mer avkopplande att sitta med kontroll

Är säker på att jag har läst att Diablo 3 och Diablo 2 remastern sålt bättre till konsol än PC samt att majoriteten av de spelade betan körde på konsol och att en majoritet av förbokningarna är/var till just konsol.

Att Diablo skulle vara PC-first eller något i den stilen stämde för 20 år sedan.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Njöt av varje sekund! Och sjukt imponerade att releasen blev felfri! Ser fram emot långhelgen. 😍

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Kasst att bry sig om storyn i ett spel? Fan va edgy man kan vara då

Jag sa inte att det är kasst att bry sig om storyn i spel i allmänhet, men att bry sig om storyn i Diablo känns som att bry sig om storyn CS GO typ alltså helt meningslöst. Diablo spelas för att jaga loot

Medlem

Inga problem än så länge, kom in strax före kl 01 och inga problem idag heller. Allt funkar som det skall för mig på PC iaf

Medlem

Hade nästan hoppats på serverstrul men tyvärr funkade allt felfritt så jag gick och la mig på tok för sent. Livet är hårt!

Dom timmarna jag spelade var toppen, känns som det är exakt vad jag önskade.

Medlem

Världens sämsta konsolifierade UI

Medlem
Diablo 4 för er som undrar en del.
Skrivet av Tomas Helenius:

Prexactly!

Halloj spelat ett par timmar nu å tänkte dela med mig en del.
Först av allt till er som klagar över betalning över cosmetics.....ingen absolut ingen kommer vända sig om för att du står i stan å flashar med ditt nya "set" om du väljer att köpa det med hjälp av pengar.
Det är inte world of warcraft.
Så att stå i stan å flasha med dina nya shoulders har jag inte fattat ännu.
Och tro mig jag gillar att göra det i wow.
Nån sa "aldrig" ...går tillbaka till fortnight....bra samma sak samma pay...to look good.

Grafiken är över det vanliga helt enorm. Fruktansvärt bra på ett 3090 kort med i9 å 34 tums skärm.
Observera nu att jag pratar med folk som vet vad diablo är....jag är uppväxt med diablo 1,2,3....detta är bättre. Musiken är där som dom gamla spelen.
Fantastisk, fängslande....otrolig.
Rösterna i cutscenes garanetarat dom nästa jag hört på många år.
Detta är ett spel väl värt dina 69 euro eller vad det kostar.
Finns några problem dock. Multiplayer?? Vet inte riktigt vad det är ingame om du inte e med i en guild eller har friends online.
Gamla spelen hade ju game man kunde joina...men inte nu. Känns lite ensamt ibland. Visst kan du stöta på spelare men dom e troligen som du på väg nånstans å springer förbi dig.
Ett riktigt bra spel faktiskt och är på riktigt glad jag spenderade extra pengar för att kunna spela tidigt.

Men som sagt du som inte har råd eller tycker annat är bättre för att blizzard har implementerat några set å hästar å sånt blä som ingen bryr sig om i diablo...vet inte var dom tänkte där faktiskt...

Riktigt bra spel

Medlem
Skrivet av Pinnen:

Världens sämsta konsolifierade UI

Samma som alltid....

12
Skriv svar