Häng med på stadsvandring i Baldur's Gate 3

Robot
Häng med på stadsvandring i Baldur's Gate 3

Två månader kvar till släpp.

#baldurs-gate-3


Medlem

Ja det blir tunga dagar med Starfield och detta nästan samtidigt, tror man får 3 dagar försprång på detta ifall man förhandsbokat, så vitt jag förstått så kommer Act 1 updateras till full release patchen den 28 augusti, och man kan då spela hela act 1 och föra över den sparfilen till Act 2 osv när det släpps 31a.

Medlem

Mycket prat om att det är som en levande stad/värld men är inte det rent skitsnack? Inte har dom väl lagt till NPC schedules? Finns det ens dag/natt-cykler i detta?

Otroligt skeptisk. Tyckte de två tidigare spelen var otroligt mediokra, de lärde sig inte mycket från ettan till tvåan vad gäller ovan, och tror inte dom gjort det till 3:an heller, det är dom för lata för, eller tja, säg fokus är något helt annat helt enkelt, detta är inte Skyrin eller Ultima 7, även om de gärna vill få det att framstå så.
Kanske är det lite som BG men det var verkligen inte en levande spelvärld.

Äter gärna upp mina ord om jag har fel såklart, jag följer det inte jättenoga.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Mycket prat om att det är som en levande stad/värld men är inte det rent skitsnack? Inte har dom väl lagt till NPC schedules? Finns det ens dag/natt-cykler i detta?

Otroligt skeptisk. Tyckte de två tidigare spelen var otroligt mediokra, de lärde sig inte mycket från ettan till tvåan vad gäller ovan, och tror inte dom gjort det till 3:an heller, det är dom för lata för, eller tja, säg fokus är något helt annat helt enkelt, detta är inte Skyrin eller Ultima 7, även om de gärna vill få det att framstå så.
Kanske är det lite som BG men det var verkligen inte en levande spelvärld.

Äter gärna upp mina ord om jag har fel såklart, jag följer det inte jättenoga.

När du säger ettan och tvåan, menar du då Baldurs Gate eller Divinity Original Sin serien? 🤔 Skulle nog inte kalla någon av dom mediokra faktiskt, framförallt Original Sin 2 va fantastiskt bra.

Medlem
Skrivet av RaXha:

När du säger ettan och tvåan, menar du då Baldurs Gate eller Divinity Original Sin serien? 🤔 Skulle nog inte kalla någon av dom mediokra faktiskt, framförallt Original Sin 2 va fantastiskt bra.

deras två tidigare spel, divinity original sin. väldigt överskattade enligt mig, fast det värsta är deras s.k "humor" som är hemsk.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Mycket prat om att det är som en levande stad/värld men är inte det rent skitsnack? Inte har dom väl lagt till NPC schedules? Finns det ens dag/natt-cykler i detta?

Otroligt skeptisk. Tyckte de två tidigare spelen var otroligt mediokra, de lärde sig inte mycket från ettan till tvåan vad gäller ovan, och tror inte dom gjort det till 3:an heller, det är dom för lata för, eller tja, säg fokus är något helt annat helt enkelt, detta är inte Skyrin eller Ultima 7, även om de gärna vill få det att framstå så.
Kanske är det lite som BG men det var verkligen inte en levande spelvärld.

Äter gärna upp mina ord om jag har fel såklart, jag följer det inte jättenoga.

Fast, man kan nog inte jämföra Divinity1-2 (eller BG1-3) med Skyrim eller Ultima 7 eftersom de är olika typer av RPGer, och det har inget att göra med dag/natt cykel eller schedules.
Men visst, du har på så sätt rätt att om det gick att göra sånt på 90 talet (U7) varför kan inte fler spel göra det idag? Vet inte hur BG3 kommer att bli, har inte tänkt på det så mycket.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Fast, man kan nog inte jämföra Divinity1-2 (eller BG1-3) med Skyrim eller Ultima 7 eftersom de är olika typer av RPGer, och det har inget att göra med dag/natt cykel eller schedules.
Men visst, du har på så sätt rätt att om det gick att göra sånt på 90 talet (U7) varför kan inte fler spel göra det idag? Vet inte hur BG3 kommer att bli, har inte tänkt på det så mycket.

Jo jag vet, fast dom försöker få det att framstå som att det skulle vara på Skyrim eller Ultima 7 nivå i trailern, vilket bara blir löjligt när de ju istället utelämnat dessa aspekter helt.

Jag är väldigt besviken, för deras första spel (och även deras bästa spel) Divine Divinity var väldigt inspirerat av Ultima 7 och hade precis det man önskar sig av ett RPG när det kommer till att det känns levande och intressant att vara i världen. Men deras spel utvecklades mer till att bli tråkiga stridssimulatorer, vilket jag inte tycker blir så mycket till RPG-känsla alls. Men det har väl mer "mass-appeal", helt enkelt.

.

1
Skriv svar