Starfield säljer som smör på Steam, tre månader innan släpp

Robot
Starfield säljer som smör på Steam, tre månader innan släpp
Medlem
Ambassadör
Xbox

Saknar tredje alternativet: Både och.

Många Game Pass-spelare, mig inkluderat, köper Premium Upgrade.


signatur

Jump in.

Medlem

1 månad game pass och spela klart är ju billigast, så blir nog det


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

När DLCs kommer till spelet. Ingår dom då i game pass eller måste man köpa det ovanpå prenumerationen?

Medlem

Finns ju en risk att spelet tar slut på release så det är ju tur att folk förbokar det för att säkra sin kopia.

Medlem

Tänk om Starfield blir som Cyberpunk eller Battlefield 2042 releasen och folk har så bråttom senare stor besvikelse, lessons never learned


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Bra då finns det mycket betatestare inför när man själv köper spelet då ^^
Det lär ju behövas

Medlem

Lätt att det blir en förhandsbokning. Deras tidigare alster ockuperar min topp 5 så det är ett givet köp! Väntan känns dessutom kortare när man ser spelet i sitt bibliotek.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ett säkert köp - dessutom Constellation edition som var ett djäkla mekk att få tag på - men det gick till slut.

eld
Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Ett säkert köp - dessutom Constellation edition som var ett djäkla mekk att få tag på - men det gick till slut.

Det var kämpigt att stå emot denna, sjukt cool!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Veonz:

När DLCs kommer till spelet. Ingår dom då i game pass eller måste man köpa det ovanpå prenumerationen?

Ingår inte i Game Pass, med den första storyexpansionen ingår i Premium Upgrade!


signatur

Jump in.

Medlem

Säga vad man vill om Toddan men han vet hur man säljer spel.

Medlem

Köper eventuellt efter release om spelet funkar någorlunda bra.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Tänk om Starfield blir som Cyberpunk eller Battlefield 2042 releasen och folk har så bråttom senare stor besvikelse, lessons never learned

Spelar ingen som helst roll. De lär sig aldrig, utan klagotåget kommer rulla på som vanligt. Sen förköper man nästa spel bara som om inget hänt.

Medlem

Som att se en olycka långt i förväg. Kul att så många vill betatesta detta, så slipper vi andra göra det. Jag är lite nyfiken på spelet, så tiden får visa.

Medlem
Skrivet av Therant:

Spelar ingen som helst roll. De lär sig aldrig, utan klagotåget kommer rulla på som vanligt. Sen förköper man nästa spel bara som om inget hänt.

Nu är det väl lite mer komplext än så även beteendemässigt - man gör en riskkalkyl när man förhandsbokar. Sen *varför* man gör den och vad den baseras på, det är individuellt, och tål att diskuteras. FOMO, lockerbjudanden, hype... det finns många aspekter.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Avstängd

Spelar i Xcloud på min Samsung TV 👍🏻❤️

DLC får man köpa om man vill kunna spela dom.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Sorgligt.

Varför?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Köper spelet en tid efter att det släpps.
Inget fan av gamepass


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Säga vad man vill om Toddan men han vet hur man säljer spel.

Gillar toddis, men han borde lära sig att inte tala om buggar, förväntar mig en kaos release med ett trasigt spel


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Nu är det väl lite mer komplext än så även beteendemässigt - man gör en riskkalkyl när man förhandsbokar. Sen *varför* man gör den och vad den baseras på, det är individuellt, och tål att diskuteras. FOMO, lockerbjudanden, hype... det finns många aspekter.

Finns inga bra anledningar dock!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Ett säkert köp - dessutom Constellation edition som var ett djäkla mekk att få tag på - men det gick till slut.

Med frakt hem hit till Sverige? Var/hur beställde du den? Är rätt sugen alltså 😅

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Med frakt hem hit till Sverige? Var/hur beställde du den? Är rätt sugen alltså 😅

https://international.gear.bethesda.net/products/starfield-co...

Medlem

Ah, tack! Såg den men tyckte 3721 lät dyrt. Googlade och såg att inet har den för 3500, ska googla runt lite till och se. Tror jag snålar ur och köper handkontrollen och premium upgrade bara, men det kliar i fingrarna om klockan och lådan 😅

Edit: webhallen har den också, kanske börjar dyka upp lite här och där! Ska hålla lite koll och se om det går att hitta nånstans med nån bra rabattkod eller nåt.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Finns ju en risk att spelet tar slut på release så det är ju tur att folk förbokar det för att säkra sin kopia.

Digital download tar slut? Eller menar du någon special edition med klockan?

-

Tänker inte heller köpa på en gång. 70 Euro är inte en obetydlig summa och jag håller alla utgifter nere just nu... Ska också läsa på innan, det står t.ex. att 1070 TI är minimikrav och jag har bara en vanilla 1070, skulle det inte funka så måste jag ändå vänta tills jag uppgraderar till ett nytt grafikkort. Irriterande att ligga strax under gränsen. Funkar det ändå så, why not. Jag behöver inte spela i 120 FPS på en 4K skärm med alla effekter påslagna.

Medlem
Skrivet av Force:

Finns inga bra anledningar dock!

Nej, det trista är att utgivarna försöker komma på "bra" anledningar hela tiden bara. :/ Exklusiva förhandsbokningserbjudanden, exempelvis.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Blir lätt ett köp sen in på nexusmods och ladda ner patch 😁

Medlem

Tänker spela det "day 5 on Game Pass" (eller blir det dag 6?), detta då man har börjat med den vidriga taktiken med "early access" (vilket i praktiken enbart är ett fördröjt släpp för "b-klass kunderna" som inte vill betala extra) även hos MSFT om man köper "über super deluxe" varianten av spelet. "Day one on Game Pass" är därmed urvattnat avsevärt som koncept och för min del har värdet på tjänsten minskat en del nu.

Medlem
Skrivet av miffot:

Gillar toddis, men han borde lära sig att inte tala om buggar, förväntar mig en kaos release med ett trasigt spel

Jag säger inte att många spel som släppts nu har varit buggfria och polerade, men för mig själv så hade jag inga problem som jag kommer ihåg varken med Skyrim eller Fallout 4. Köpte båda och spelade vid släppet och har bara bra upplevelser från det.

Så för mig är det en no-brainer, jag kommer spela det på releasedagen. Jag har t.om tagit ut semester torsdag och fredagen den veckan för att njuta fullt ut.

Men förstår dig som tänker vänta, spelet kommer knappast bli sämre med tiden.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

123
Skriv svar