Vilket blir ditt sommarspel?

Medlem

Fortnite samt en månads diverse Game Pass-spel (under semestertid) i väntan på Cyberpunk dlc’n och Starfield…synd att de sistnämnda i princip krockar med varandra.

Medlem

Har förladdat en år ps5+. Påbörjade Ghost of tsushima för någon dag sedan. Är 8h in i spelet.

Sen tror jag Horizon ligger på tur..

Medlem

Det blir Zelda.
Noterade att jag just passerat 120h i TotK, och känns fortfarande riktigt fräscht och spännande... tror nog jag kommer krama ur åtminstone 40h till med spelet.

Sen blir det nog lite blandade mindre spel från backloggen.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Det blir Zelda.
Noterade att jag just passerat 120h i TotK, och känns fortfarande riktigt fräscht och spännande... tror nog jag kommer krama ur åtminstone 40h till med spelet.

Sen blir det nog lite blandade mindre spel från backloggen.

Zelda här också, efter det Final Fantasy när det släpps och som alltid Tetris99 och Mariokart såklart!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Zelda här också, efter det Final Fantasy när det släpps och som alltid Tetris99 och Mariokart såklart!

Mariokart var länge sen, ja. Perfekt spel för sommaren det. Ska nog också köra nått lite lättsammare sen, känns passande när man spelat färdigt ett sånt stort spel. Kanske Great Ace Attorney Chronicles, gillar det men slutar ändå alltid spela efter första fallet...måste ge det en chans nu tror jag.

Medlem

När jag spelat färdigt kampanjen på d4 blire nog space engineers och folköl, underbar combo!

Medlem

Har flera Resident Evil att spela ikapp. Blir bra med midnattssol i sommar, för jag är en fegis.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Zelda har paxat min sommar. Påbörjade en ny runda i BotW då jag aldrig klarade det när det begav sig, sen blir det TotK. Kommer även beta av lite PS2 spel från backloggen (dom har legat där 20 år för länge nu 😅).

Vilka PS2 titlar blir det? Fantastiska spel till den konsolen.

Ambassadör
Xbox

Sommarens fetingspel blir Assassin's Creed: Odyssey.

Dags att bita tag i den besten nu... Med alla DLC så lär det vara ett par hundra timmar där.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Mariokart var länge sen, ja. Perfekt spel för sommaren det. Ska nog också köra nått lite lättsammare sen, känns passande när man spelat färdigt ett sånt stort spel. Kanske Great Ace Attorney Chronicles, gillar det men slutar ändå alltid spela efter första fallet...måste ge det en chans nu tror jag.

Ja Ace Attorney vill jag med köra men det blir Pikmin 4 i juli först.

Medlem
Skrivet av thotim:

Vilka PS2 titlar blir det? Fantastiska spel till den konsolen.

God of War 1+2 (har spelat alla andra inkl PsP spelen men dessa har inte blivit av). Om jag får tid ligger även Matrix Path of Neo och Gran Turismo 4 i backloggen. Har spelat Silent Hill 3 när det begav sig men funderar på att köra det en gång till nu efter att ha tagit ett varv till med Silent Hill 1+2 inför remaken 😁

Medlem

Zelda/Apex och fler spel i olika mängd. Håller mig inne varje sekund Jag kan.

Medlem

Blir nya Zelda i hängmattan. Första templet avklarat redan innan semestern påbörjats!

Redaktör
Skrivet av Zidious G:

Började spela Xcom förra veckan och sen blir det Xcom 2. Gillar skarpt hittills! Annars väntar jag på rea på Dead Space och RE4.

Xcom 2 - enjoy! Vilket jäkla spel det är.


signatur
Ase
Medlem

Baldurs gate 3 semester i augusti så blir bra sen starfield & självklart på pc, handkontroller inte för mig ,mus & tb är det som gäller

Medlem

D4 fram tills BG3.

Medlem

Diablo 4
Troligen bara D4, har så kul i det spelet!!
...Men om det skulle blir någon tid för att variera lite med, blir det att spela klart Control

Medlem

Slutföra System Shock till att börja med. Sen får man se, kanske King Arthur Knights Tale om man vill idka lite turordningsbaserat vilket aldrig är fel. Körde nyss Days Gone och känner att jag vill nog ha en paus från open-world.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
It's not a lake, it's an ocean

Jag skulle vilja säga RDR2 eller något annat jättespel. Har precis köpt Tears of the Kingdom, men mest för att jag vill testa. Tror inte jag kommer fastna för det, ärligt talat.

Jag har aldrig ett sommarspel. De senaste åren har sommaren varit min backloggperiod när jag betat av en specifik serie. Både Gears of War och The Walking Dead. Vilken det kan tänkas bli i år återstår att se, tror att det blir mer spridning. Har en del 360-spel jag vill ta mig igenom, är i princip klar med Enslaved som var en riktigt bra upplevelse.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Började spela Xcom förra veckan och sen blir det Xcom 2. Gillar skarpt hittills! Annars väntar jag på rea på Dead Space och RE4.

You and me both.

Har laddat hem Xcom 2 och siktar på att ha det som sommarspel.

Uppdaterar tradera och marketplace dagligen för att försöka hitta Dead Space & Resident Evil 4 remaken, men än så länge är det för dyrt :(.

Lyckades få Cyberpunk till ett bra pris däremot, så det kanske vore något. Om jag inte väntar på expansionen och alla "patcher" som ska följa med där.

Inaktiv

Diablo IV, Final Fantasty XVI (troligen) samt Civ VI.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Final Fantasy 16.

Jag vill uppmana alla som äger ett ps5 att ladda hem demot och ge det en chans. Sov inte på det, det är gratis och bara 1.5-2 timmar!!
Jag har vid senare år inte varit jätteförtjust i jrpg och hur klyschigt det kan bli.

Men ur demot döma så är detta något helt annat, tonen är mörk, "vuxet". Kan inte minnas ifall jag någonsin blivit så hooked av bara en prolog/demo.

Jag tar dig på orden, tankar hem nu. Ska bannemig testa (älskar förvisso JRPGs).

Medlem

Zelda + Diablo <3


signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 5700X | GPU: AMD Radeon RX 7900 XT 20gb | RAM 32gb ddr4 3600mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb
PS5 2,8TB || Iphone 14 128gb || Nintendo Switch || LG B9S OLED 55"

Medlem

Final Fantasy 16, klara ut sista grejerna i Zelda totk, peta lite i backloggen

Medlem

Well, jag jobbar hela sommaren så något dygnande blir svårt, men! Annars så kommer Final Fantasy 16 rulla varmt, jag var peppad innan demot och när jag nu spelat det så vet jag knappt vad jag ska göra med mig själv. Längesedan jag var såhär barnsligt glad över att få spela ett spel.

Annars så är tanken att också försöka hinna plocka bort lite i backloggen plus lite NBA2K och F1.

Blir nog en trevlig sommar av det här också.

Medlem

Jag ska nog slutföra Zelda Botw och kanske påbörja Totk eller om jag spelar något annat i mellan. Jag har en hel del till switchen att köra, så det blir kanske Alan wake remastered, eller super mario sunshine och lite mario kart
Till Xbox series x har jag inget jag är jättesugen på för tillfället men kanske lite halo eller gears of war.

Trevlig sommar!

Medlem

- Dragon's Dogma 1
- Zelda: TOTK.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

- Blood II The Chosen + Expansion
- Bum Simulator


signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 "Signaturen är nästan stulen"

Medlem

Spelar min 20:e karaktär i Cyberpunk, har nästan dammsugit hela kartan på missions och pausar nog efter det tills DLC i september.

Funderar på att köpa StarField direkt vid launch och hoppas på att min 1070 funkar trots att 1070TI är minimikravet (fan vad irriterande!). Kanske gör någon en patch så att äldre grafikkort kan lira, typ som Oldblivion gjorde för pre DX9 grafikkort för Oblivion.

12
Skriv svar