Diskutera – Dina största gaming-bedrifter?

Medlem

17183 timmar i Crusaders of the lost idols, lät spelet stå på dygnet runt i typ 2 år
Time clickers 9759 timmar
Midas gold plus 4452 timmar
Clicker Heroes 3107 timmar
Idle champions of the lost realms 2193 timmar

närmast "riktiga" spel, Ark 977 timmar.

Medlem

Har inget att skryta om, jag är som bäst snäppet över medioker i de flesta spel jag tar mig an 😛 Hade 5 MMR i Hunt Showdown en stund, det räknar jag som en av mina största personliga bedrifter även om det inte låter så coolt 😅


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

I upp-o-ner-läge varvat 'Snake Rattle n Roll' på NES.
(låg på rygg i sängen, huvet hängandes utanför)

Medlem

4000 tim i ESO eller 3000 tim i ARK...det inte inkluderat +6000 tim i WoW från 2004 till i dag (mer sporadiskt senaste 6-7 åren). Allt helt galet om man hade lagt samma tid på aktieinvesteringar och analyser istället...

Medlem

ja jag vet inte direkt , svårt att komma ihåg allt men närmaste jag kan tänka mig är väl vara top 10 av dom som tog pirate legend i Sea of thieves när det var release, Det var kämpigt. Nu förtiden så får man pirate legend i cornflakes paketet

Medlem

Server first guild i vanilla TBC och WotLK samt top 200 world kills, top 50 world "The Immortal" var jävligt coolt, det är nog det som gett mig mest lycka av allt, var i extas över varje boss-kill back when.

Top 500 i världen solo i Fortnite och tvåa i sverige i trn, även i Apex Legends, i wins, kd och trn-rating är väl det jag är som mest stoltast över, för jag var aldrig speciellt bra på FPS enligt mig själv fram tills jag började spela mer seriöst runt 2015 och tog Global Elite i CSGO.

Master i Starcraft 2 när Master var högsta ligan, runt 2011-2012 kanske?

Rank 1 i Heroes of the Storm innan de revampade ranked-systemet.

Jag var rankad 1:a i hela världen i ett webbläsarspel som jag inte ens minns längre vad det heter, det var likt Travian, detta var kanske 12-13 år sedan.

Var även under en period 50-150 viewer streamer (när classic wow releasade) och det var extremt kul och har tjänat in ett antal tusenlappar från streaming, vilket var ganska coolt! Tyvärr så är jag ingen bra streamer då jag tappar intresse nuförtiden otroligt fort för spel, då jag inte är speciellt hardcore längre, åren kommer ikapp en.

En rolig "gaming-bedrift" är också att jag jobbade på Nexuz runt 2005, som var då sveriges största och mest populära internetcafe på södermalm i Stockholm, det råkade också vara NiPs huvudkvarter, en gång så praccade SpawN på plats, han bad mig köra medans han gick på toa, så jag fick tre minuter med några av världens bästa 1.6 spelare på denna jord, det var RIKTIGT COOLT som 16 åring!

Jag har aldrig haft talang för något, men alltid varit ganska stolt över att jag varit bra på spel, men tyvärr inte bra nog för att gå pro, men man kan inte få allt. Nu med åren så tänker jag bara, "kunde ha lagt dom timmarna på något vettigt, men aja" haha.

Medlem

Mitt 893m HS på Wake Island i BF3 på ett skott, extrem bulletdrop. Antagligen tur, men kände mig som en gud där och då!

Medlem

well, jag kör alltid på hard, och jag är en sån som vill göra allt spelet har att erbjuda, ganska hård ocd på crafting och samlande. men det är som alltid, RDR2 är det jag gick in för som hårdast, har sett näst intill allt det spelet har, och det gör mig glad än idag.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av jehuty:

Klarade killzone 2 på extreme. Vilket helvete det var.

Samma här! Striden fram till palatset och bossfighten mot Radec var båda riktigt jäkla tuffa.

Medlem

När jag klarade av första Quake på Nightmare Level i en nonstop genomspelning.


signatur

ASUS ROG Strix G15DK | Corsair Blackbeard 980 | Nintendo Switch | Xbox Series X/360 | C-64 |

Medlem

En kanske inte så märkvärdig bedrift men oväntad var när jag och en kompis råkade dra flawless raider efter att ha 2-mannat Crota i Destiny 1 för länge sedan.

Medlem

Klarat Ghosts 'n Goblins på NES.
Mycket mer än så är det tyvärr inte, men fortfarande jävligt nöjd faktiskt.

Medlem

Styrde bästa klanen i världen ett tag i ett mobilspel baserat på marvel. Så en gång fick jag mina 15 minuter. Bäst i världen, överst på listan. Slösade så sjukt med tid och pengar på det spelet, aldrig igen pay to win eller mobilspel.

Att ensam plocka hela motståndarlaget i Raven Shield två rundor på raken och sen bli anklagad för fusk av saltiga muppar var också uppe där. Att se sitt username på ALLA kills blev en fin screenshot man tittade på ibland.

Nu njuter jag mest av singleplayer och VR. Jobba upp en ranking slösar enormt med tid.

Medlem

Jag fick monkens bästa stav i Ever Quest
Jag fick den av en förbi springandes alv man i klänning han sa bara "you welcome" så drog han vidare. Sålde tyvärr staven sedan och blev förmögen.

Medlem

Det är väl knappast något att skryta över, och svårt att verifiera såhär i efterhand iom brist på online leaderboards.... men jag hade två världsrekord i det gamla gulliga bilspelet Ignition på PC för hundra år sedan. Gold Rush hette en av banorna, och den andra..... ja, den med fyrtornet och den tighta kurvan 180-graderskurvan.

Medlem

EDFL-turnerning i Delta Force. Vi kom tvåa!

Klarat av hela Fable (ettan) utan att ta någon skada alls.

Medlem

Spelade ett tag i ett av europas bästa Battlefield 1942 lag. Detta var dock inte under spelets storhetstiden, men var ändå coolt att ligga högt upp på clanbase. Man la ett antal timmar på att förfina sina egineer/tank skills.

Medlem
Skrivet av Thomas:

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Min största bedrift är nog hur jag gick från att spela Microsoft Flight Simulator på min laptop helt utan att veta vad jag höll på med till att snart tre år senare flyga Boeings enligt riktiga procedurer med mänskliga flygledare (VATSIM och Pilotedge) på min stationära dator med diverse gasreglage, yokes, roderpedaler etc. för tiotusentals kronor.

I övrigt har jag nog inte lyckats med några större bedrifter när det gäller spel. Vanliga spel för mig är avkoppling och vill jag utmanas startar jag istället upp DCS och försöker lära mig några nya system i A10C II Warthog. Ni vet det där flygplanet som i Warzone 2.0 smular sönder dig om du stannar för länge på ett hustak.

Medlem

Inget som är extremt i ett topplisteperspektiv. Men t.ex. så spelade jag Pinball på NES hos en kompis och på första kulan så "dog" jag liksom bara aldrig, spelade tills jag låg på 316 000 och då blev han så less att han stängde av konsollen. Har spelat Pinball kanske 500 gånger och annars aldrig fått mer än typ 170 000 (på alla kulorna sammanlagt). Har också klarat Punch-Out med en hand, inte för att jag tror att det räknas som särskilt svårt.

Medlem

När jag klarade alla kampanjerna i command and conquer och red alert första gången i mitten qv 90 talet ish.
Vissa av uppdragen var skitsvåra tyckte jag då när jag var yngre.
Operation flashpoint cold war crisis kampanjen omg.
Half-life 1 kampanjen.
En del pvp små flott battles i eve online och första gångerna man körde wormhole pve när man var helt noob.

Medlem

Jag är i bästa fall medioker på spel, således är min största achievement av lite annan karaktär. Castade för snart 10 år sedan en StarCraft-turnering för svenska politiker. Inför EU-valet, har jag för mig. Halvvägs in gick tittarantalet helt plötsligt upp från ~100 till drygt 3000. Då hade Expressen embeddat oss på sin startsida. Lite häftigt att vårt svammel fick synas och höras där.

https://youtu.be/8jjmDxKpg_M


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Det vore nog staden jag byggde i cities skylines. Över 100k i befolkning, men det som kändes unikt var att jag hade bra trafikflöde i hela staden

Medlem

Klarade my name is mayo på hardest ,värmer i hjärtat när jag tänker på den bedriften .

Medlem

Har nått högsta rank i battlefield 2. För att få 4 stjärnor/högsta rank var man tvungen att ligga topp 50 med mest poäng i världen i slutet på en månad. Och topp 50 bestod av säkert 20st som hade fuskat.
Har även nått en komplett nes samling med alla spel från europa och usa.


signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem

Platina i Demons Souls, Dark souls, Dark souls 2 och Dark souls 3.

Medlem

Typ 1980 på Snake (ettan, till Nokia 6110 m fl) och kanske 671 000 på Tetris (vet inte hur bra det är ett jämförelseperspektiv) till Game Boy.

Medlem

Jag klarade ett skräckspel (Alien Isolation) trots att jag är helt jävla livrädd för spel som är läskiga.

Medlem

Vet inte hur imponerande detta är jämfört med vissa andra grejer i tråden direkt, men när jag och en kompis var barn klarade vi ett SNES-spel som heter Legend. Vi testade igen ett antal år senare och det var ju för sjutton omöjligt. Fattar inte var ungar får de där reflexerna ifrån.

Skriv svar