Den stora tråden om Diablo IV

Medlem
Skrivet av Bodorio:

Hittils får det här spelet ett bottenbetyg av mig, tyvärr. Jag hade höga förväntningar.

Jag har bara nått level 80, och flera saker dryper av besvikelsefaktor:
*Det enda jag kan göra för att levla upp är att nöta nightmare dungeons eller helltide(whispers är slöseri med tid verkar det som, om jag inte kombinerar det med helltide), vilket känns extremt obelönande eftersom det bara droppar någonting potentiellt användbart var 50-100e dungeon jag gör.
*Det finns bara en-två uniques(!!!?!?!) per slot för sorcerer? Hur konstigt är det? Det borde finnas minst 10, och valet(i de fall det finns ett) borde inte valet vara smärtsamt uppenbart.
*Itemization i allmänhet är bedrövligt. Det finns 50 olika stats, och man måste byråkratiskt gå igenom någon slags excel-sheet för att hitta det som ger exakt rätt dps-ökning(eller survival) för ens klass och build. Inga set items, ingenting intressant alls, bara en massa random-genererade legendaries. Inga runewords.
*Renown systemet, att springa runt som nån tränad apa, är det sämsta tillägget någonsin i diablo-serien. Möjligen var d3 auction house värre.

Jag har gjort exakt samma sak mellan lvl 50 och 80, och känner inte att spelet förändras alls, bossarna är precis lika enkla. Tror inte jag dött på en enda nightmare bossfight. Om jag förstått det rätt finns det endast en boss vid level 100 och ingenting mer i spelet.

Hoppas verkligen säsongerna ger mycket krydda till spelet. Just nu känner jag att jag inte ens vill prova säsong 1, utan kanske väntar 3-4säsonger med att prova igen.

Vi 4 som spelat sen release känner exakt likadant. Ingen av oss loggar in just nu vi är runt level 78 allihoppa. Season 1 måste vara galen för att vi ska få upp suget igen.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Mos
Medlem

Lite intresserad av er som tappat suget och samtidigt tycker diablo 3 eller 2 var bättre endgame mässigt.

Diablo 2s endgame är en soppa för att nå lvl 99
Vad göra?
1 springa runt och levla på 3 typer av bossar för att få minimal XP mellan 98-99
hitta runor för att skapa vapen.
döda ubers.
Rince repeat och samtidigt ha kanske möjlighet att plocka upp 2 saker då 90% av inventoryn består av saker för att göra en starkare,

Diablo 3 ROS
vad är endgame mer än att springa rifts för drops. (detta gör man ju t.om för att nå 70)
enda fördelen är att man inte behöver gå utanför städerna. Men det kommer ju fixas i en d4 patch då jag ser att det är det som saknas för en NM dungeons.

Sen klagas det på att det inte finns set items.
Det fanns inte heller i D3 starten. Och kommer komma i D4 men inte i samma form som i D3 vad jag förstått då den delen är rätt tråkigt.

Diablo har alltid varit en Zerg för att nå max level. Skapa nya gubbar rince and repeat.
Det är nästan standard i ARPG genren. Många andra titlar har även kommit och gått och de enda jag sett som överlevt utom diablo är POE.

Och POE var även det skit när det kom som patchats till det bättre.

D4 är ju det spelen i serien som har haft mest att göra i endgame vid release.
Men då diablo spelen alltid haft seasons för att introducera nya items/mechanics, stuff så känns det dumt att klaga på ett spel att det finns för lite att göra 1 månad efter release.

Sen visst. det är segt att nå 100. Men tycker dom fått en balans med att vilja nå 100 och samtidigt ha saker att göra.
Sen sitta själv är dötrisst att göra.
Men jag dingade 77 till 81 igår av att bara sitta 6 personer på discord och bara tjöta skit och spela utan att tänka på vad man gör.

Medlem
Skrivet av Mos:

Lite intresserad av er som tappat suget och samtidigt tycker diablo 3 eller 2 var bättre endgame mässigt.

Diablo 2s endgame är en soppa för att nå lvl 99
Vad göra?
1 springa runt och levla på 3 typer av bossar för att få minimal XP mellan 98-99
hitta runor för att skapa vapen.
döda ubers.
Rince repeat och samtidigt ha kanske möjlighet att plocka upp 2 saker då 90% av inventoryn består av saker för att göra en starkare,

Diablo 3 ROS
vad är endgame mer än att springa rifts för drops. (detta gör man ju t.om för att nå 70)
enda fördelen är att man inte behöver gå utanför städerna. Men det kommer ju fixas i en d4 patch då jag ser att det är det som saknas för en NM dungeons.

Sen klagas det på att det inte finns set items.
Det fanns inte heller i D3 starten. Och kommer komma i D4 men inte i samma form som i D3 vad jag förstått då den delen är rätt tråkigt.

Diablo har alltid varit en Zerg för att nå max level. Skapa nya gubbar rince and repeat.
Det är nästan standard i ARPG genren. Många andra titlar har även kommit och gått och de enda jag sett som överlevt utom diablo är POE.

Och POE var även det skit när det kom som patchats till det bättre.

D4 är ju det spelen i serien som har haft mest att göra i endgame vid release.
Men då diablo spelen alltid haft seasons för att introducera nya items/mechanics, stuff så känns det dumt att klaga på ett spel att det finns för lite att göra 1 månad efter release.

Sen visst. det är segt att nå 100. Men tycker dom fått en balans med att vilja nå 100 och samtidigt ha saker att göra.
Sen sitta själv är dötrisst att göra.
Men jag dingade 77 till 81 igår av att bara sitta 6 personer på discord och bara tjöta skit och spela utan att tänka på vad man gör.

Jag håller inte med alls.

"Diablo 2s endgame är en soppa för att nå lvl 99"
Nej, man farmade items och runes som var extremt tidskrävande att hitta.
I d4 hittar man alla BIS-items lvl 40-60 nånstans(alltså inom några dagar) och jobbar resten av spelet med att fila upp varje % i en av de på tok för många typerna av stats.

"Diablo 3 ROS
vad är endgame mer än att springa rifts för drops. (detta gör man ju t.om för att nå 70)
enda fördelen är att man inte behöver gå utanför städerna. Men det kommer ju fixas i en d4 patch då jag ser att det är det som saknas för en NM dungeons."
D3 hade samma problem som D4, men i mindre skala. Det hade betydligt bättre itemization.

"Diablo har alltid varit en Zerg för att nå max level. Skapa nya gubbar rince and repeat."
Max level fanns inte i d3. I d2 var det bara items man sökte. Så fort man var 90-91 och det började gå trögt slutade man med "medveten" exp-farming.

"D4 är ju det spelen i serien som har haft mest att göra i endgame vid release."
Det finns inget endgame. Man gör samma sak från level 40 som man gör lvl 100.

Mos
Medlem
Skrivet av Bodorio:

Jag håller inte med alls.

"Diablo 2s endgame är en soppa för att nå lvl 99"
Nej, man farmade items och runes som var extremt tidskrävande att hitta.
I d4 hittar man alla BIS-items lvl 40-60 nånstans(alltså inom några dagar) och jobbar resten av spelet med att fila upp varje % i en av de på tok för många typerna av stats.

"Diablo 3 ROS
vad är endgame mer än att springa rifts för drops. (detta gör man ju t.om för att nå 70)
enda fördelen är att man inte behöver gå utanför städerna. Men det kommer ju fixas i en d4 patch då jag ser att det är det som saknas för en NM dungeons."
D3 hade samma problem som D4, men i mindre skala. Det hade betydligt bättre itemization.

"Diablo har alltid varit en Zerg för att nå max level. Skapa nya gubbar rince and repeat."
Max level fanns inte i d3. I d2 var det bara items man sökte. Så fort man var 90-91 och det började gå trögt slutade man med "medveten" exp-farming.

"D4 är ju det spelen i serien som har haft mest att göra i endgame vid release."
Det finns inget endgame. Man gör samma sak från level 40 som man gör lvl 100.

Diablo 2 hade inte den "farmingen" för runor när det släptes. Det tog till LoD och flera seasons för att få det till va det var och sedan resurrection.
Sen att starta game. porta till x ställen man vet har hög drop på det man söker" exit start next

Diablo 3 innan ROS
Max lvl 70. och spelet var mer eller mindre trasigt fram till RoS innan det patchats till och fått det till spelet som det är idag.
Max level i D3 räknar jag som Para 800 för sen är det "farma paragon till att sätta i mainstat och hitta % ökning av sin setgear som är seasons meta"
Eller pusha GR 150

Tittar man på hur alla diablo spelen varit från start till att seasons och expansioner fått komma så kommer D4 garanterat få göra samma typ av resa.

Diablo 4 har inte ens startat sin första season. Så vi vet inte vad för ändringar eller introduktioner dom kommer med.

Så jag tycker allt man ska vänta iaf med att klanka ner innan vi vet var det är påväg under season nivåer.

Det jag dock irriterar mig på är de simpla saker som släppts igenom som borde varit med från start.
NM tp t.ex

Medlem

Köper dag 1 när det finns en fysisk PC utgåva till vettigt pris.
Tills dess.
Är det någon som vågat sig på att prova "Reflection Network" av D4? Bra/Dåligt?

Medlem

Försökte logga in idag, har inte spelat på över en vecka och möttes av en kö på 22 minuter.
Har inte upplevt någon kö tidigare, har spelat sen release.
Hur har det varit med tillgänglighet den senaste veckan.

Medlem
Skrivet av svartlock:

Försökte logga in idag, har inte spelat på över en vecka och möttes av en kö på 22 minuter.
Har inte upplevt någon kö tidigare, har spelat sen release.
Hur har det varit med tillgänglighet den senaste veckan.

De har haft problem hela dagen. Finns ett inlägg om det på deras kundtjänst-Twitter. Tal om allt från inkompetens till ddos-attacker. 😀

Medlem
Skrivet av svartlock:

Försökte logga in idag, har inte spelat på över en vecka och möttes av en kö på 22 minuter.
Har inte upplevt någon kö tidigare, har spelat sen release.
Hur har det varit med tillgänglighet den senaste veckan.

Skrivet av Bennii:

De har haft problem hela dagen. Finns ett inlägg om det på deras kundtjänst-Twitter. Tal om allt från inkompetens till ddos-attacker. 😀

Det gäller även alla deras spel, så verkar varit något generellt strul på deras tjänster.

Medlem
Skrivet av Mos:

Diablo 2 hade inte den "farmingen" för runor när det släptes. Det tog till LoD och flera seasons för att få det till va det var och sedan resurrection.
Sen att starta game. porta till x ställen man vet har hög drop på det man söker" exit start next

Diablo 3 innan ROS
Max lvl 70. och spelet var mer eller mindre trasigt fram till RoS innan det patchats till och fått det till spelet som det är idag.
Max level i D3 räknar jag som Para 800 för sen är det "farma paragon till att sätta i mainstat och hitta % ökning av sin setgear som är seasons meta"
Eller pusha GR 150

Tittar man på hur alla diablo spelen varit från start till att seasons och expansioner fått komma så kommer D4 garanterat få göra samma typ av resa.

Diablo 4 har inte ens startat sin första season. Så vi vet inte vad för ändringar eller introduktioner dom kommer med.

Så jag tycker allt man ska vänta iaf med att klanka ner innan vi vet var det är påväg under season nivåer.

Det jag dock irriterar mig på är de simpla saker som släppts igenom som borde varit med från start.
NM tp t.ex

For the record tycker jag inte att säsongs-formeln i d3 var särskilt bra heller, den var tråkig och man gjorde bara samma sak varje säsong.

Men det tog inte tvärstopp på samma sätt som d4.
Jag är småbarnsförälder och hade bara spelat 2tim om dagen i två veckor innan det var pang bom slut. Rätt kasst för ett diablo-spel.

Medlem

Går fortfarande inte att logga in. 😞


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Går fortfarande inte att logga in. 😞

Det senaste från deras twitter: "We continue to actively monitor an ongoing DDOS attack which is affecting latency/connections to our games."

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Det senaste från deras twitter: "We continue to actively monitor an ongoing DDOS attack which is affecting latency/connections to our games."

Tack. Trist att idioter håller på såhär med meningslösa attacker.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Från BattleNet-launchern:


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Kanske skippar att spela ikväll då

Dex
Medlem

Blir tydligen inget spelande ikväll eller imorgon kväll heller då Blizzard kommer stänga ner spelet mellan 18:00-23:00 både idag och imorgon för Scheduled Maintenance.

Jäkligt dåligt att dom inte kan göra det vid lite bättre tillfälle. Förstår att dom kör på amerikansk tid, men sådana här arbete är för dåligt att dom inte kan göra det vid bättre tillfälle.
Stänga ner servrarna 2 hela kvällar för hela EU är väldigt dåligt. Speciellt när det inte gick och spela typ alls igår heller.

Vad jag kunde se online så är det dom tiderna i alla fall. Dom har inte skrivit ut vilken tidszon detta gäller.

Källa

Medlem
Skrivet av Dex:

Blir tydligen inget spelande ikväll eller imorgon kväll heller då Blizzard kommer stänga ner spelet mellan 18:00-23:00 både idag och imorgon för Scheduled Maintenance.

Jäkligt dåligt att dom inte kan göra det vid lite bättre tillfälle. Förstår att dom kör på amerikansk tid, men sådana här arbete är för dåligt att dom inte kan göra det vid bättre tillfälle.
Stänga ner servrarna 2 hela kvällar för hela EU är väldigt dåligt. Speciellt när det inte gick och spela typ alls igår heller.

Vad jag kunde se online så är det dom tiderna i alla fall. Dom har inte skrivit ut vilken tidszon detta gäller.

Källa

https://media.mmo-champion.com/images/news/2023/june/thumb/ma...

Dåligt? Det går väl kanske inte att hitta ett bättre tillfälle. Gissningvis är det flertalet säkerhetsåtgärder som skall implementeras, därav att alla deras tjänster berörs.

Medlem
Skrivet av Dex:

Blir tydligen inget spelande ikväll eller imorgon kväll heller då Blizzard kommer stänga ner spelet mellan 18:00-23:00 både idag och imorgon för Scheduled Maintenance.

Jäkligt dåligt att dom inte kan göra det vid lite bättre tillfälle. Förstår att dom kör på amerikansk tid, men sådana här arbete är för dåligt att dom inte kan göra det vid bättre tillfälle.
Stänga ner servrarna 2 hela kvällar för hela EU är väldigt dåligt. Speciellt när det inte gick och spela typ alls igår heller.

Vad jag kunde se online så är det dom tiderna i alla fall. Dom har inte skrivit ut vilken tidszon detta gäller.

Källa

https://media.mmo-champion.com/images/news/2023/june/thumb/ma...

Jag spelar nu och det funkar bra.

Edit: läste fel...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Dex:

Blir tydligen inget spelande ikväll eller imorgon kväll heller då Blizzard kommer stänga ner spelet mellan 18:00-23:00 både idag och imorgon för Scheduled Maintenance.

Jäkligt dåligt att dom inte kan göra det vid lite bättre tillfälle. Förstår att dom kör på amerikansk tid, men sådana här arbete är för dåligt att dom inte kan göra det vid bättre tillfälle.
Stänga ner servrarna 2 hela kvällar för hela EU är väldigt dåligt. Speciellt när det inte gick och spela typ alls igår heller.

Vad jag kunde se online så är det dom tiderna i alla fall. Dom har inte skrivit ut vilken tidszon detta gäller.

Källa

https://media.mmo-champion.com/images/news/2023/june/thumb/ma...

Diablo IV 26/06/2023, 18:00 - 26/06/2023, 22:00

During this time, players may experience interruptions of service including disconnects, but should be able to log back in.

https://eu.battle.net/support/en/article/breaking/21898767

Medlem
Skrivet av Dex:

Vad jag kunde se online så är det dom tiderna i alla fall. Dom har inte skrivit ut vilken tidszon detta gäller.

Om du scrollat lite längre ner så hade du sett att det står "All times are in PDT"


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Gnällkuk
Skrivet av Dex:

Blir tydligen inget spelande ikväll eller imorgon kväll heller då Blizzard kommer stänga ner spelet mellan 18:00-23:00 både idag och imorgon för Scheduled Maintenance.

Jäkligt dåligt att dom inte kan göra det vid lite bättre tillfälle. Förstår att dom kör på amerikansk tid, men sådana här arbete är för dåligt att dom inte kan göra det vid bättre tillfälle.
Stänga ner servrarna 2 hela kvällar för hela EU är väldigt dåligt. Speciellt när det inte gick och spela typ alls igår heller.

Vad jag kunde se online så är det dom tiderna i alla fall. Dom har inte skrivit ut vilken tidszon detta gäller.

Källa

https://media.mmo-champion.com/images/news/2023/june/thumb/ma...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Då kanske de fixar skillpoint buggen.
Fick aldrig en skillpoint när jag claimade en renown reward igår, på min enda karaktär (så har inte låst upp poängen innan).

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Då kanske de fixar skillpoint buggen.
Fick aldrig en skillpoint när jag claimade en renown reward igår, på min enda karaktär (så har inte låst upp poängen innan).

Det var nån bugg där ja! Trodde jag var helt förvirrad eller läste helt fel för ville minsann tro att det stod något om skillpoint men fick aldrig någon.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av Mos:

Diablo 2 hade inte den "farmingen" för runor när det släptes. Det tog till LoD och flera seasons för att få det till va det var och sedan resurrection.
Sen att starta game. porta till x ställen man vet har hög drop på det man söker" exit start next

Diablo 3 innan ROS
Max lvl 70. och spelet var mer eller mindre trasigt fram till RoS innan det patchats till och fått det till spelet som det är idag.
Max level i D3 räknar jag som Para 800 för sen är det "farma paragon till att sätta i mainstat och hitta % ökning av sin setgear som är seasons meta"
Eller pusha GR 150

Tittar man på hur alla diablo spelen varit från start till att seasons och expansioner fått komma så kommer D4 garanterat få göra samma typ av resa.

Diablo 4 har inte ens startat sin första season. Så vi vet inte vad för ändringar eller introduktioner dom kommer med.

Så jag tycker allt man ska vänta iaf med att klanka ner innan vi vet var det är påväg under season nivåer.

Det jag dock irriterar mig på är de simpla saker som släppts igenom som borde varit med från start.
NM tp t.ex

Det jag tycker man får ta i beräkning här är att Blizzard har utvecklat 3 olika diablo nu, där man förbättrat för varje nytt spel som släppts, borde man inte lärt sig vad som fungerat och inte vid det här laget? De ska ju inte behöva uppfinna hjulet på nytt. Ta det som är bra med de tidigare spelen och bygg vidare på dessa, inte starta om från scratch med ett helt nytt system som uppenbarligen inte fungerar bra (särskilt mot endgame).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av N_micke:

Det var nån bugg där ja! Trodde jag var helt förvirrad eller läste helt fel för ville minsann tro att det stod något om skillpoint men fick aldrig någon.

Verkar vara en känd bugg enligt reddit. Det har rapporterats om detta sedan release. Men Blizzard har inte fixat det än.

Edit: Fixade sig för mig om jag refunda alla skillpoints

Medlem
Season of the Malignant kommer ut 20/7-2023

signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Digitala köp är smidigt, inget ont att säga om det.

Men när du köpt ett spel du verkligen inte vill ha så kan du inte längre sälja den där fysiska disken till någon annan som man kunde förr.

Såklart att det går att lösa även digitalt, men då kan kostymerna inte håva in sina miljarder i bonusar längre... tråkig utveckling.

Och ja, jag har passerat 2-timmars-gränsen (för refund) som du per automatik gör av med att bara starta D4 med all intro och dialog (genomtänkt såklart).

Jag hade till och med gett bort D4 till någon som gillar det om jag kunde.

Medlem

oj, självklart missade man detta...

Medlem

Fick precis ett häftigt uppvaknande.
Jag tycker att tier 3 har varit på tok för lätt, dungeons gav noll utmaning, jag skrattade ”the butcher” i ansiktet, körde med såna här sigils som var 15+ och allt var fortfarande lätt.
Körde capstone dungeon som lvl 67, inga problem. Kommer ut, byter till tier 4.
Kör en vanlig dungeon där då motståndet är lvl 73, liten ”utmaning” i min sacred gear där allt är under item lvl 700 men uppgraderat till ca 700…

Möter butcher… jag hade inte en chans 🤣


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Fick precis ett häftigt uppvaknande.
Jag tycker att tier 3 har varit på tok för lätt, dungeons gav noll utmaning, jag skrattade ”the butcher” i ansiktet, körde med såna här sigils som var 15+ och allt var fortfarande lätt.
Körde capstone dungeon som lvl 67, inga problem. Kommer ut, byter till tier 4.
Kör en vanlig dungeon där då motståndet är lvl 73, liten ”utmaning” i min sacred gear där allt är under item lvl 700 men uppgraderat till ca 700…

Möter butcher… jag hade inte en chans 🤣

Kul, vilken klass?

Skriv svar