Det ser ut som om Forza Horizon 5 får en Barbie-crossover

Robot
Det ser ut som om Forza Horizon 5 får en Barbie-crossover
Avstängd

Kommer bojkotta filmen nu när inte Lizzo spelar Barbie.

Medlem

Hiya Barbie. Do you wanna go for a ride?

Medlem

Seriöst dock, vem är detta riktat till? Forza-fans som gillar dockor eller Barbie-fans som gillar bilar? Förstår verkligen inte målgruppen.

Skrivet av Dudinkalv:

Seriöst dock, vem är detta riktat till? Forza-fans som gillar dockor eller Barbie-fans som gillar bilar? Förstår verkligen inte målgruppen.

Hade det här kommit till Forza Motorsport hade jag nog reagerat. Nu är det ju Horizon det handlar om som är lite mer åt det tramsiga hållet.

Releasehästryttare
Skrivet av Dudinkalv:

Seriöst dock, vem är detta riktat till? Forza-fans som gillar dockor eller Barbie-fans som gillar bilar? Förstår verkligen inte målgruppen.

Är inte Barbie fan, men skall ändå se filmen när den kommer på streaming

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Seriöst dock, vem är detta riktat till? Forza-fans som gillar dockor eller Barbie-fans som gillar bilar? Förstår verkligen inte målgruppen.

Vadå, vem vill inte glida runt i Barbies rosa corvette? Fett ju.

Medlem

Fler bilar är väl bara positivt men ser inte vad som lockar med att häva runt 5 ton EV-suv i ett racingspel.

Medlem

Barbie-temat känns mest bara kul. Tycker det passar i FH5, som överlag har ett lättsamt tilltal.

Däremot tycker jag inte om konceptet med att lansera skins som helt nya bilar. Det är lite samma med de två nya Donut-versionerna av Nissan 350Z. Det blir liksom väldigt mycket ointressant utfyllnad i ens garage.

Medlem

Vilket Crap!!

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Seriöst dock, vem är detta riktat till? Forza-fans som gillar dockor eller Barbie-fans som gillar bilar? Förstår verkligen inte målgruppen.

Om jag ex haft en dotter på 5 år hade det säkert varit lite kul att ha dessa bilar när man spelar ihop.
Men samarbetet är nog mest ett sätt för dom att få uppmärksamhet till spelet. Ex denna artikeln hade nog inte skrivits om det släpptes två helt vanliga bilar.

Medlem

Hade gärna stängt av Hot Wheels- (och eventuellt Barbie-innehåll) i spelet. :/
Visst är det ingen superrealistisk sim direkt, men att se rent löjliga fordon bränna runt på vägarna hade jag gärna sluppit.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

ZF
Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Hade gärna stängt av Hot Wheels- (och eventuellt Barbie-innehåll) i spelet. :/
Visst är det ingen superrealistisk sim direkt, men att se rent löjliga fordon bränna runt på vägarna hade jag gärna sluppit.

Inte eskapistiskt nog?

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Hade gärna stängt av Hot Wheels- (och eventuellt Barbie-innehåll) i spelet. :/
Visst är det ingen superrealistisk sim direkt, men att se rent löjliga fordon bränna runt på vägarna hade jag gärna sluppit.

Ja, jag stör mig också på att behöva möta Hot Wheels-bilarna i race. Inte minst eftersom några av dem är sinnessjukt bra. Ännu värre var det dock i FH4 där man inte sällan mötte Lego-bilar (!).

Gnällkuk
Skrivet av JohannaBjärred:

Kommer bojkotta filmen nu när inte Lizzo spelar Barbie.

But why?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av Dudinkalv:

Seriöst dock, vem är detta riktat till? Forza-fans som gillar dockor eller Barbie-fans som gillar bilar? Förstår verkligen inte målgruppen.

🤑


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jontebula skojade inte när han snackade om mc Donalds. Är detta Microsofts svar på en happy meal?

Medlem

Nu äger ju Matell som Barbie samarbetet är med även Hot Wheels så det är inte så konstigt.
Sedan är det också bara ett car-pack som Lego och Hot Wheels fick utöver car-packs, och Barbie är ganska väl kopplad till bilar tror det eller ej. Speciellt Corvett dom fet är här och passande nog kommer även dem precis som Hummern vara EV swappad.

Tycker det passar in rätt bra i Horizon serien och rent tekniskt är det utseendemässigt något som redan skulle kunna existera via liveries.

Medlem

Gött!
Sett fram emot filmen länge, verkar ha skön självdistans och driver med hela grejen. Och i övrigt behöver spelvärlden mer gulligt, alla är så jäkla kåta på blod, men man blir ju gladare av rosa fluff innerst inne. Spelmekaniken ändras ju inte.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fler bilar är väl bara positivt men ser inte vad som lockar med att häva runt 5 ton EV-suv i ett racingspel.

Som tur är känns den bara som 2 ton i Horizon.

1
Skriv svar