Bara så där får Xbox-spelare tillgång till 1 300 retrospel

Medlem

Underligt att de inte skapar ett program/gränssnitt där det går att ladda hem spelen och köra lokalt utan latens.

Att slösa bandbredd på streaming av spel vars filstorlek ofta räknas i kilobyte känns lite onödigt.

Skrivet av Guld:

Kan du hjälpa mig förstå denna nyhet?

Är det så här?
För priset man betalar för ett år 300 kr nånting. Man får inte tillgång till alla dessa 1300 spelen på en gång för det priset, utan spelen läggs till lite åt gången ända tills man kommit upp till 1300 spel?
Och därefter betalar man 300 kr en gång varje år för att man ska få nya spel till lagda utöver dessa 1300 spelen? Alltså dessa 1300 spelen är inte max utan den kommer växa under lång tid?

Och för lifetime priset 900 kr då får man alla 1300 spelen på en gång? Och därefter läggs det till nya spel lite då och då för denna lifetime engångs summa på 900 kr?
Då är lifetime priset mycket mycket billigare än om man ska betala 300 kr årligen!!??

Vad är maxet på dessa spel som kommer plussas på dessa första 1300 spelen? Tar det slut vid 3000 spel?
För det finns ju vääääääldigt många tusentals arcad och retro spel där ute😍

I nyheten förklaras det inte tydligt hur detta fungerar, så då kan det vara lätt att fatta helt galet om detta.

I alla fall så kommer jag köpa lifetime för 900 kr så då är man säker på att det blir nog billigare än 300 kr årligen som jag fattat det.

Allting handlar ju om tycke och smak till syvende och sist. Titta på listan över spel som finns och ta ett beslut därifrån. Finns mängder av klassiker jag gärna hade kört igen

Medlem

Skulle nog lägga dem 1000kr på en retrostation pc4u där är det upp till 77000st spel som man sen kan lägga till spel till tror jag själv.. och den kör alla nintendo spel amiga c64.. ja kolla in själva googla bara på retrostation pc4u..

Medlem
Skrivet av Kjille666:

Skulle nog lägga dem 1000kr på en retrostation pc4u där är det upp till 77000st spel som man sen kan lägga till spel till tror jag själv.. och den kör alla nintendo spel amiga c64.. ja kolla in själva googla bara på retrostation pc4u..

Det där verkar bara vara en HDD med en massa spel förinstallerade?

De är inte ens lagligt då de inte har några rättigheter till spelen men skriver att kunderna måste radera de spel som de inte äger.

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:

Allting handlar ju om tycke och smak till syvende och sist. Titta på listan över spel som finns och ta ett beslut därifrån. Finns mängder av klassiker jag gärna hade kört igen

Vaaa???? Du svarar inte ens på frågan?? Du svarar ju som till en helt annan fråga än den jag ställde. Syvende?? Vad är det för ord? Vad betyder det?

Föresten så har jag fått svar på mitt undrande om hur detta fungerar på youtube av en gamer som förklarade exakt hur allt fungerar. Och det var som jag trodde från första början. Jag fattade rätt så att säga.

Medlem
Skrivet av denza:

Fan vad coolt. Undrar om michael jackson moonwalk är med. Eller det där kungfu spelet på nintendo. Minns dom spelen väl. Super mario också såklart. Zorro.

Tyvär så kommer Nintendo studios egna spel som mario zelda inte att läggas till amstastream arcade.

Medlem
Skrivet av Turfad:

He-Man hade ju spöat skiten ur Vader....FÖR HAN HAR JU STYRRRRRRKAAN! xD

Men Vader har kraften, så han kör force-pull på He-Mans svärd innan han hinner förvandla sig.
Sedan en snabb force-choke och så är det klart.

Alternativet är att Vader kör force-pull på He-Man svärd, använder svärdet för att få styrkan och kraften.
Men då vader bara får ett höftskynke efter att han fått styrkan så försvinner all cybernetic och han blir en bröstkorg som ligger på marken.

Medlem

Zombies Ate My Neighbours fanns med i samlingen


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Zombies Ate My Neighbours fanns med i samlingen

,I arcad spels avdelningen rekommenderar jag dessa spel. Rastan. Psycho Nics Oscar. Rolling Thunder. Solomons key.

12
Skriv svar