Starfield får en serie animerade klipp om sin värld och sina invånare
En kurirpilot i storstan, en föräldralös tjej med siktet på stjärnorna och två tjuvar i ett partymecka.
Ja filmerna var ju inte speciellt intressanta, dock är jag sjukt taggad på release. Krockar med för mycket bra spel dock... Baldurs Gate 3 bland annat, finns inte en chans i världen att man hinner bli klar med det på en månad
Det är ett Bethesda spel så det är nog lika bra att vänta några patcher ändå.
Så är det säkerligen, men vem kan hålla sig när ett sådant massivt spel släpps
1# FZ Troll
Vad man har väntat. Hade det inte kommit på gamepass så hade jag nog väntat med köp. Kolla lite streams först och sånt. Men nu har man ju inget att förlora, förutom tid, om det nu skulle vara trasigt. Men är det bra och jag är nöjd. Då blir det ett köp. Har sökt ledigt första veckan. Förhoppningsvis så blir det en kul vecka.
Ja filmerna var ju inte speciellt intressanta, dock är jag sjukt taggad på release. Krockar med för mycket bra spel dock... Baldurs Gate 3 bland annat, finns inte en chans i världen att man hinner bli klar med det på en månad
Så är det säkerligen, men vem kan hålla sig när ett sådant massivt spel släpps
Om du inte kan vänta med det ena får du helt enkelt spela bägge samtidigt, sida vid sida
Om du inte kan vänta med det ena får du helt enkelt spela bägge samtidigt, sida vid sida
Självklart, vänta... ska bara säga upp mig från jobbet, adoptera bort mina barn och skilja mig!
1# FZ Troll
Självklart, vänta... ska bara säga upp mig från jobbet, adoptera bort mina barn och skilja mig!
Gillar när folk vet hur de bäst ska prioritera saker och ting 👍
Gillar när folk vet hur de bäst ska prioritera saker och ting 👍
hehehe, exakt! Vad gör man inte för att få lite egentid!
1# FZ Troll
Kommer inte spela detta men det ska bli kul att se om Bethesda lyckas hålla vad dom lovar, själv litar jag inte alls på dom och hade inte varit förvånad om det blir ett Starfield: 76
Du kan inte jämföra så! Starfield har utvecklats under 10 år av det ursprungliga, riktiga, kraftigt utökade Bethesda-teamet och är lett av Todd Howard precis som Morrowind, Oblivion, Fallout 3, Skyrim och Fallout 4 och är dessutom Todd's egna passionsprojekt och guldägg.
Medan Fallout 76 stressades fram av ett nystartat litet team under bara 3 år med en ogenomtänkt multiplayerinriktning (endast med krisstöd under ett års tid av "riktiga" Bethesda-teamet för att ens lyckas få det släppt).
Starfield kommer bli extremt hyllat, få 95% på Metacritic och sälja långt över 20 miljoner.
Memento Mori
Vad man har väntat. Hade det inte kommit på gamepass så hade jag nog väntat med köp. Kolla lite streams först och sånt. Men nu har man ju inget att förlora, förutom tid, om det nu skulle vara trasigt. Men är det bra och jag är nöjd. Då blir det ett köp. Har sökt ledigt första veckan. Förhoppningsvis så blir det en kul vecka.
Om du väntat så mycket tycker jag det vore en stor tabbe att kolla streams.
Det här blir garanterat ett mäktigt spel för historien. Det vill man ju spela så "blind" man kan, inte spoila med streams. Man får bara en chans för det.
Plus att det hänt en hel del med Bethesda och buggar. Det är inte alls som förr.
Känslan onsdag 6:e september att spela samtidigt med 1 miljon andra på Steam (och ett par miljoner till på Xbox) kommer vara otrolig.
Memento Mori
Starfield kommer bli extremt hyllat, få 95% på Metacritic och sälja långt över 20 miljoner.
Tror du verkligen att det kommer att säljas 20 miljoner exemplar? Det är släpps ju bara på Xbox och PC samt ingår i GP. De allra flesta lär väl köpa en månad eller två och spela igenom det på GP snarare än att köpa ett exemplar för 700kr?
Ännu en dag i paradiset.
Tror du verkligen att det kommer att säljas 20 miljoner exemplar? Det är släpps ju bara på Xbox och PC samt ingår i GP. De allra flesta lär väl köpa en månad eller två och spela igenom det på GP snarare än att köpa ett exemplar för 700kr?
Jo då. Gamepass gör nog att det bara blir 4-5 milj ex på Xbox istället för typ 10 milj, men såna här spel säljer galet mycket på PC.
Tex Skyrim har sålt minst 20 miljoner bara på Steam, Fallout 4 uppåt 15 miljoner, Witcher 3 ca 25-30 miljoner. Elden Ring minst 15 milj på Steam trots att det bara är 1,5 år gammalt.
Jag är helt säker på att Starfield kommer anses vara klart bättre än Fallout 4 och att det appellerar till en bredare publik.
Memento Mori
Jo då. Gamepass gör nog att det bara blir 4-5 milj ex på Xbox istället för typ 10 milj, men såna här spel säljer galet mycket på PC.
Tex Skyrim har sålt minst 20 miljoner bara på Steam, Fallout 4 uppåt 15 miljoner, Witcher 3 ca 25-30 miljoner. Elden Ring minst 15 milj på Steam trots att det bara är 1,5 år gammalt.
Jag är helt säker på att Starfield kommer anses vara klart bättre än Fallout 4 och att det appellerar till en bredare publik.
Men Game Pass finns ju på PC också?
Och varför skulle flera mijoner människor köpa det på Xbox när dem kan spela igenom det via GP för betydligt mindre pengar?
Ännu en dag i paradiset.
Och varför skulle flera mijoner människor köpa det på Xbox när dem kan spela igenom det via GP för betydligt mindre pengar?
För egen del så har jag sett fram emot detta i många år och kommer definitivt köpa det om det är bra. Plus att man väl oftast inte kan lira DLCs via Gamepass om man inte köper dom, eller minns jag fel?
För egen del så har jag sett fram emot detta i många år och kommer definitivt köpa det om det är bra. Plus att man väl oftast inte kan lira DLCs via Gamepass om man inte köper dom, eller minns jag fel?
Tror att du har rätt angående DLC. Blir bara så konstigt för mig att GP finns men folk väljer ändå att köpa spel som ingår där vid sidan av. Då har ju GP misslyckats ordentligt.
Ännu en dag i paradiset.
Tror att du har rätt angående DLC. Blir bara så konstigt för mig att GP finns men folk väljer ändå att köpa spel som ingår där vid sidan av. Då har ju GP misslyckats ordentligt.
Nej, man kan köpa DLC till GamePass-spel man inte äger. Försvinner spelet från GamePass-katalogen kan man självklart inte använda sig av DLC:et om man inte köper själva spelet.
Är naturligtvis inte något problem med Microsofts 1st party-spel.
De vore ju lite väl dumma annars, själva poängen med Game Pass är ju att få in pengar genom mikrotransaktioner.
Gamepass på PC är mikroskopiskt litet jämfört med Steam! Att Starfield finns tillgängligt där kommer ha obetydlig inverkan på försäljningen via Steam.
Dels är Xbox på PC otympligt och irriterande (massa onödiga popups som dyker upp), dels finns inga recensioner, ingen bra info om spelen, inga bra videos, inga andra medlemmar, vänner (eller det kanske det gör men man bryr sig inte som man gör på Steam), forum etc.
Och glöm inte att Gamepass också kostar pengar! Och DLC ingår nästan aldrig heller gratis.
Varför skulle jag paya 1200 kr varje år för att spela Starfield på en undermålig launcher när jag för 800 kr får behålla det för evigt på världens bästa spelplattform tillsammans med alla mina andra spel och kompisar? Helt absurt.
Starfield kommer ha sålt fler än 15 miljoner ex enbart på Steam inom några år.
Memento Mori
Nej, man kan köpa DLC till GamePass-spel man inte äger. Försvinner spelet från GamePass-katalogen kan man självklart inte använda sig av DLC:et om man inte köper själva spelet.
Är naturligtvis inte något problem med Microsofts 1st party-spel.
De vore ju lite väl dumma annars, själva poängen med Game Pass är ju att få in pengar genom mikrotransaktioner.
Ja alltså, jag menade på att man måste köpa DLC till spel på Game pass, inte att man måste köpa spelen för att kunna köpa DLC. Blev kanske lite konstigt formulerat.
Ännu en dag i paradiset.