Sida vid sida, jämför Red Dead-trailern på Switch med 360-versionen

Robot
Sida vid sida, jämför Red Dead-trailern på Switch med 360-versionen

Släpps 17 augusti, då även till PS4.

#red-dead-redemption


Medlem

Trist att de glömt att ta med multiplayer i spelet.
Får fortsätta spela på ps3an.


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Switch versionen ser åtminstone bättre ut... Hittade mitt gamla PS3 och RDR när jag flyttade för 2 veckor sedan! Kanske blir att koppla in den någon dag.

Men ge oss mer en en halv sekund att jämföra (?) En var översatuerad och den andra pixlig. Synd att Rockstar inte har pengar att investera i gamla spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Men ge oss mer en en halv sekund att jämföra (?) En var översatuerad och den andra pixlig. Synd att Rockstar inte har pengar att investera i gamla spel.

Tycker de ska satsa på nya spel istället, RDR är väl bara 12 år gammalt eller så, den tekniska utvecklingen har inte kommit så långt att det det känns motiverat med en remake av ett sånt spel som ju knappast känns särskilt föråldrat. Helt okej tycker jag att de bara återlanserar det i lite högre upplösning (1080p på Switch v. 720p i originalet), problemet i detta fallet är ju det höga priset. Sen tycker jag det var dumsnålt att yxa multiplayer. Lanserar man gamla spel i nyare "Deluxe"-utgåvor så är det väl rimligt att man åtminstone inte tar bort funktioner från spelet...

Medlem

Alltså varför inte göra en port till Nintendo 64 när vi ändå är i farten 😂

Medlem

Fantastiskt vilket grafiklyft. Next gen gajming!


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

R* och TakeTwo är äckliga giriga schweine. Absolut så lite jävla jobb på portningen för att sedan sätta en snygg prislapp på 500 spänn. Där snackar vi snyggt agerande. Hade inte väntat mig en total remake från detta äckel-päckel företag men absolut en remaster.... Men inte ens de lyckades de med att få till. Pinsamt var ordet. Minst sagt...

Lågupplösta PlayStation 3 RDR assets som visas i 4k lär inte bli speciellt sexigt direkt...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Men ge oss mer en en halv sekund att jämföra (?) En var översatuerad och den andra pixlig. Synd att Rockstar inte har pengar att investera i gamla spel.

det finns en paus knapp man kan trycka på. Switch versionen verkar ha fått en hel del uppgraderingar när det kommer till texturer och ljus. Vad menar du att rockstar inte har pengar att investera i ett gammalt spel? Det hade jag velat veta mer om

Så kan någon vänlig själ sammanställa en liten lathund? 🤩. Vilken red dead 1 version, alltså på vilken konsol tror man kommer ge bäst upplevelse med hög upplösning m.m 😁

Skrivet av robbis:

det finns en paus knapp man kan trycka på. Switch versionen verkar ha fått en hel del uppgraderingar när det kommer till texturer och ljus. Vad menar du att rockstar inte har pengar att investera i ett gammalt spel? Det hade jag velat veta mer om

Det var så klart ironi.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Så kan någon vänlig själ sammanställa en liten lathund? 🤩. Vilken red dead 1 version, alltså på vilken konsol tror man kommer ge bäst upplevelse med hög upplösning m.m 😁

Vilken version man än väljer så får man ett förbannat bra spel oavsett. Högre upplösning är väl mer en liten bonus 🙃

Och angående priset, har man tålamodet kan man alltid sätta spelet på en watch list och vänta på en eventuell REA 😄

Medlem

Lite synd förstås att det inte blev en shysst remaster men jag ser fram emot att spela det igen fast på switchen oavsett 😊👍

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

R* och TakeTwo är äckliga giriga schweine. Absolut så lite jävla jobb på portningen för att sedan sätta en snygg prislapp på 500 spänn. Där snackar vi snyggt agerande. Hade inte väntat mig en total remake från detta äckel-päckel företag men absolut en remaster.... Men inte ens de lyckades de med att få till. Pinsamt var ordet. Minst sagt...

Lågupplösta PlayStation 3 RDR assets som visas i 4k lär inte bli speciellt sexigt direkt...

Håller med dig helt. Det finns bara ett sätt för oss konsumenter att protestera mot detta agerande och det är givetvis att inte köpa för detta hutlösa pris. Jag blir en av dem, hoppas resten hänger med.

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Så kan någon vänlig själ sammanställa en liten lathund? 🤩. Vilken red dead 1 version, alltså på vilken konsol tror man kommer ge bäst upplevelse med hög upplösning m.m 😁

Spontant tror jag det är RDR1 på Series X, eller Switch-versionen.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Så kan någon vänlig själ sammanställa en liten lathund? 🤩. Vilken red dead 1 version, alltså på vilken konsol tror man kommer ge bäst upplevelse med hög upplösning m.m 😁

PS4 Pro/PS5 och Xbox Series X erbjuder väl uppskalat 4K, vilket väl är både negativt och positivt med tanke på att lågupplösta texturer inte brukar se nått vidare ut i högre bildupplösningar. Verkar också som Switch/PS4-versionen innehåller lite förbättringar på karaktärsmodellerna, ljuset samt skuggorna. Är inte helt hundra på Xbox-versionen, men där är det väl bara X360-originalet som körs oförändrat men i uppskalad upplösning, så den versionen borde ju därmed vara tekniskt sätt sämst. Är ju dock bara spekulationer utifrån en kort snutt in game-cutscenes. Vi får väl se sen när spelet släppts, digital foundry kör säkert en ordentlig genomgång.

Största nackdelen med denna nya version är väl dock inget multiplayer...

Fördelen med Switch-versionen är ju som med alla Switch-spel, du kan spela det bärbart.

Skrivet av Majoren:

PS4 Pro/PS5 och Xbox Series X erbjuder väl uppskalat 4K, vilket väl är både negativt och positivt med tanke på att lågupplösta texturer inte brukar se nått vidare ut i högre bildupplösningar. Verkar också som Switch/PS4-versionen innehåller lite förbättringar på karaktärsmodellerna, ljuset samt skuggorna. Är inte helt hundra på Xbox-versionen, men där är det väl bara X360-originalet som körs oförändrat men i uppskalad upplösning, så den versionen borde ju därmed vara tekniskt sätt sämst. Är ju dock bara spekulationer utifrån en kort snutt in game-cutscenes. Vi får väl se sen när spelet släppts, digital foundry kör säkert en ordentlig genomgång.

Största nackdelen med denna nya version är väl dock inget multiplayer...

Fördelen med Switch-versionen är ju som med alla Switch-spel, du kan spela det bärbart.

Tusen tack 😍. Lutar mot switchversionen för egen del då. Hoppas på minst lika grymt äventyr som rdr2, körde igenom kampanjen 3 gånger 😂👌

Medlem
Skrivet av Majoren:

PS4 Pro/PS5 och Xbox Series X erbjuder väl uppskalat 4K, vilket väl är både negativt och positivt med tanke på att lågupplösta texturer inte brukar se nått vidare ut i högre bildupplösningar. Verkar också som Switch/PS4-versionen innehåller lite förbättringar på karaktärsmodellerna, ljuset samt skuggorna. Är inte helt hundra på Xbox-versionen, men där är det väl bara X360-originalet som körs oförändrat men i uppskalad upplösning, så den versionen borde ju därmed vara tekniskt sätt sämst. Är ju dock bara spekulationer utifrån en kort snutt in game-cutscenes. Vi får väl se sen när spelet släppts, digital foundry kör säkert en ordentlig genomgång.

Största nackdelen med denna nya version är väl dock inget multiplayer...

Fördelen med Switch-versionen är ju som med alla Switch-spel, du kan spela det bärbart.

Xbox One-versionen är en emulerad version av 360-versionen som körs i native 4K och texture filtering. Och jag skulle tippa på att det ”förbättrade” ljuset i Switch-versionen bara är att det är ett annat väder i spelet. Tvivlar på att Rockstar har lagt ner mycket energi i denna utgåva. Men man får väl som sagt se när Digital Foundry gör en djupdykning.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Xbox One-versionen är en emulerad version av 360-versionen som körs i native 4K och texture filtering. Och jag skulle tippa på att det ”förbättrade” ljuset i Switch-versionen bara är att det är ett annat väder i spelet. Tvivlar på att Rockstar har lagt ner mycket energi i denna utgåva. Men man får väl som sagt se när Digital Foundry gör en djupdykning.

Som jag förstått det så använder xbox ai-rekonstruktion för implementering av högre upplösningar och pseudo-hdr för gamla spel, så det är väl mer i linje med hur nyare TV-apparater ai-uppskalar upplösningen snarare än native.

Några av sekvenserna i trailern är 1:1, andra verkar skilja på dygnstiden, men verkar onekligen som att ljuskontrasten skruvats upp en smula. Men ska bli mest spännande att se hur spelet ter sig på min Switch Oled, äldre grafik brukar göra sig bäst just på den mindre skärmen.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

R* och TakeTwo är äckliga giriga schweine. Absolut så lite jävla jobb på portningen för att sedan sätta en snygg prislapp på 500 spänn. Där snackar vi snyggt agerande. Hade inte väntat mig en total remake från detta äckel-päckel företag men absolut en remaster.... Men inte ens de lyckades de med att få till. Pinsamt var ordet. Minst sagt...

Lågupplösta PlayStation 3 RDR assets som visas i 4k lär inte bli speciellt sexigt direkt...

Utan detta "äckel-päckel företag" hade du inte haft fantastiska spel som RDR eller GTA.
Kapitalism går ut på att maximera vinst, det har alltid en baksida. Det man vinner i ena änden med en bra produkt förlorar man i den andra med girighet så då är det ju tur att var och en kan använda sin konsumentmakt och faktiskt själv välja om man vill köpa denna portning eller inte.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Som jag förstått det så använder xbox ai-rekonstruktion för implementering av högre upplösningar och pseudo-hdr för gamla spel, så det är väl mer i linje med hur nyare TV-apparater ai-uppskalar upplösningen snarare än native.

Det är native hårdvaruskalad 4K och med 16x anisotropic filtering, dessutom.

Digital Foundry: Red Dead Redemption on Xbox One X - The 4K Remaster You've Been Waiting For! https://youtu.be/lK-eya5qGUU


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Trevligt med en port, 500kr för denna port är något man måste vara sinnessjuk för att ge.

Medlem

Jag visste att det var bra att spara min ps3 konsol, liksom mitt xbox 360. Likt återkommande mode går nu gamla spel i retur., Så det är bara att köra RDR på ps3:an vilket jag ändå tänkte göra igen snart eftersom jag glömde att spela Undead Nightmare när jag för en massa år sedan körde det. Grafikledes verkar jag ju då inte förlora något ändå. Gött att spara 500 spänn bara så där.


signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Medlem

För eventuellt intresserade:
Red Dead Redemption: Game of the Year Edition fysiskt för ca. 280 kr
https://www.amazon.se/Red-Dead-Redemption-Game-Year/dp/B005N4...


signatur

Fanboys be gone! 🤮

1
Skriv svar