Starfield har gått guld och preload-datum har spikats

Medlem

Baldurs Gate 3 tog 150 timmar att spela igenom förstha playthrun, nu är jag sugen på en nästa omgång men frågan är om det är smartare att vänta på Starfield och köra det först.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Redaktör
Ponny
Skrivet av eat:

Okynnesbeställde en M2 på 2TB nu på morgonen så jag kommer vara redo.

Okynnesbeställningar är de bästa beställningarna!


signatur

En Bamseponny av folket

Moderator | Testpilot
Skrivet av theBoosing:

Baldurs Gate 3 tog 150 timmar att spela igenom förstha playthrun, nu är jag sugen på en nästa omgång men frågan är om det är smartare att vänta på Starfield och köra det först.

En liten RPG paus och sedan gå hårt ut med Starfield låter inte som en dum ide


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Det funkar. Kontrollfördröjningen är märkbar men tillräckligt snabb för FPS i single-player. Den största boven är bildkvaliteten. Jag har 500/500 och bilden är som en mix mellan 1080p/720p på Youtube typ, med lite hickups här och där. Min bedömning är att det kommer duga, men jag kommer också önska att jag hade bättre bild.

Ska kolla om man kan få köra ett demo på spelet och xcloud, 1080p är det ju inget fel med, men har tidigare dåliga erfarenheter av strömning vad gäller att bilden bryter upp när anslutningen hostar till, kö för att spela vid peak hour osv.

Medlem

Definitivt sugen på spelet. Kör mest ps5 men pc kan behöva lite kärlek med.

Man kanske ska avvakta lite först för o se hur spelet flyter o funkar i början. Alltid kul o kolla youtube så hoppas mkt kommer upp mellan 1-6 sept om performance.

Jag hoppas det ska flyta bra i 1080p på min dator på hyffsade inställningar. (6700xt, 12400f, 16 gb ram)

Medlem

Du ska nog se att den 6e september så har vi 20 nya trådar här med rubriken ” Starfield 42 fps med mitt RTX 4090 ” eller ” Dåligt optimerat Starfield ” osv 😂

Skämtar förstås, även om det finns lite sanning i det. Hoppas på ett bra lansering!

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Det är vad jag gjorde så fort det nya släppdatumet utannonserades. Men nu har jag så kul med Baldurs Gate 3 att jag börjar känna mig stressad. Kommer jag bli klar i tid till Starfield?

"Ding" Dagens I-landsproblem.

Om du fortfarande inte vill sluta spela BG3 när Starfield släpps är det väl bara att fortsätta spela BG3, Starfield finns kvar senare när du är redo.

Istället för att stressa för att ”vara först” borde du de fram emot att du har TVÅ stora spel att spela i höst/vinter!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Du ska nog se att den 6e september så har vi 20 nya trådar här med rubriken ” Starfield 42 fps med mitt RTX 4090 ” eller ” Dåligt optimerat Starfield ” osv 😂

Skämtar förstås, även om det finns lite sanning i det. Hoppas på ett bra lansering!

Tyvärr så är det nog något man får räkna med, så slipper man bli besviken.
Om man vill ha en bra upplevelse så borde man vänta 6 månader, speciellt när det kommer till Bethesda spel.

Annars så tror jag spelet blir bra, men jag skulle inte hypa upp det för mycket.
Har man spelat deras tidigare spel så vet man förmodligen vad man har att förvänta sig, fast med rymd tema.

Gick väl något rykte om att ID hade varit med och hjälpt till, men spelet är anpassat för 30FPS så jag skulle inte förvänta mig tajt shooter gameplay ändå.

ELF
Medlem

Jag åker och köper popcorn. Såg att folk kommer spela dag ett och funderar på att ta ledigt.

Ser fram emot fulla och uppatchade spelet när det släpps på GOG om 11 år.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Om jag förstår det rätt gäller även preload PC-spelare om spelet är köpt på Windows Store. 30e augusti gäller för dem som förköpt på Steam.

Medlem

Köpte precis starfield för 1150kr. Aldrig gjort innan. Är jag dum i huvve? Nej jag är kung.

Medlem

spänn fast er!

Skribent
Skrivet av Jkeg:

Om jag förstår det rätt gäller även preload PC-spelare om spelet är köpt på Windows Store. 30e augusti gäller för dem som förköpt på Steam.

Snyggt spanat! Har uppdaterat nyheten.

Medlem
Skrivet av karlstrom1981:

Tråkigaste delen för mig blir att tanka ned spelet, Har endast tillgång till mobilt bredband här ute i bushen! Med en massa tur och att inte allt för många människor är uppkopplade till samma överbelastade signalmast så har jag det hemma på 2 dagar.

Jag har en polare jag tar med mina spelgrejor till när det behövs laddas ner. Ingen sån lösning du kan göra?

Medlem

Återstår att se om det är guld eller Bethesdas ”good enough, ship it”-guld denna gången.

Medlem

Jag hoppas verkligen att Bethesda har fixat så att man kan spela med mer än 72 fps utan att fysikmotorn ballar ur eller att hela spelet går snabbare. Annars lär man få modda i vanlig ordning.


signatur

Jätteintressant information.

Skrivet av Soulless:

Om du fortfarande inte vill sluta spela BG3 när Starfield släpps är det väl bara att fortsätta spela BG3, Starfield finns kvar senare när du är redo.

Istället för att stressa för att ”vara först” borde du de fram emot att du har TVÅ stora spel att spela i höst/vinter!

Nä förstår inte heller varför folk blir stressade, spelet försvinner ju ingenstans bara för att man inte kör det day1

Köpte själv Skyrim först 7 år efter release.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Nä förstår inte heller varför folk blir stressade, spelet försvinner ju ingenstans bara för att man inte kör det day1

Köpte själv Skyrim först 7 år efter release.

Pratar för mig själv nu såklart, men jag tycker det är väldigt njutbart att spela det när det kommer ut och hänga med hela communityt som känns som en enda stor familj som spelar samma spel. Exempel BG3. Jag lirade storyn själv och när jag tog paus så kikar man FZ och alla artiklar/kommentarer om spelet och ser hur andra tycker och kommer med tips/får tips osv.

Sedan kan jag hoppa in på twitch och kika folk som spelar medans jag själv spelar samtidigt, det blir liksom en grym community när spelen är nya.

Kommar göra samma med starfield nu när BG3 är genomspelat en gång.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Kommer bli riktigt kul att äntligen få se vad det blivit av det hela men tror jag kör Lies of P först och inväntar någon patch eller två.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Finns nog ingen som kan lägga 100 timmar på ett spel under en helg... 😀

23 december är en lördag i år, så om du börjar direkt efter jobbet den 22, och spelar oavbrutet tills du går till jobbet den 27, så kan det gå. Se bara till att du inte tar så allvarligt på det där med sömn, mat och toabesök.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Köpte precis starfield för 1150kr. Aldrig gjort innan. Är jag dum i huvve? Nej jag är kung.

Hur vågar man köpa spel innan start idag? Kan du göra återköp om det fallerar?

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Baldurs Gate 3 tog 150 timmar att spela igenom förstha playthrun, nu är jag sugen på en nästa omgång men frågan är om det är smartare att vänta på Starfield och köra det först.

Jag vill inte vara den som är den.. Men BG3 släpptes idag för 2 veckor sen. Det är 10 timmars spelande varje dag, hur är det ens möjligt?
Folk har verkligen no chill, man kan vänta i åratal på spel, när det väl kommer måste man tävla och i princip sitta uppe dygnet runt, så man sen ett par dagar senare kan klaga att spelet var för kort.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Jag vill inte vara den som är den.. Men BG3 släpptes idag för 2 veckor sen. Det är 10 timmars spelande varje dag, hur är det ens möjligt?
Folk har verkligen no chill, man kan vänta i åratal på spel, när det väl kommer måste man tävla och i princip sitta uppe dygnet runt, så man sen ett par dagar senare kan klaga att spelet var för kort.

Kan inte se att personen du citerade klagade på att spelet var för kort. Vi har alla olika möjligheter och prioriteringar i livet. Är det inte lite onödigt att gaming-shame:a?

Medlem
Skrivet av Håkan:

Jag vill inte vara den som är den.. Men BG3 släpptes idag för 2 veckor sen. Det är 10 timmars spelande varje dag, hur är det ens möjligt?
Folk har verkligen no chill, man kan vänta i åratal på spel, när det väl kommer måste man tävla och i princip sitta uppe dygnet runt, så man sen ett par dagar senare kan klaga att spelet var för kort.

Hehe. Är väl ungdomar, studenter, arbetslösa eller singlar som har tid? 😁

150h är nog vad jag spelat sammanlagt senaste 5 åren. 😳

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Nä förstår inte heller varför folk blir stressade, spelet försvinner ju ingenstans bara för att man inte kör det day1

Köpte själv Skyrim först 7 år efter release.

Hype mestadels skulle jag tro. Spel blir ju oftast bättre med tiden. Patches, expansioner, moddar, billigare pris, mer lättdrivet. 🙂

Har inte tid att spela nu i småbarnsåren så Starfield får vänta iaf 6-8 år för mig. Kanske lagom till nästa elder scrolls? 😂

Medlem
Skrivet av baxtex:

Hype mestadels skulle jag tro. Spel blir ju oftast bättre med tiden. Patches, expansioner, moddar, billigare pris, mer lättdrivet. 🙂

Har inte tid att spela nu i småbarnsåren så Starfield får vänta iaf 6-8 år för mig. Kanske lagom till nästa elder scrolls? 😂

Det fungerar superbra att lira med unge i alla åldrar, i småbarnsåren var det ju perfekt att lira i pauserna och sedan har det bara spunnit vidare. Nu är hon 9 och gamear med mig superofta, det bästa hon vet <3


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av baxtex:

Hype mestadels skulle jag tro. Spel blir ju oftast bättre med tiden. Patches, expansioner, moddar, billigare pris, mer lättdrivet. 🙂

Har inte tid att spela nu i småbarnsåren så Starfield får vänta iaf 6-8 år för mig. Kanske lagom till nästa elder scrolls? 😂

Äh det går alltid o klämma in speltid. De sover ju ibland och man kan ju turas om o ta hand om när de vaknar. Men visst speltiden är ju mindre nu förtiden sen man fick barn . Jag gör bedömningen att jag inte hinner både BG3 och starfield. Om jag inte tröttnar på det ena o byter. Förr hade man tid men inte råd. Nu har man råd men ont om tid.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Hur vågar man köpa spel innan start idag? Kan du göra återköp om det fallerar?

Köper sällan spel och är väldigt selektiv när det gäller köp.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Hehe. Är väl ungdomar, studenter, arbetslösa eller singlar som har tid? 😁

150h är nog vad jag spelat sammanlagt senaste 5 åren. 😳

Vad är roligast, spel eller arbete? Bara att vara lite kreativ i sin livsplanering så behöver du inte välja bort russinen i livskakan 😉.
Säger den som spelar mer i månaden än du gjort på 5 år.


signatur

|.|

Medlem
Skrivet av baxtex:

Hype mestadels skulle jag tro. Spel blir ju oftast bättre med tiden. Patches, expansioner, moddar, billigare pris, mer lättdrivet. 🙂

Har inte tid att spela nu i småbarnsåren så Starfield får vänta iaf 6-8 år för mig. Kanske lagom till nästa elder scrolls? 😂

Delvis sant tror jag, men jag tycker det är kul att ta del av, och vara en del av, spelkulturen. Spel blir ibland ett gemensamt fenomen som man gärna vill vara en del av och prata om medan alla andra upptäcker det samtidigt. Lite som riktigt bra tv-serier som man snackar om vecka efter vecka, även om Netflix försökte förstöra just det. T.ex. Lost är ju inte detsamma om man börjar se på det nu, som när det begav sig. En stor del av succén var ju just eftersnacket bland vänner och kollegor varje vecka.

123
Skriv svar