F.d. WoW-namn går hårt åt startskärmen i Starfield, får Bethesda-mothugg

Robot
F.d. WoW-namn går hårt åt startskärmen i Starfield, får Bethesda-mothugg

Antyder att Bethesda "inte brydde sig".

#starfield


Medlem

Jag har sett både bättre och sämre. Inget jag brukar lägga någon energi på. Fyller den sin funktion är det bra.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Finns nog ingenting jag bryr mig om mindre än hur startskärmen ser ut i ett spel. Att det är sådant dagens utvecklare fokuserar på förklarar en hel del om varför moderna spel oftast är skräp.

Medlem

Kan inte bry mig mindre då jag inte tenderar till att spela startmeny speciellt mycket.

Medlem

den ser väl traditionsenlig ut.

Medlem

Det var bland det töntigast uttalande jag hört från en annan utvecklare... Vilken loser!


signatur

1# FZ Troll

Skribent

Riktigt småaktigt och tramsigt av Kern.

Medlem

Tycker den ser bra ut. WoW, D2 och Starcraft ser skräp ut i jämförelse dessutom så vafan? Känns mer som "Jag var involverad i skit för fyrtioelva år sedan, TITTA PÅ MIG!".

Medlem

Är inte det viktigaste att startmenyn laddar snabbt så man kan starta spelet kvickt?

Medlem

Nog för att jag sett startskärmar med mer "innehåll", men det betyder verkligen inte att Starfield-skärmen skulle vara sämre, och jag kunde knappast bry mig mindre. Mothugget är berättigat.
Hur mycket kritiserar han annars sin forna arbetsplats...som motvikt menar jag. När man jämför den startskärmen med t.ex. förolämpningen som i folkmun kallas Diablo Immoral (och det var nog det snällaste det kallats i folkmun) så känns den där skärmen så obetydlig att jag inte förstår varför han ens yttrar sig.

Medlem

Jag påmindes direkt om xp typsnittet som skymmer skärmen när man dödar någon och får poäng. Jag hoppas verkligen för alla inblandade att det är något man kan ta bort helt. Är fortfarande lite traumatiserad av det ha ha!

Avstängd

Om Blizzard kunde lägga mer energi på spelen än på startmenyn så kanske deras spel skulle vara kul i mer än bara två dagar?

Medlem

ZERO-DAY PATCH!

Medlem

Den här sopan har inte varit aktuell / aktiv som dev på över tio år.
Spenderat sin tid som aktivist och stöttat skit som gamergate.
vart ju även petad från sitt egna företag.

slöseri med syre, sluta ge honom uppmärksamhet


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Vilken underlig sak att klaga på.

Visst kan det vara trevligt med en atmosfärisk startskärm med bra musik men det är inte direkt så att en dålig startskärm påverkar spelets betyg.

Gnällkuk

Bakgrunden är snygg men jag tycker menyn är rätt ful och borde ha getts lite mer kärlek.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Äsch.. påhitt.

Medlem

Grummz. En tåg krasch in i en brinnande soptunna. Finns en anledning till att han fick sparken.

Medlem

Vilket patetiskt försök att sno åt sig lite uppmärksamhet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det skulle i alla fall skippat den grå rutan. Ser ut som man högerklickar på skrivbordet. Menyraderna skulle också varit lite större och med lite mer space emellan.

Medlem

Tyckte den va rätt snygg, stilren och fyller sin funktion.

Medlem

Och när jag ändå är igång... Vad fan är det för fel på det där jäkla namnet Twitter dragit över sig nu för tiden? Exslashtwitter? De har ju inte ens gått över till X helt...via länken så spammas jag med texter som: "Är du ny på Twitter?", "Missa inte vad som händer
Folk på Twitter får reda på allt först.
"
Gå all in på "X" istället, ifall ni (I'm talking to you Elon) tror att...jag vågar inte ens gissa vad som ligger bakom ett så infantilt infall. Tankarna går till en gubbe med identitetskris som närmar sig tonåringarna som festar i parken, vill bjuda dem på Explorer "surprise" och försöker relatera till deras musik.

Bleh.

Medlem

Gissar också på att han är lite Pissed-Off för att han inte fick någon gratis kod. Precis som DreamcastGuy.

Medlem

Den ser ju inte så imponerande ut men en screenshot gör ju sällan en startskärm rättvisa heller.

Hur animeras den? Och framförallt vilken musik har den?

Men det absolut viktigaste är ju hur funktionell menyn är och hur mycket val man har när det kommer till grafikval, kontroller och egna preferenser.

Medlem

Vilken patetiskt bitter människa

Medlem

Jag tycker menyn ser stilren ut, förstår inte kritiken?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag blev lurad, tryckte nej för postern var ful men sen kom startskärmen längre ner 😳

Medlem

Stilren och fräsch, jag gillar den.👍

Inaktiv
Skrivet av magma:

Jag tycker menyn ser stilren ut, förstår inte kritiken?

Lite grann blir det ju som att vanliga människor ska bedöma Mona Lisa kan jag tänka mig. Vi har svårt att se vad de menar.
Spelutvecklare och spelartister tänker ju på detaljer vi inte gör.

Sen tror jag hans poäng var att det inte nödvändigtvis var att det såg dåligt ut, utan att det var hastigt gjort och att de inte brydde sig?

Medlem

En utav de löjligaste sakerna jag har läst. Vem fan bryr sig om startskärmen, en skärm som man klickar igenom sig på ett par sekunder för att komma in i spelet så fort som möjligt.

123
Skriv svar