Rockstar verkar ha tappat högt uppsatt författare

Robot
Rockstar verkar ha tappat högt uppsatt författare

RDR2-pennan Mike Unsworth går vidare efter 16 år hos Rockstar.

#gta-iv, #gta-v, #gta-vi, #mike-unsworth, #red-dead-redemption-2, #rockstar


Gnällkuk

16 år är rätt länge, är man dessutom "fast" i stora projekt med enorma utvecklingstider som dessutom bara blir större och längre så är det väl kanske ingen skräll att man vill söka sig vidare.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Har varit 22 år på mitt företag. Ser inte att jag skulle byta jobb på ett tag heller även om man gärna hade gjort det för att komma upp sig lite i lön. Är en trygghetsmänniska och jag kan mitt jobb jävligt bra, alla olika avdelningar... dessutom är det väldigt varierande så blir aldrig tråkigt direkt.

Medlem

Trist men kanske kul för honom att prova något nytt. Hoppas att han hade någon fot inne i GTA VI ändå.

Medlem

Det är nu man börjar märka att spelstudios generellt inte längre är vad de brukade vara. Bioware och Blizzard har visat på att de tappat kvalitet och bytt riktning från fokus på spelglädje till ett mer vinstorienterat tänk, gärna med extra mikrotransaktioner. Rockstar har vad jag vet alltid lanserat spel med en viss kvalitet, men även det kan ju hinna ändras innan GTA VI (eller vad det nu blir) släpps.

Avstängd

Han passar inte som medförfattare till ett spel som ska anpassas för "den moderna publiken", så antar att det är lika bra för alla att han har gått vidare.

Oroväckande att Rockstar verkar göra sig av med alla med "edgy" humor. Man börjar bli minst sagt orolig över att man frångår GTA:s identitet och ton för att istället gå all in Woke. Vill jag spela Saints Row så spelar jag det istället.

Medlem

Egentligen inget konstigt då många kreativa människor i spelbarnchen letar efter nya utmaningar hela tiden. Det rör på sig hela tiden folk som börjar och slutar på olika studios. Har en kompis i branchen och han har aldrig varit på samma företag längre än fem år. Dock verkar det vara mer vanligt att folk byter så ofta i staterna. Ofta projektvis.

Medlem

Trist att Rockstar har tappat typ alla nu?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av robbis:

Har varit 22 år på mitt företag. Ser inte att jag skulle byta jobb på ett tag heller även om man gärna hade gjort det för att komma upp sig lite i lön. Är en trygghetsmänniska och jag kan mitt jobb jävligt bra, alla olika avdelningar... dessutom är det väldigt varierande så blir aldrig tråkigt direkt.

Snart 21 år för mig. Känner samma, varför byta ifall företaget går bra.

Medlem

Tror dom har råd att anställa en ny bättre.

Skribent
Skrivet av John7612:

Egentligen inget konstigt då många kreativa människor i spelbarnchen letar efter nya utmaningar hela tiden. Det rör på sig hela tiden folk som börjar och slutar på olika studios. Har en kompis i branchen och han har aldrig varit på samma företag längre än fem år. Dock verkar det vara mer vanligt att folk byter så ofta i staterna. Ofta projektvis.

Jo. Så är det. För den kreativa hjärnan är det nyttigt att byta miljö och arbetsplats då och då för att arbeta med nya saker. Inget konstigt egentligen.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

1
Skriv svar