Vilka abonnemang betalar du för?

Medlem

absolut inget

fick youtube premiuim när jag köpte z flip 4 förra året men fortsatte inte med det.

Hatar alla jävla abonnemang

Medlem

Jag har mobilabonnemang och bredbandsabonnemang.

Medlem
Spotify, Netflix & Amazon Prime

Sedan är det familjeabb. på dom flesta tjänsterna så vi har tillgång till det mesta i Streaming väg.

Skulle något sägas upp är det utan tvekan Amazon Prime


signatur
Medlem

Ps+ Premium
Office 365 Familj (5TB OneDrive är fint)
Telefon (och klocka)
Fiber

Medlem

Hehe… det om pizzorna var bland det bästa jag hört på länge.

Har tidigare haft Amazon Prime, Netflix, HBO, Spotify, Icloud, PS+ och Xbox Game Pass. Men det börjar som sagt bli för mycket. Delade många tjänster men av ovan nämnda anledningar så tänker jag av ren princip istället ge dem noll kronor.

Droppen var nog när jag drog ihop polarna för att dela på Xbox Game Pass för 60 kr per skalle. Tre månader fick vi sen skrotades upplägget. Okej - då köper jag mina spel igen på skiva.

Jag kommer aldrig klara mig utan Spotify och iCloud så de är kvar, men resten har sagts upp.

Medlem

Vad duktiga ni är på abonnemang
Jag har inte ens mobil abonnemang
Kör med kontantkort
När man är arbetslös lägger jag pengar på whisky vin god mat och
Kläder o skor
Skål på er 🥂

Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Vad duktiga ni är på abonnemang
Jag har inte ens mobil abonnemang
Kör med kontantkort
När man är arbetslös lägger jag pengar på whisky vin god mat och
Kläder o skor
Skål på er 🥂<Uppladdad bildlänk>

Tycker ändå att dina prioriteringar är on point, även om jag nog hade skippat skor


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Förutom fiber 500/500 för 300 kr i månaden samt fri surf mobilabonnemang för 660 kr i månaden (tre abonnemang plus att en samsung s22a ingick) betalar jag för:
Amazon Prime - 549 kr per år. Främst pga fri frakt. Ändra till årsbetalning om ni inte gjort det, blir billigare.
PS Essential - Köpte ett par år när nån butik sålde ut kort för runt ~300 kr. 2 år kvar.

Medlem

Mest ungarna som tittar och SVTplay räcker gott. Men någon månad är och där blir det men aldrig något fast.

Medlem

Månadsvis betalning

  • Apple Music

  • Game Pass Ultimate

Årsvis betalning

  • VPN

  • IPTV

  • Amazon Prime

Tror inte det är mer. Sen är de SVT play såklart, mot min vilja. Ibland hoppar jag på någon annan streaming under korta perioder.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Området där jag bor kommer att få en gemensam internet leverantör i October. Från hutlösa 589kr/månaden som Telia ökat till i år får går priset ner till 100kr i månaden. Så jag kommer inte att säga upp något framöver. 489kr "extra" i månaden tackar man inte direkt nej till.

Medlem

Om vi räknar bort livsnödvändiga saker som mobil- och internetabonnemang och sånt.

F1 TV
Playstation+ Essentials
Cyber Forge Minatures (STL filer)

Nu när Seattle Seahawks är bra igen så är jag lite sugen på en NFL streaming prenumeration men har inte riktigt bestämt mig. Senaste åren har jag nöjt mig med bara Superbowl.

I normalfallet skulle jag också haft 3x EVE Online sub men tar förnärvarande en paus. Dock bara en tidsfråga när jag fortsätter med det.

Medlem
Skrivet av Jallle:

Förutom fiber 500/500 för 300 kr i månaden samt fri surf mobilabonnemang för 660 kr i månaden (tre abonnemang plus att en samsung s22a ingick) betalar jag för:
Amazon Prime - 549 kr per år. Främst pga fri frakt. Ändra till årsbetalning om ni inte gjort det, blir billigare.
PS Essential - Köpte ett par år när nån butik sålde ut kort för runt ~300 kr. 2 år kvar.

Lyckost.
Antar att du inte är tvingad till Telias bredband, 100/100 för 500 spänn...(varför man är tvingad att hyra deras router till en extra kostnad är för mig en gåta...)

Medlem

Disney
Netflix
Skyshowtime
Amazon prime
Hbo max
Spotify
Ps+
Chatgpt
Mobilabb

Tror det blir typ runt en 1000 lapp i månaden
Håller mig till den summan i månaden
Ska jag ha något annat så får något gå bort

Medlem

Denna tråd kommer dyka upp om tio år (om man prenumererar på old.internet) och alla kommer tycka att det var enkelt innan man var tvungen att ha en körkortsprenumeration.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Denna tråd kommer dyka upp om tio år (om man prenumererar på old.internet) och alla kommer tycka att det var enkelt innan man var tvungen att ha en körkortsprenumeration.

Prenumeration på sätesvärme för bilen börjar väl smygas in som standard redan nu.

Medlem

Tidal, Qobuz, PS och telefon.
Partnern har en flock olika streamingtjänster för serier osv, ingen aning om hur många och törs nog inte fråga hahaha.

Medlem

Den enda prenumerationen jag har kvar är för Photoshop. Den är prisvärd nog som det ser ut nu men testar ständigt alternativ. Vore skönt att bli kvitt alla prenumerationer.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Prenumeration på sätesvärme för bilen börjar väl smygas in som standard redan nu.

Läste sädesvätska och tyckte det var konstigt, men sätesvärme-prenumeration är nog konstigare.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Läste sädesvätska och tyckte det var konstigt, men sätesvärme-prenumeration är nog konstigare.

Du hade annat i tankarna för tillfället, helt enkelt.

Medlem

Årsvis betalning:
Pro Tools
Slate Digital
Headspace
Dropbox
Strength Log

Månadsvis:
Netflix
Spotify
Nextory
Photoshop

Plus något annat ibland om man vill se en viss serie eller film. Brukar pendla mellan HBO/Disney/Amazon Prime/Viaplay. Fan, när man listar upp det så här blir det mer än vad man tror. 😬

Medlem

Netflix, Discovery+, HBO Max, Disney+ och billigaste varianten av PS Plus (främst gör att komma åt molnlagringen). Viaplay fås "gratis" som kund hos Tele2.

Är även Patreon för den trevliga podden Kontrollbehov.

Avstängd

Jag har allting via IPTV.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Lyckost.
Antar att du inte är tvingad till Telias bredband, 100/100 för 500 spänn...(varför man är tvingad att hyra deras router till en extra kostnad är för mig en gåta...)

Vi har Telia öppet fiber här. Fick betala 20k för att få fiber indraget i huset :(.
Nu kör jag även på Telia då de hade 500/500 under black friday för just 299 kr/mån. Även Telenor körde liknande erbjudande men då de bara kunde ge mig 250/250 för det priset fick det bli Telia. Jag betalar ingenting för deras router btw. Konstigt att du får göra det.
Black Friday är väldigt bra tid att byta eller förhandla dina abonnemang

Medlem

Jag har bantat rejält bland prenumerationerna sedan bolåneräntan började göra avtryck i plånboken. De jag har kvar är:

- YouTube Premium family (50 kr/mån eftersom jag köpte via VPN till Moldavien.)
- OneDrive 100 gb (20-30 kr/mån?)

Tidigare hade jag även Netflix, Viaplay Sport, Office 365, Audible och Amazon Prime. Kan inte påstå att jag saknar någon av dem. Möjligen Viaplay och fotbollen. Men som United-supporter är det bättre för blodtrycket att vara utan.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

I och med dagens nyhet att Sony höjer priset på PS+ började jag igen reflektera över alla prenumerationstjänster jag spenderar pengar på. Det fanns en tid för mig då tjänsterna var tillräckligt få och gav så pass mycket mervärde att de lönade sig. Man hade Netflix, Spotify, och kanske PS+ eller motsvarande. Men det känns som den gyllene eran har passerat.

Innehållet sprids ut på allt fler tjänster, samtidigt som priserna höjs och kontodelning har gått från att tolereras till att aktivt motarbetas. Varenda subscription är "bara en pizza i månaden" men det börjar bli ganska många pizzor att hålla reda på, och de har för lite fyllning. En hel del hänger kvar av ren lathet, trots att de knappt används.

Därför har jag gjort 2023 till abonnemangssaneringarnas år.

  • Jag sa upp Viaplay Sport som jag tidigare delade med farsan för att kolla F1. Möjligheten att titta i flera hushåll försvann, och priset höjdes från 34 till 45 € / månad. Detta ersattes med F1 TV som kostar en knapp hundring för hela året, dessutom är kommentatorerna bättre.

  • Jag sa upp Netflix Premium som jag delade med två andra familjemedlemmar. Efter tio år med högre priser, blockerad kontodelning och rekordlite intressant innehåll fick det räcka.

  • Jag sa upp Disney+ som jag delade med två andra familjemedlemmar när Disney meddelade planer på att begränsa kontodelningen.

  • Idag fick PS+ Premium tacka för sig.

  • En EA Play-subscription fanns också på mitt PSN-konto, så den rök samtidigt som PS+.

Kvar lämnar en ganska slimmad lista med tjänster jag upplever som prisvärda: F1 TV, Spotify, en VPN-tjänst samt iCloud och Nintendo Switch Online för molnlagring och backups.

Har du också storstädat bland dina prenumerationer? Eller är det bara fattiglappar och gnällspikar som bryr sig om pris och utbud? Vad tycker du gör en tjänst prisvärd?

Diskutera!

Grattis till en bra städning, om fler gjorde slag i saken och sa upp skräp-abbonemang snabbare så skulle vi kanske slippa en del usla tjänster.

Jag har en paket-prenumeration av flera streaming-tjänster via Telia och chippar in på en polares Netflix-konto men kollar knappt. Disney+ har jag och det är den vi kollar mest på hemma - knodden gillar det av uppenbara skäl och själv tittar jag mest på första halvan av första Alien-filmen oroväckande ofta. Tusan vad jag älskar den.
Har i övrigt Spotify som är oumbärligt numera och ett gym-kort som jag hittills nyttjar friskt men som jobbet betalar för.

Vad som gör en tjänst prisvärd beror ju på vad för sorts tjänst man menar men jag ser personligen noll mening med PS+, Xbox Gold osv. då jag är ointresserad av multiplayer-spel då de slukar för mycket tid och ser ingen poäng med en prenumerationstjänst där jag inte får behålla spelen om jag säger upp den.

Medlem

Just nu har vi hushållet.

Vk prenumeration.
Photoshop/lightroom
Netflix
Disney+

Min fru har spotify för sig själv, jag leker med tanken på att säga upp mitt gym/bad kort och kanske fixa youtube premium.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Netflix - Ska försöka kolla ikapp på det i min visningslista och sen säga upp. Känns inte som att det finns så mycket överlag som tilltalar.
Prime - Kostar inte så mycket, så får vara. Används då och då.
Disney+ - Betalar för mest av nostalgiska skäl. Av det nya materialet är 90% skit.
HBO - 50% på ordinarie pris, får se vad som händer när tjänsten vidareutvecklas vid senare tillfälle.
Spotify - Musik är en rätt stor del av mitt liv, kommer förmodligen aldrig sägas upp.
Readly - Som Spotify, fast för tidningar. Också någonting som kommer följa mig till graven.
Adobe Photography - Finns knappt någonting mer prisvärt om man håller på med fotografering.
Microsoft Office - Word och Excel...
Nintendo Switch Online - Tycker om att spela SSBU

Medlem

Hejsan, tror att det största problemet med dessa abonnemang är att många har känslan att de måste se en massa saker, och har abonnemangen kvar. Sedan blir det som ett krav att hinna se allt.

Man måste nog rannsaka sig själv, måste jag verkligen se detta. Tror att de flesta skulle må bättre med mindre abonnemang och mindre krav.

Just my two cents

Medlem

I dagsläget rpenumerar jag bara på
1) Netflix
2) Audible+Amazon prime
3) Roblox för två barn.
4) Sista måltiden

Netflix kommer nog bytas ut mot någon annan tjänst inom kort, brukar växla beroende på om det kommer någon serie. Mest är det för att barnen ska ha lite tecknat utöver barnkanalen.

Audible är min huvudsakliga underhållning

Roblox kommer jag nog avbryta ett tag, då nöjet per krona verkar ha sjunkit för dem.

Brukar bidra till någon podcast ibland, Just Sista måltiden, men har varit lite annat till och från.

Skriv svar