Lords of the Fallen

Robot
Lords of the Fallen

Utvecklingen har varit kaotisk, men ur askan reser sig ett lovande Soulslike.

#gamescom, #hexworks, #lords-of-the-fallen


Medlem

Får gärna för mig bli en Darksouls klon, älskar souls spelen:)

Medlem

Hur var grafiken? Kändes den "next gen"?

Medlem

Ser bra ut! Måste erkänna att jag var skeptisk till en början med tanke på alla skiftande utvecklare. Väntar med spänning på recensionen.

Gnällkuk
Skrivet av Bro Exotic:

Hur var grafiken? Kändes den "next gen"?

Utan tvekan! Det är ju i UE5.

Inget spel jag alls kommer att spela, inte min typ av spel men jag tycker det är riktigt snyggt och lampan är ju en fantastisk grej!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Är mer taggad på detta än Starfield.

Medlem

Såg bra ut dock gillade jag inte det här med parallell värld, känns väldigt bökigt.

Medlem

Ser läckert ut grafiskt och bossarna ser intressanta ut, men, alla dessa "Soulslikes" har aldrig, enligt mig, lyckats fått till känslan och gameplay likt FromSoftwares spel.

Det bästa är att sluta försöka kopiera From och försöka komma på sin egna twist samt känsla, jag tror det skulle bli bättre då.

Nu säger jag detta utan att ha spelat spelet då, men det skulle inte förvåna mig om gameplay känns "floaty" och inte är lika tillfredsställande som säg, Dark Souls eller Elden Ring. Kan ju ha helt fel och det är här det vänder, vilket jag gärna ser att det gör.

Jag kommer testa på detta och Lies of P, hoppas båda lyckas.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Ser läckert ut grafiskt och bossarna ser intressanta ut, men, alla dessa "Soulslikes" har aldrig, enligt mig, lyckats fått till känslan och gameplay likt FromSoftwares spel.

Det bästa är att sluta försöka kopiera From och försöka komma på sin egna twist samt känsla, jag tror det skulle bli bättre då.

Nu säger jag detta utan att ha spelat spelet då, men det skulle inte förvåna mig om gameplay känns "floaty" och inte är lika tillfredsställande som säg, Dark Souls eller Elden Ring. Kan ju ha helt fel och det är här det vänder, vilket jag gärna ser att det gör.

Du kan ha en viss poäng där. När jag spelade Bluepoints version av Demon's Souls så höll jag faktiskt på att tappa hakan när det kom till känslan i striderna. Har aldrig tidigare fått sån skön feedback av att slå någon med en träpåk, vare sig i spel eller irl.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Ser läckert ut grafiskt och bossarna ser intressanta ut, men, alla dessa "Soulslikes" har aldrig, enligt mig, lyckats fått till känslan och gameplay likt FromSoftwares spel.

Det bästa är att sluta försöka kopiera From och försöka komma på sin egna twist samt känsla, jag tror det skulle bli bättre då.

Nu säger jag detta utan att ha spelat spelet då, men det skulle inte förvåna mig om gameplay känns "floaty" och inte är lika tillfredsställande som säg, Dark Souls eller Elden Ring. Kan ju ha helt fel och det är här det vänder, vilket jag gärna ser att det gör.

Jag kommer testa på detta och Lies of P, hoppas båda lyckas.

Ja det ser otroligt ut i alla förhandstittar och trailers men när jag har tittat på folk som spelat med det faktiska ljudet från spelet så verkar det lite lame. Ingen impact i slagen tillsammans med "tunna" ljudeffekter. Det är otroligt viktigt att få till det annars känns det lätt floaty som du skriver.

Jag tror spelet blir ok men absolut ingen utmanare till Froms alster. Dessutom tror jag inte bandesignen håller och kommer att bli för bökig med den andra världen.

Men vi får väl se. Jag hoppas verkligen att det blir bra.

Ser väldigt intressant ut detta! Kommer det till någon Game-As-A-Service tjänst sig.. Gamepass?

1
Skriv svar