Vampire The Masquerade - Bloodlines 2 får nytt blod av The Chinese Room

Robot
Vampire The Masquerade - Bloodlines 2 får nytt blod av The Chinese Room

Spelet har ny utvecklare och ska släppas under hösten 2024.

#The-chinese-room, #bloodlines-2, #releaselistan


Geeks Gaming

Så en utvecklare som är kända för walking simulators... känns ju tryggt för ett spel med faktiska spelmekaniker.

Medlem

Fan asså. Det är över.

Medlem

Dear Esther-skaparen har inte haft med studion att göra sedan det släpptes, och det var typ 99% ett soloprojekt. Chinese room borde inte få så mycket cred för det.

Med det sagt så känns det som ett otroligt konstigt val av studio för detta spel, när deras största release är att vara support på en walking sim som släpptes för 60 år sedan.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

det återstår att se. Men jag tror jag tittar på nån streamer spela det när det kommer ut. Blir nog inte ett köp, fastän jag har spelat Vampire som pen and paper, kortspelet osv. Älskar den världen!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Kan säkert bli bra, tror dom kommer klara av att bygga platser med fantastisk atmosfär osv. En av dom mest minnesvärda stunderna i första Bloodlines är ju spökhotellet vilket i sig var lite av en walking-simulator.

Är mer positivt inställd till detta än "första" Bloodlines 2 som mest verkade vara edgy för edgys skull, medan detta verkar fokusera mer på atmosfär.

Medlem

Med tanke på studion är jag skeptisk, men hoppfull.


signatur

I drank what?

Geeks Gaming

Så många kockar gör mig nervös

Medlem

Det enda som behövs här är att Gearbox antingen hjälper till med utvecklingen eller ställer sig som utgivare, sen kan det ju egentligen inte bli ett sämre läge för spelet. Har ingen koll på alla omgångar kring Bloodlines 2, men det bådar verkligen inte gott om det nu ens kommer en slutprodukt. Skulle gärna bli positivt överaskad dock.

Medlem

Även om det nu inte är deras typ av spel, så är dom ju fantastiska på både berättelse och atmosfären, något som är viktigt för detta spelet. Förhoppning är ju att dom tas in för att just dom delarna ska fixas.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Även om det nu inte är deras typ av spel, så är dom ju fantastiska på både berättelse och atmosfären, något som är viktigt för detta spelet. Förhoppning är ju att dom tas in för att just dom delarna ska fixas.

Håller med. Vem som helst kan göra ett hjärndött FPS i vampyrmiljö. Det är stämning, atmosfär och berättelse som gör spelet.

Medlem

Den dagen Brian Mitsoda rök visste jag att detta inte skulle bli en värdig uppföljare och denna nyheten styrker bara detta ytterligare. Jag hoppas dock på att bli positivt överraskad.

Medlem

Då vet man iaf att det blir (förhoppningsvis) bra atmosfär och narrativ, vilket är otrolig viktigt i den här typen av spel.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

FM-guru
F.d. Sisyr

Känns som en klart positiv förändring mot Hardsuit Labs, även om det alltjämt är långt ifrån vad man hade hoppats på.

Men men, vid det här laget kan spelet bara överraska åt det positiva hållet, i alla fall. Förväntningarna är otroligt låga.

Gen
Medlem

Antingen ser man det som att förväntningarna redan är så bottenlåga att det bara kan bli bättre. Eller så blir detta ett Duke Nukem Forever.

Medlem

Håller i vanlig ordning tummar och tår för att det här ska bli bra. Studion känner jag inte till, men det här lilla stycket i Paradox/Bloodlines nyhetsbrev gav mig lite hopp.

Citat:

TCR joined the project in January 2021 and we were immediately blown-away by their storytelling and design innovation. Since then they’ve surpassed all of our expectations and developed a Vampire: The Masquerade - Bloodlines video game worthy of the 2020s


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

1
Skriv svar