10 miljoner har spelat Starfield – nytt Bethesda-rekord

Robot
10 miljoner har spelat Starfield – nytt Bethesda-rekord

Testat det nån timme eller så då jag fick 3 månader gratis gamepass. Får se om man spelar mer sen senare, inget jag ger mig på nu dock.

Medlem

IMO är det rätt bra siffror.

Medlem

'Bra för utvecklarna av Star Citizen att se. Att man faktiskt kan få folk att spela ens spel om man begränsar dess storlek och faktiskt släpper spelet.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Ett bra år för spel helt enkelt oavsett vad man gillar.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

lagt in 300 timmar ikring nu och spelet känns nu repetitivt på ett sätt som endast bethesda spel kan. Jag älskar dock rymden så därför jag hållit ut så länge som jag har trots spelet många många brister och begränsningar.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

lagt in 300 timmar ikring nu och spelet känns nu repetitivt på ett sätt som endast bethesda spel kan. Jag älskar dock rymden så därför jag hållit ut så länge som jag har trots spelet många många brister och begränsningar.

Ca 15 timmar per dag alltså?

Medlem
Skrivet av rosski:

Ca 15 timmar per dag alltså?

Sen sover man 7 timmar. 2h över till annat som att äta, duscha, handla lite.

Medlem

Japp. Lätt en 10 av 10. Helt galet bra på pc.

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

'Bra för utvecklarna av Star Citizen att se. Att man faktiskt kan få folk att spela ens spel om man begränsar dess storlek och faktiskt släpper spelet.

Det krävs dock att man också släpper det på GamePass, där större delen av oss spelat Starfield Personligen skulle jag varken köpt eller spelat det om det inte varit för att jag kunde spela det på GamePass... Är glad för det, för det här är ett spel jag på sin höjd skulle tyckt vara värt pengarna på rejält reapris...

Gen
Medlem

Testat det pga. gratismånad på GamePass (ca 8h än så länge)

Tycker spelet har fler nackdelar än fördelar sen att man måste börja resan med att installera en DLSS mod är lite galet må jag säga då FSR2 är verkligen är skräp. Vidare förklaras spelets olika system dåligt och har därmed fått googla en del saker. Grafiken är bra och de inomhusmiljöer jag sett hittills är väldetaljerade och fint uppbyggda. Rymdstriderna är extremt tråkiga och onödigt jobbiga. Bra skådespeleri men ruskigt stela och stundtals gräsliga NPCer a la Bethesdamanér. Flertal riktigt trevliga quester och loot i överflöd. Extremt kasst UI som segar ner spelets flow i absurdum med stutters när man går ur menyn. Konstanta laddningsskärmar är väl nästan skrattretande. Har inte testat moddar men det finns ett flertal som rekommenderats som man nästan måste ha, kanske blir spelet bättre då?

Starfield känns inte som ett spel för mig iaf. Ser snarare fram emot CP2077 expansionen.

Medlem
Medlem

Kungspel! Blev klar med main storyn häromdagen. Nu är det "bara" massa side quests och utforskande kvar!

Medlem

Ca 10 timmar in i spelet. Rätt mysigt och avkopplande, men känns samtidigt som gammal skåpmat utan någon form av nyskapande.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Avstängd

Hogwarts Legacy hade fler. Smaka på den en stund.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Hogwarts Legacy hade fler. Smaka på den en stund.

Med tanke på hur stort Harry Potter är så vet jag inte om jag tycker det är så märkligt faktiskt. Väldigt bred målgrupp.

Ambassadör
Xbox

Uppe i 100 timmar snart, grymt jäkla bra spel.


signatur

Jump in.

Medlem

Nope och har inga planer att göra det. Ser själlöst ut och tekniskt efterblivet.

Medlem

Uppe i ca 80 timmar hittils och älskar det har mycket kvar att utforska. Tycker nästan det är bra att det inte är så mycket förklaringar av alla system och att man får testa sig fram. Mindre handhållning i spel är bra.

Det är ett typiskt Bethesda spel för min del, det är nog även därför man antingen hatar det eller älskar det.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Hogwarts Legacy hade fler. Smaka på den en stund.

Vad har det med saken att göra?

Shitposting yay!

Medlem

Ca 120 timmar in och älskar det
Är som många säger ett klassikt Bethesda spel. Man vet vad man får.
Jag har grymt kul med det iaf. Får snart ta och fortsätta med main story tror jag, blivit lite side tracked ett tag nu

Medlem

Jajamänsan. Grymt spel, men så gillar jag alla Bethesdas världar 😍

Medlem
Skrivet av Holonyaa:

Ca 120 timmar in och älskar det
Är som många säger ett klassikt Bethesda spel. Man vet vad man får.
Jag har grymt kul med det iaf. Får snart ta och fortsätta med main story tror jag, blivit lite side tracked ett tag nu

Jag råkade göra samma, så fort jag fick möjligheten till "free play" så hittade jag inte tillbaka till main story förrän vid lvl35+. *whooops*

Backloggens befriare
Skrivet av JohannaBjärred:

Hogwarts Legacy hade fler. Smaka på den en stund.

Mycket bitter?
Hogwarts Legacy har samma metacritic-poäng som Starfield, är ett av världens största IP:n och allmänt prisat vid release och kommer antagligen ligga på de flesta listor över årets bästa spel i topp 10 och på en hel del i topp 5.

Det är inte pinsamt att vara en mindre release än Hogwarts Legacy då det är en årets absolut största releaser. Det toppar fortfarande försäljningslistorna i USA, före spel som Zelda, Diablo 4 och givetvis även då Starfield.

"Oh no, denna releasen är mindre än årets största release."

Gå och lägg dig, för du tröttar iaf ut mig.

Edit: du jobbar inte händelsevis på Sony, för de är ju inte nöjda när deras spel inte säljer minst en miljard första veckan, skulle kunna förklara saker och ting.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Nope och har inga planer att göra det. Ser själlöst ut och tekniskt efterblivet.

https://youtu.be/_2cRHb6i29w?si=Kw0HRtgQBvmAwaqt

Det är själlöst också. Och man får loada sjukt mycket mellan olika områden. Ingen "öppen värld" på riktigt såsom Fallout/Elder scrolls. Det är vad det är... antar att man eftersom det är ett nytt IP så får man inte förvänta sig en öppen värld som Bethesda brukar köra med.

Men engagerande sidemissions får jag ändå lov att säga, vilket tidigare spel (med undantag av New Vegas) inte haft.

Hittills får spelet 2/5 av mig i betyg.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Hogwarts Legacy hade fler. Smaka på den en stund.

Jo, men så hade ju också Hogwarts Legacy PS4 och PS5 att kunna kränga exemplar till.

Medlem

Nu börjar det bli imponerande siffror!

Avstängd
Skrivet av keffkebab:

Mycket bitter?
Hogwarts Legacy har samma metacritic-poäng som Starfield, är ett av världens största IP:n och allmänt prisat vid release och kommer antagligen ligga på de flesta listor över årets bästa spel i topp 10 och på en hel del i topp 5.

Det är inte pinsamt att vara en mindre release än Hogwarts Legacy då det är en årets absolut största releaser. Det toppar fortfarande försäljningslistorna i USA, före spel som Zelda, Diablo 4 och givetvis även då Starfield.

"Oh no, denna releasen är mindre än årets största release."

Gå och lägg dig, för du tröttar iaf ut mig.

Edit: du jobbar inte händelsevis på Sony, för de är ju inte nöjda när deras spel inte säljer minst en miljard första veckan, skulle kunna förklara saker och ting.

Jösses. Det enda jag menade var att Hogwarts har sålt otroligt bra om det slår Starfield som sålde 10 miljoner, vilket i sig är en svinbra siffra.

Alla trodde ju på förhand att Starfield skulle bli årets mest sålda. Men så blir det inte.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Nope och har inga planer att göra det. Ser själlöst ut och tekniskt efterblivet.

https://youtu.be/_2cRHb6i29w?si=Kw0HRtgQBvmAwaqt

Skulle just länka samma video, fasen vad dåligt spelet är. Blir irriterad bara jag tänker på det. slösade 10H på det men hemskt hela vägen till papperskorgen

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Mycket bitter?
Hogwarts Legacy har samma metacritic-poäng som Starfield, är ett av världens största IP:n och allmänt prisat vid release och kommer antagligen ligga på de flesta listor över årets bästa spel i topp 10 och på en hel del i topp 5.

Det är inte pinsamt att vara en mindre release än Hogwarts Legacy då det är en årets absolut största releaser. Det toppar fortfarande försäljningslistorna i USA, före spel som Zelda, Diablo 4 och givetvis även då Starfield.

"Oh no, denna releasen är mindre än årets största release."

Gå och lägg dig, för du tröttar iaf ut mig.

Edit: du jobbar inte händelsevis på Sony, för de är ju inte nöjda när deras spel inte säljer minst en miljard första veckan, skulle kunna förklara saker och ting.

Du får tänka på att när det kommer till Zelda så räknas inte digital försäljning in tillskillnad från de andra titlarna på listan, det ligger högst sannolikt före Hogwarts när det räknas in i årets mest sålda spel, spelar ingen större roll men ville bara klargöra.

12
Skriv svar