Mcdonalds vs Max?

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Det var själva burgaren/biffen/köttet jag frågade om
Har provat en av dom där helt färdiga en gång som man bara skulle mikra och det var verkligen inte jättegott

Aha Jag har inte testat såna själv, men andra säger att de är goda. Jag litar inte på det Jag tycker att de frysta Scan jag köpt (90 g och högrev) har varit bra, även O'Learys, och de färska på ICA.

Medlem

Helt klart McDonalds! Men är också ganska så partisk, jobbat där i 4 år.

Trevlig arbetsplats faktiskt, många goda minnen därifrån.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Skribent
Skrivet av anon_79617:

Ska man käka burgare i Umeå får jag rekommendera Ica på Teg helt ärligt. I luckan där.
Bodde på teg för två år sen och jobbade på Mekonomen-verkstaden som ligger nära Ica där. Satan va bra burgare det var där. Blev alltför många. Hoppas det är kvar än.

Ah! Ja de har grymma burgare! Även så var det ett hak ute på parkeringen som hade bra viltburgare, men är osäker på om de är kvar?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Som vegetarian får jag väl välja max, mycket mycket större utbud, men det är ju inga höjdarburgare direkt. Rätt gott sunk ibland men man känner sig ju alltid lite äcklig efteråt, haha.

Jag äter allt men försöker äta "bra" kött när jag äter kött och då är det, som du skriver, bättre vegetariska alternativ på Max.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Jag måste säga att jag är förvånad över hur många som röstat på Max. För min del har rangordningen ändrats de senaste 10 åren:

Förr: Max > BK > McD

Nu: McD > BK > Max

Redaktör
Ponny

Blir också förvånad över att det är dött lopp!? Tycker Max är ett klart bättre alternativ. Käkar inte så jäkla ofta på nån av kedjorna, då jag ju bor på landet (typ).


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av Schluug:

Jag måste säga att jag är förvånad över hur många som röstat på Max. För min del har rangordningen ändrats de senaste 10 åren:

Förr: Max > BK > McD

Nu: McD > BK > Max

Jag tycker BK är så svajiga. Vissa ställen är riktigt bra, medan andra är riktigt jäkla dåliga. Svårt och veta vad för ställe man går in på. Det i Övik är bra tex, men det här i Umeå ligger i längre skalan.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vilken tur jag hittade denna tråden. 116 röster på Max och 115 på McD nu. Jag trodde helt ärligt att Max utklassade McD men smaken är ju som den är.

Medlem

Donken har mycket bättre burgare, men Max har överjävligt mycket godare milkshakes.

Medlem

Trodde helt ärligt att McD skulle utklassa Max

Medlem

McDonalds... för jag tycker köttet är godare där👍


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Donken har mycket bättre burgare, men Max har överjävligt mycket godare milkshakes.

😐
Jag och min pappa åkte förbi Max i somras, jag frågade om vi inte skulle ta varsin jordgubbs-milkshake, jodå det kunde vi göra, fast min pappa har diabetes så äter han ändå mindre mängd socker. Men alltså.. det vi fick, det var SÅÅÅ sött, sliskigt som om det vore jordgubbssylt vi drack, sista gången jag köpte milkshake på Max. Vet inte om det var nåt fel på våra milkshakes, men jag tyckte synd om min pappa, skulle egentligen bara hällt ut skiten.

Medlem

Jag trodde jag var ensam om att ha uppmärksammat Max stadiga nedåtspiral. För två år sedan hade jag solklart svarat Max som jag i grunden tycker har roligare burgare, tillbehör och pommes men eftersom jag inte ätit en varm burgare (eller pommes) där på två år så förtjänar dom inte vinsten.

Nu när barnen är gamla nog att tjata efter snabbmat så blir det besök på Mcdonalds iaf någon gång i månaden. Ibland blir det dock Max och varje gång är en besvikelse. Senast var burgaren iskall pga nästan frusen avocado på + att burgarna aldrig steks utan åker på någon slags värmeband så dom är inte varma ens när dom läggs fram. Pommes är egentligen godare på Max men då får du gå in i köket och äta från fritösen, dom är för tunna för att ätas två minuter efter, blir kalla direkt.

Så jag har varit 100% på Max-sidan men är man nog att ändra åsikt. Nuförtiden går jag hellre till McDonald's och tar en dubbel Cheese eller dubbel QP

Medlem
Skrivet av Gen:

Om man nu måste så blir det McD och då deras McSelection som är ett ordentligt snäpp över deras ordinarie meny. Max smakar...konstigt, kan dock inte riktigt sätta fingret på vad.

Det är för att McDonalds och Burger King har 100% kött i sina hamburgare.
Max å andra sidan.. 80% kött
Innehåll: Nötkött, potatis, vatten, lök, vegetabiliska fibrer (sockerbeta, potatis), koksalt, kryddor (lök, peppar, arom från solrosolja), potatismjöl, druvsocker, buljongpulver (salt, jästextrakt lök, druvsocker, rapsolja, surhetsreglerande medel E330, kryddor och kryddextrakt rosmarin)), koksalt.

Källa: https://www.lchfarkivet.se/kottmangd-i-kedjornas-hamburgare/?...

Medlem

Jag trodde faktiskt max skulle ta denna. Men donken is donken


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Håkan:

😐
Jag och min pappa åkte förbi Max i somras, jag frågade om vi inte skulle ta varsin jordgubbs-milkshake, jodå det kunde vi göra, fast min pappa har diabetes så äter han ändå mindre mängd socker. Men alltså.. det vi fick, det var SÅÅÅ sött, sliskigt som om det vore jordgubbssylt vi drack, sista gången jag köpte milkshake på Max. Vet inte om det var nåt fel på våra milkshakes, men jag tyckte synd om min pappa, skulle egentligen bara hällt ut skiten.

Var del lyxshaken? För det är den enda shaken jag dricker där

Medlem

Jag har aldrig förstått kärleken till Max, deras burgare påminner om halvdanna hemmagjora hamburgare medansåt Donkens faktiskt smakar som god skräpmat. Ska man äta skräpmat så ska man äta skräp, och det är Donken bäst på.

Medlem

Föredrar absolut McD utav de klassiska snabburgerhaken. McD hade en burgare förr som var galet god, den kom tillbaka flera år senare och då tyckte jag den inte smakade lika god (den var god, men inte lika galet god som jag hade föreställt mig). Nu äter jag inte mcd så ofta (blir väl kanske en gång per år) nu förtiden så när man väl gör det så är det bara positivt.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Det är för att McDonalds och Burger King har 100% kött i sina hamburgare.
Max å andra sidan.. 80% kött
Innehåll: Nötkött, potatis, vatten, lök, vegetabiliska fibrer (sockerbeta, potatis), koksalt, kryddor (lök, peppar, arom från solrosolja), potatismjöl, druvsocker, buljongpulver (salt, jästextrakt lök, druvsocker, rapsolja, surhetsreglerande medel E330, kryddor och kryddextrakt rosmarin)), koksalt.

Källa: https://www.lchfarkivet.se/kottmangd-i-kedjornas-hamburgare/?...

Ja, Max är svenskt. Scan kallar sina egna hamburgare för svensk hamburgare. De är också utfyllda med annat. Ska det vara genuint så ska det vara amerikanskt, 100% nötkött alltså. Lite som Gibson och deras gitarrer. Play Authentic. Eller Only a Gibson is Good Enough.

Gen
Medlem
Skrivet av Håkan:

Det är för att McDonalds och Burger King har 100% kött i sina hamburgare.
Max å andra sidan.. 80% kött
Innehåll: Nötkött, potatis, vatten, lök, vegetabiliska fibrer (sockerbeta, potatis), koksalt, kryddor (lök, peppar, arom från solrosolja), potatismjöl, druvsocker, buljongpulver (salt, jästextrakt lök, druvsocker, rapsolja, surhetsreglerande medel E330, kryddor och kryddextrakt rosmarin)), koksalt.

Källa: https://www.lchfarkivet.se/kottmangd-i-kedjornas-hamburgare/?...

Där har vi det.

Medlem

Där jag bor så ligger Max och Mc Donald i princip bredvid varandra nu. Enda anledningen jag går till MacDonalds nu är kaffet. Men skulle aldrig kunna tänka mig att äta där igen. Kött mängden är inte problemet för mig utan smaken och kvaliteten. Äter tom vege burgarna ibland med 0% kött eller Halomi burgare. Och det tycker jag är gott det med. Andra skriver att McDonalds har bättre burgare ovanför och jag kan bara hålla med om det när man går till ett Max med usel personal. Det ligger en sån 1timme bort från mig. Och den jag har nära och den längre bort är som natt och dag. Kvaliten på den andra är strax under Mc Donalds på grund av väldigt slarvigt personal medans den max som ligger nära. Har märkbart bättre kvalitet än alla McDonalds jag varit på.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Var del lyxshaken? För det är den enda shaken jag dricker där

Nä, deras vanliga jordgubbsmilkshake.

Medlem
Skrivet av Rejzer:

Dom andra har också svenskt kött.
Dom andra betalar också svensk skatt..

McDonald's har svenskt kött, men köttet de serverar är inte alltid svenskt. De har olika leverantörer, inte säkert vad man får.

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

McDonald's har svenskt kött, men köttet de serverar är inte alltid svenskt. De har olika leverantörer, inte säkert vad man får.

Beror på burgaren du beställer. De burgare som har det McDonald's kallar "Premium Beef" är bara svenskt kött.

Medlem
Skrivet av anarfox:

Beror på burgaren du beställer. De burgare som har det McDonald's kallar "Premium Beef" är bara svenskt kött.

Aha, det är så det är, man kan gardera sig alltså.

Medlem

Svarade Max men då främst för de har bättre vegetariska alternativ - vilket är framförallt vad jag käkar nuförtiden.

Medlem
Skrivet av Lisch:

Svarade Max men då främst för de har bättre vegetariska alternativ - vilket är framförallt vad jag käkar nuförtiden.

Deras vegetariska burgare är bra men det blir kaos i hjärnan på personalen när man försöker beställa en vegetarisk burgare med bacon på. Jag gillar inte deras köttpuck så jag tar hellre plantbeefen, men bacon vill jag ha. Men mer än en gång har den vegetariska burgaren med bacon jag beställt saknat bacon.

Medlem

någon sa något om max då det bara fanns norrut? man var en liten pojke då, vi hade en stor husvagn. så man åkte runt och såg en massa saker, vi åt på detta stället max (?) tänkte ens unga en. fick små tasmania saker man kunde sätta på sin nyckelknipa. hade den i åratal. tror det var taz. :D. en stor liten fyrkantig grej med en bild på figurerna inuti. ber om ursäkt för felstavningarna, väldigt trött men vill inte köra en till kopp kaffe.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Skriv svar