Rykte! Din familj är kidnappad i Far Cry 7, och måste räddas på 24 (irl)-timmar

Medlem
Skrivet av justhitx:

Känns spontant som om att man kan prata om större spoilers som dessa efter en 2-års period, vid det laget så borde alla som var tillräckligt intresserade ha hunnit att spela igenom spelet i fråga. Sen så var det ju inte direkt några milda exempel som togs upp, men som sagt, det har gått en hel del tid sedan de släptes.

Är väl lite skillnad på att tala om gamla spel och att tala om spel som Cyberpunk 2077 som precis fått en nylansering+expansion och garanterat har många nya spelare just nu? Lite som att hänga på låset att börja skriva Silent Hill 2-spoilers under lanseringsveckan för remaken.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Är väl lite skillnad på att tala om gamla spel och att tala om spel som Cyberpunk 2077 som precis fått en nylansering+expansion och garanterat har många nya spelare just nu? Lite som att hänga på låset att börja skriva Silent Hill 2-spoilers under lanseringsveckan för remaken.

Med den retoriken så kommer vi ju aldrig att kunna diskutera potentiella spoilers för Skyrim heller.
Skämt åsido så spelar det ingen större roll (för min del) hur pass 'hett' spelet är, det har varit ute på marknaden tillräckligt länge för att folk ska kunna ha haft en ärlig chans att klara det även om det blivit bortprioriterat mer än en gång.

Det är ju resan som är målet med resan, va? Eller vad de nu brukar säga..

Moderator | Testpilot
Skrivet av justhitx:

Med den retoriken så kommer vi ju aldrig att kunna diskutera potentiella spoilers för Skyrim heller.
Skämt åsido så spelar det ingen större roll (för min del) hur pass 'hett' spelet är, det har varit ute på marknaden tillräckligt länge för att folk ska kunna ha haft en ärlig chans att klara det även om det blivit bortprioriterat mer än en gång.

Det är ju resan som är målet med resan, va? Eller vad de nu brukar säga..

Det är ju dock en enorm skillnad när det kommer till just Cyberpunk. En ny expansion och serien på Netflix drar dit massvis med mer folk som inte spelat det tidigare. Dessutom har ju många valt att vänta för att spelet är trasigt, samt för att de visste en expansion ska komma.

Såvida det inte gäller något väldigt gammalt och nästintill allmänt vetande såsom identiteten under Darth Vaders hjälm så tycker jag ärligt man kan knipa käft. Story är otroligt viktigt för många, och att öppet spoila spelet i en nyhet som avser det spelet i fråga vid en ny storyrelated expansion är verkligen inte önskvärt.

Exakt var gränsen går är givetvis svår att säga och kan garanterat vara olika beroende på film, serie och spel. Men här och nu så var det dumt och fel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

Precis som jag antydde om tidigare här – skippa spoilers. Speciellt då vid nylanseringar av något som en expansion och liknande. Det handlar bara om hyfs för att bevara upplevelsen för alla nya som kommer in


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fan vad alla ogillar tidspress. Och jag också. Finns inget som stressar mig så mycket som en jävla timer i spel. Idiotiskt koncept, om det inte är valfritt.

Medlem

Låter inte så bra! Om det tex i ett spel utlovas 15tim för storyn och 30tim för 100% så spenderar jag säkert 50tim och är fortfarande inte klar! Så det här med tidspress passar absolut inte mitt sniglande! Har tex över 150tim i Starfield just nu och fortfarande bara gjort 5st main missions 😅

Medlem

Tror ärligt talat det är bättre med ett action/event baserad tidspress.

Dvs att istället för en tickande klocka, så förlorar du tid varje gång du gör något väsentligt i spelet, tex gör en sidequest eller något, typ som i Mass Effect 2, när din besättning blev kidnappad. Gjorde du för många sidouppdrag innan du räddade dem, så dog Kelly.

Medlem

Ser framför mig en småbarnsförälder eller två som flyr vardagen in i en tidspressad spelvärld, ungen skriker, måste springa och greja, glömmer trycka på paus och tiden tickar…game over.
De borde ta bort save points också.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Låter inte så bra! Om det tex i ett spel utlovas 15tim för storyn och 30tim för 100% så spenderar jag säkert 50tim och är fortfarande inte klar! Så det här med tidspress passar absolut inte mitt sniglande! Har tex över 150tim i Starfield just nu och fortfarande bara gjort 5st main missions 😅

Samma här. 😅

12
Skriv svar