Xbox-bossen Phil Spencer hyllar Jim Ryan

Robot
Xbox-bossen Phil Spencer hyllar Jim Ryan

Xbossen önskar Jim Ryan lycka till.

#Jim-ryan, #Phil-Spencer


Medlem

Är det bara jag som tycker att Xbox/Microsoft gång på gång försökt begrava kriget mellan dem och Playstation/Sony, men att Sony vill bara forsätta kriget, speciellt med sina exclusives. Känns som vi som är PC spelare ofta hamnar i skottlinjen tackvare detta och måste ofta vänta 5 år (om de alls kommer ut till PC) innan vissa spel kommer ut på PC för att de ska vara exclusives. Hade varit så skönt om dessa företag kunde bara samsas...så vi konsumenterna slutar hamna också i skottlinjen.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Skribent
Skrivet av Icerock:

Är det bara jag som tycker att Xbox/Microsoft gång på gång försökt begrava kriget mellan dem och Playstation/Sony, men att Sony vill bara forsätta kriget, speciellt med sina exclusives. Känns som vi som är PC spelare ofta hamnar i skottlinjen tackvare detta och måste ofta vänta 5 år (om de alls kommer ut till PC) innan vissa spel kommer ut på PC för att de ska vara exclusives. Hade varit så skönt om dessa företag kunde bara samsas...så vi konsumenterna slutar hamna också i skottlinjen.

Tror de flesta företag angående detta, bara skulle säga - "Business as usual".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Icerock:

Är det bara jag som tycker att Xbox/Microsoft gång på gång försökt begrava kriget mellan dem och Playstation/Sony, men att Sony vill bara forsätta kriget, speciellt med sina exclusives. Känns som vi som är PC spelare ofta hamnar i skottlinjen tackvare detta och måste ofta vänta 5 år (om de alls kommer ut till PC) innan vissa spel kommer ut på PC för att de ska vara exclusives. Hade varit så skönt om dessa företag kunde bara samsas...så vi konsumenterna slutar hamna också i skottlinjen.

Microsoft har ju gjort ett och annat litet köp de senaste åren, så nej.

Medlem
Skrivet av Icerock:

Är det bara jag som tycker att Xbox/Microsoft gång på gång försökt begrava kriget mellan dem och Playstation/Sony, men att Sony vill bara forsätta kriget, speciellt med sina exclusives. Känns som vi som är PC spelare ofta hamnar i skottlinjen tackvare detta och måste ofta vänta 5 år (om de alls kommer ut till PC) innan vissa spel kommer ut på PC för att de ska vara exclusives. Hade varit så skönt om dessa företag kunde bara samsas...så vi konsumenterna slutar hamna också i skottlinjen.

Tja, vad finns det för anledning så fall att köpa respektives hårdvara?
Varför MS håller väll också i sina exclusives så dom är väll inge "bättre"?
Varför man vill få det verka annorlunda ör väll för att MS förlorat konsolkriget och försöker gå vidare med tjänster ist.
Nintendo hade sitt konsolkrig förr men sitter nu i publiken och käkar popcorn.

Sen ang dessa herrar så ör dom inte "sura på varandra" på riktigt, dom för bara företagets talan. Då fpr man lämna sina personliga känslor hemma, speciellt på den nivån.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Flakmonkey
Skrivet av Icerock:

Är det bara jag som tycker att Xbox/Microsoft gång på gång försökt begrava kriget mellan dem och Playstation/Sony, men att Sony vill bara forsätta kriget, speciellt med sina exclusives. Känns som vi som är PC spelare ofta hamnar i skottlinjen tackvare detta och måste ofta vänta 5 år (om de alls kommer ut till PC) innan vissa spel kommer ut på PC för att de ska vara exclusives. Hade varit så skönt om dessa företag kunde bara samsas...så vi konsumenterna slutar hamna också i skottlinjen.

Tror det där varierar med vem som är ledande. Innan ps3/360 så var Sony ledande och då var det ms som var ödmjuka medan Sony trodde att de bara kunde köra på. Nästa generstionsbyte var det tvärtom, ms som hade momentum efter 360 och kände att de kunde göra som de ville medan Sony hade en mer avvaktande approach. Nu är det ms som tjänar på att "bjuda in" så då gör de ju det. Tror dock att man inte ska se det son genuin välvilja utan snarare som deras plan för att tjäna så mycket pengar som möjligt. Precis som Nintendo har sin och Sony har sin.

Vet inte heller hur bra det vore om de satte sig runt en lägereld och sjöng sånger tillsammans, den hårda konkurrensen är det som driver utvecklingen framåt, utan den så finns det ingen poäng i att lägga massa pengar på innovation så varför inte bara låta det vara och vara ge oss det som de tjänar mest pengar på? Enkla spel med mycket mikrotransaktioner

Medlem
Skrivet av Icerock:

Är det bara jag som tycker att Xbox/Microsoft gång på gång försökt begrava kriget mellan dem och Playstation/Sony, men att Sony vill bara forsätta kriget, speciellt med sina exclusives. Känns som vi som är PC spelare ofta hamnar i skottlinjen tackvare detta och måste ofta vänta 5 år (om de alls kommer ut till PC) innan vissa spel kommer ut på PC för att de ska vara exclusives. Hade varit så skönt om dessa företag kunde bara samsas...så vi konsumenterna slutar hamna också i skottlinjen.

Vi konsumenter är redan i skottlinjen av att Microsoft försöker köpa upp stora publishers för att utesluta konkurrenter från marknaden av vad som tidigare var multiplattforms spel. Detta för att kompensera för ett eget misslyckande i att producera egna spel.

Man håller även på att utarma marknaden för spel så att det blir mer av ett MacDonalds utbud än utbud med kvalitet genom sin Gamepass samt xcloud tjänst. Vissa konsumenter som inte vill betala det spel egentligen kostar älskar gamepass för att de "får spel gratis" men de tänker inte på de långsiktiga konsekvenserna utan drivs av självcentrerad kortsiktighet. Kostnader för spelutveckling måste täckas då i stort sett allt är personalkostnader, så tar man inte betalt för spel så måste kostnaderna ner. Det betyder färre jobb inom spelbranschen, sämre tillgänglighet för konsumenter och betydligt färre spel som har den kvalitet vi är van vid idag. Innovation är kostsamt och riskfyllt. Vi kommer således även se färre nya stora IPn och fler stuprör inom de som redan finns. Spel som vi känner det kommer förändras till det sämre. Det är priset vi betalar för "gratis" med zero day releases på prenumerationstjänster.

Det är ett pris i alla fall jag inte ser som värt att betala.

Medlem

Internt utforskar han om detta öppnar upp för att ge bud på Playstation-delen av Sony.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror de flesta företag angående detta, bara skulle säga - "Business as usual".

Ja det är väl det....


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Jag tror faktiskt att det finns en liten chans att Spencer kliver av före Ryan.

Sarah Bond har synts allt mer det senaste året eller så men man vill nog vänta till att Activision-affären är över innan man genomför ett eventuellt chefsbyte.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Vi konsumenter är redan i skottlinjen av att Microsoft försöker köpa upp stora publishers för att utesluta konkurrenter från marknaden av vad som tidigare var multiplattforms spel. Detta för att kompensera för ett eget misslyckande i att producera egna spel.

Man håller även på att utarma marknaden för spel så att det blir mer av ett MacDonalds utbud än utbud med kvalitet genom sin Gamepass samt xcloud tjänst. Vissa konsumenter som inte vill betala det spel egentligen kostar älskar gamepass för att de "får spel gratis" men de tänker inte på de långsiktiga konsekvenserna utan drivs av självcentrerad kortsiktighet. Kostnader för spelutveckling måste täckas då i stort sett allt är personalkostnader, så tar man inte betalt för spel så måste kostnaderna ner. Det betyder färre jobb inom spelbranschen, sämre tillgänglighet för konsumenter och betydligt färre spel som har den kvalitet vi är van vid idag. Innovation är kostsamt och riskfyllt. Vi kommer således även se färre nya stora IPn och fler stuprör inom de som redan finns. Spel som vi känner det kommer förändras till det sämre. Det är priset vi betalar för "gratis" med zero day releases på prenumerationstjänster.

Det är ett pris i alla fall jag inte ser som värt att betala.

Ne kan hålla med här, men sen gäller denna model på alla dagens företag där kvaliteten inte längre tas in i räkningen utan det ska vara kvantitet istället, gör produkten för en så liten kostnad som möjligt och då måste man kasta bort kvaliteten. Ja man kan väl ha både och men det kostar en hel del mer att producera. Tycker jag sett detta inom allt idag TV, Film, Spel and vanliga industrier. Är väl så när pengar talar inget konstigt.
Kanske därför man hyllar så mycket spel som Elden Ring och BG3 för att de sticker ut med Kvalitet i spetsen och kan tänka mig att stora företag hatar detta.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Icerock:

Är det bara jag som tycker att Xbox/Microsoft gång på gång försökt begrava kriget mellan dem och Playstation/Sony, men att Sony vill bara forsätta kriget, speciellt med sina exclusives. Känns som vi som är PC spelare ofta hamnar i skottlinjen tackvare detta och måste ofta vänta 5 år (om de alls kommer ut till PC) innan vissa spel kommer ut på PC för att de ska vara exclusives. Hade varit så skönt om dessa företag kunde bara samsas...så vi konsumenterna slutar hamna också i skottlinjen.

"Kriget" kommer aldrig att begravas, pengar är alltid lockande.

Sony, Microsoft, what-ever är samtliga företag och gör precis allt för att maximera sin vinst. Som sig bör.

Vi konsumenter tjänar på detta i form av bra priser, stora investeringar i spel för att locka publik till respektive plattform samt ett varierat utbud.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

En sak man onekligen inte kan förneka. Jim Ryan har gjort extremt bra saker för PlayStation som märke. Men också mycket skit. Höjt priset på precis allt, spel, hårdvara och tjänsten. PlayStation Portal tycker han var en bra sak till exempel. En del kommer garanterat höja den till skyarna som "bästa prokut ever". Men han har ju fått smeknamnet Jim "Lying Cryan Dance Moves Flying" Ryan för dem dåliga ursäkter han har haft från just ABK affären. Men efter allt det som han har sagt är det ändå 2 affärsmän emellan.

Medlem
Skrivet av Icerock:

Ne kan hålla med här, men sen gäller denna model på alla dagens företag där kvaliteten inte längre tas in i räkningen utan det ska vara kvantitet istället, gör produkten för en så liten kostnad som möjligt och då måste man kasta bort kvaliteten. Ja man kan väl ha både och men det kostar en hel del mer att producera. Tycker jag sett detta inom allt idag TV, Film, Spel and vanliga industrier. Är väl så när pengar talar inget konstigt.
Kanske därför man hyllar så mycket spel som Elden Ring och BG3 för att de sticker ut med Kvalitet i spetsen och kan tänka mig att stora företag hatar detta.

Nu är ju varken Elden Ring eller BG3 några bra riktmärken egentligen.
Elden ring är konstigt nog hyllat men är ett av FromSoftware sämre spel då dom misslyckades med det mesta samt va och är fortfarande en del problem med spelet.

BG3 hyllades för att youtubers och media ljög om vad andra utvecklare klagade på.
BG3 har haft massiva buggar och många fixats men är nog hel del jobb kvar.
BG3 borde ha arbetats några månader till innan släpp för att utvika problemen dom haft.

Elden ring är tyvärr fel helt så går inte ändra på bara patcha upp buggarna och dylikt dom haft problem med.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

En sak man onekligen inte kan förneka. Jim Ryan har gjort extremt bra saker för PlayStation som märke. Men också mycket skit. Höjt priset på precis allt, spel, hårdvara och tjänsten. PlayStation Portal tycker han var en bra sak till exempel. En del kommer garanterat höja den till skyarna som "bästa prokut ever". Men han har ju fått smeknamnet Jim "Lying Cryan Dance Moves Flying" Ryan för dem dåliga ursäkter han har haft från just ABK affären. Men efter allt det som han har sagt är det endå 2 affärsmän emellan.

Ja konstigt nog får han höra att han ljuger hela tiden när det är Phil Spencer som ljugit mest under åren.

Medlem

Klart MS hyllar Jim Ryan, på samma grunder som Sony nog hyllade Don Mattrick. Hoppas på en bättre ersättare som påminner mer om Tretton, Yoshida och Layden.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Ja konstigt nog får han höra att han ljuger hela tiden när det är Phil Spencer som ljugit mest under åren.

Nej!
Det är Jim Ryan sum har ljugit mest under åren.

Medlem
Skrivet av Icerock:

Är det bara jag som tycker att Xbox/Microsoft gång på gång försökt begrava kriget mellan dem och Playstation/Sony, men att Sony vill bara forsätta kriget, speciellt med sina exclusives. Känns som vi som är PC spelare ofta hamnar i skottlinjen tackvare detta och måste ofta vänta 5 år (om de alls kommer ut till PC) innan vissa spel kommer ut på PC för att de ska vara exclusives. Hade varit så skönt om dessa företag kunde bara samsas...så vi konsumenterna slutar hamna också i skottlinjen.

MS är väl värre som köper stora studios och gör deras multiplatforms titlar till exklusives.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Ja konstigt nog får han höra att han ljuger hela tiden när det är Phil Spencer som ljugit mest under åren.

På exakt vad?

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Ja konstigt nog får han höra att han ljuger hela tiden när det är Phil Spencer som ljugit mest under åren.

Ja, det är löften som inte blivit infriade, sen har ju Phil erkänt detta(att de inte levererat spel i utlovad frekvens, Redafall-debaklet, Halo på releasedagen osv)men det är ju fortfarande icke infriade löften helt klart.

Medlem
Skrivet av Icerock:

Känns som vi som är PC spelare ofta hamnar i skottlinjen tackvare detta och måste ofta vänta 5 år (om de alls kommer ut till PC) innan vissa spel kommer ut på PC för att de ska vara exclusives. Hade varit så skönt om dessa företag kunde bara samsas...så vi konsumenterna slutar hamna också i skottlinjen.

Det finns ju förmodligen ännu fler spel som enbart kommer till PC så det är ju inte bara PC-spelare det är synd om;).

It's not a lake, it's an ocean

Artigheter, förstås.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

På exakt vad?

Typ det mesta han sagt, bara du lyssnar på vad han säger och sen vad han gör.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Typ det mesta han sagt, bara du lyssnar på vad han säger och sen vad han gör.

Så inga konkreta svar? Han gör det han säger. Det kan Gabe Newell intyga.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Så inga konkreta svar? Han gör det han säger. Det kan Gabe Newell intyga.

Hur många gånger har han sagt "Det här året kommer bli det bästa någonsin för Xbox!" och hur många gånger har det varit sant? Gabe Newell har alltid varit partisk mot Microsoft, det kan ju bero på att han jobbade för dom i 13 år och blev stenrik på kuppen.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Hur många gånger har han sagt "Det här året kommer bli det bästa någonsin för Xbox!" och hur många gånger har det varit sant? Gabe Newell har alltid varit partisk mot Microsoft, det kan ju bero på att han jobbade för dom i 13 år och blev stenrik på kuppen.

Så, igen, inga konkreta svar. Och precis som alla Head of PlayStation har sagt "denna Showcase är vår bästa". Sedan så jobbar inte Valve för Microsoft.

Så han har alltså inte ljugit. Bra att alla är med på det.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

En sak man onekligen inte kan förneka. Jim Ryan har Men han har ju fått smeknamnet Jim "Lying Cryan Dance Moves Flying" Ryan för dem dåliga ursäkter han har haft från just ABK affären. emellan.

Den enda jag sett på hela internet kalla honom det, är du. Vilka lögner är det du syftar på?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Så, igen, inga konkreta svar. Och precis som alla Head of PlayStation har sagt. Valve jobbar inte för Microsoft.

Så han har alltså inte ljugit. Bra att alla är med på det.

Men herregud, har jag sagt att Valve jobbar för Microsoft? Jävla pajas.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Den enda jag sett på hela internet kalla honom det, är du. Vilka lögner är det du syftar på?

Det har jag ingen aning om. Det får du fråga Neverwild och Påskmust om.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det har jag ingen aning om. Det får du fråga Neverwild och Påskmust om.

Så du kallar Jim Ryan för lögnare men du har ingen aning om varför?

Vet inte varför du namedropar mig heller för jag har ingen aning. Är inte speciellt intresserad av honom.

12
Skriv svar