Assassin's Creed Mirage

Robot
Assassin's Creed Mirage

Assassin's Creed Mirage plockar bort allt överflöd och hittar storheten i det lilla.

#assassins-creed-mirage, #ubisoft, #ubisoft-bordeaux


Medlem

Skönt att se att Ubisoft gjorde rätt prioriteringar.

Medlem

Lite nyfiken på strutsarna faktiskt.

Medlem

Jag har köpt alla AC spel sedan Syndicate men jag har gett upp halvvägs med alla och aldrig orkat tagit mig tillbaka.
Förutom Syndicate som jag faktiskt fick 100% i.

Bör jag prova detta eller bara ge upp? Miljön och temat intresserar mig inte till skillnad från vad Valhalla och Odyssey gjorde.

Nu när jag tänker efter så är mitt enda intresse av att köpa och spela detta är för att det är ett stort välkänt AAA spel och franschise.
Blir väl att skippa då. Kanske i rea lådan om några år?

Skribent
Skrivet av Ronzem:

Jag har köpt alla AC spel sedan Syndicate men jag har gett upp halvvägs med alla och aldrig orkat tagit mig tillbaka.
Förutom Syndicate som jag faktiskt fick 100% i.

Bör jag prova detta eller bara ge upp? Miljön och temat intresserar mig inte till skillnad från vad Valhalla och Odyssey gjorde.

Nu när jag tänker efter så är mitt enda intresse av att köpa och spela detta är för att det är ett stort välkänt AAA spel och franschise.
Blir väl att skippa då. Kanske i rea lådan om några år?

Mirage har en koppling till Valhalla. Så det finns ju en logisk koppling där. Men om inte temat och miljön är ej intressant är det ju svårt att övertyga dig. Men den korta speltiden gör att det är inte samma stora åtagande som Odyssey och Valhalla. Det kan vara ett argument?


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Går det att ändra namn på huvudkaraktären eller är man dömd till att vara en Basim?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Sunny:

Går det att ändra namn på huvudkaraktären eller är man dömd till att vara en Basim?

Du är, tja, "dömd". Jag tycker mer det är en ynnest i och för sig.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Sunny:

Går det att ändra namn på huvudkaraktären eller är man dömd till att vara en Basim?

Självklart har Ubisoft tänkt på dig, så det finns en inställning så du kan få heta Johan, Lars och Björn.
Nästan alla spel idag har den här inställningen.

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Självklart har Ubisoft tänkt på dig, så det finns en inställning så du kan få heta Johan, Lars och Björn.
Nästan alla spel idag har den här inställningen.

Många spel har? Ubisoft tänker inte på någon så mig lurar du inte, sen tyckte jag Elvor var ett dåligt namn det med så kom inte rännandes med Lars och Björn.

Tycker bara att valfrihet hade varit kul! Mvh Adnan

Medlem

Ååh, ett AAA-spel som vågar vara linjärt och fokuserat? Från Ubisoft dessutom? Intressant! Inte för att 24 timmar känns särskilt kort, men jag välkomnar ändå mer avskalade spel. Skulle gärna se fler spel på typ 10h. Spelade nyligen igenom Half-life 2 och blev förundrad över hur kort och koncentrerat det kändes, helt perfekt.

Kanske nåt kolla in!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Du är, tja, "dömd". Jag tycker mer det är en ynnest i och för sig.

Allrajt!✌

Daz
Medlem

Tack för recensionen även om jag tyckte den var lite kort!

Jag har en fråga och det är om man kan ta ut vakter i stealth med en attack som man kunde i de äldre Assassin's Creed spelen?

Är lite sugen då senaste Assassin's Creed spelet jag spelade var Assassin's Creed Syndicate så det var några år sedan man lirade ett Assassin's Creed spel. Kollade upp lite när Origins släpptes och det skulle tydligen vara ett enormt spel. Jag gillar korta tajta spel framför enorma spel. Hellre kvalite över kvantitet, så det jag får kanske är kort men naggande gott framför något som är enormt men halvdassigt rätt igenom.

Samt att jag jag såg en liten snutt på Youtube när Origins släpptes och den killen som spelade lyckades inte ta ut vakterna med sina "gömda knivar" även fast han smög upp bakom dom och attackerade i stealth. Det är en dealbreaker för mig att kunna ta ut vakterna i stealth i en attack. Går inte det passar jag på denna Assassin's Creed titel också.

Medlem

Låter ju inte helt tokigt det här! Blir definitivt ett köp i framtiden.

Skrivet av Sunny:

Går det att ändra namn på huvudkaraktären eller är man dömd till att vara en Basim?

Det har ju aldrig varit en grej i AC och det skulle inte passa alls. Vore ju väldigt märkligt om man kunde byta namn på en karaktär som redan är etablerad sedan tidigare.

Skribent
Skrivet av Daz:

Tack för recensionen även om jag tyckte den var lite kort!

Jag har en fråga och det är om man kan ta ut vakter i stealth med en attack som man kunde i de äldre Assassin's Creed spelen?

Samt att jag jag såg en liten snutt på Youtube när Origins släpptes och den killen som spelade lyckades inte ta ut vakterna med sina "gömda knivar" även fast han smög upp bakom dom och attackerade i stealth. Det är en dealbreaker för mig att kunna ta ut vakterna i stealth i en attack. Går inte det passar jag på denna Assassin's Creed titel också.

Det finns ju en "second" assasination-möjlighet (låses upp efter tag) efter du har dödat en vakt i stealth, där Basim kastar en kniv eller hugger vakt nr 2 beroende på avståndet.

Sedan finns även en annan möjlighet till stealth kills via focus attack. Där du kan slå flera soldater i en kordinerad attack, vars mätare nollställs efter att du använt den, och du måste bygga upp den igen. Personligen var jag inget fan av attacken och använde den väldigt sällan. Den blir lite för automatisk för min smak. Men eftersom jag inte måste använda den, är det inget som påverkar spelupplevelsen.

Och tack.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Daz
Medlem

Tack för informationen!

Låter lite som den förmåga som kom i Brotherhood eller när det nu var. När man kunde ta ut alla vakter i ett pilregn med ett enkelt knapptryck om den förmågan inte var på cooldown. Den attacken representerade väl att ens andra lönnmördarkompisar hjälpte en från distans med sina pilbågar. Jag tyckte den förmågan var alltför stark så jag använde den inte. Blev jag upptäckt när jag smög omkring och tog ut vakter så fick jag stå mitt kast och ta hand om det själv. Spelet blev roligare och mer utmanande på det sättet för mig!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Daz:

Tack för informationen!

Låter lite som den förmåga som kom i Brotherhood eller när det nu var. När man kunde ta ut alla vakter i ett pilregn med ett enkelt knapptryck om den förmågan inte var på cooldown. Den attacken representerade väl att ens andra lönnmördarkompisar hjälpte en från distans med sina pilbågar. Jag tyckte den förmågan var alltför stark så jag använde den inte. Blev jag upptäckt när jag smög omkring och tog ut vakter så fick jag stå mitt kast och ta hand om det själv. Spelet blev roligare och mer utmanande på det sättet för mig!

Håller både med dig, och ändå inte. Jo, men blev väääldigt overpowered. Men samtidigt satte man ihop sitt brödraskap (Brotherhood, yo!) och jag gillade känslan av att, som maester, kunna styra mitt brödraskap med ett enkelt knapptryck.

Men ja, det var en liten Brotherhood-avstickare.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Kan man köpa en månads Ubisoft+ och lira ut spelet och sedan tacka för sig?


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Precis vad jag ville läsa. Tack för en bra skriven recension - min torsdags kväll är nu säkrad!

Medlem
Skrivet av KuShO:

Kan man köpa en månads Ubisoft+ och lira ut spelet och sedan tacka för sig?

Det kan man verkar det som!

Säkert inte strutsarna har minglat med några emus.galnare fåglar får man leta efter


signatur

New life, New hope

Skribent
Skrivet av Raider:

Precis vad jag ville läsa. Tack för en bra skriven recension - min torsdags kväll är nu säkrad!

Mange takk och mycket nöje.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av kalle.lindestrom:

Säkert inte strutsarna har minglat med några emus.galnare fåglar får man leta efter

Ingen aning. Men de var madgalna. 5 st gjorde slarvsylta av mig. Helt oprovocerat. Strutsjävlar.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Ambassadör
Xbox

Stabil recension!

Nu är jag ju visserligen, vad det verkar, ett större fan av de öppna AC än skribenten men jag gillar alla AC på olika sätt. Det är något speciellt med världarna de bygger upp, stora som små. (Liten brasklapp för att jag inte hunnit till Valhalla ännu, är mitt i Odyssey.)

Mycket stort plus för att kunna köra med arabiskt tal, det kommer göra susen för inlevelsen. Spelade Unity på franska vilket var mycket lyckat. Ser fram emot att få utforska Bagdad på liknande sätt som Paris när jag är ikapp med serien.


signatur

Jump in.

Medlem

Med andra ord, man gör som för 16 år sen, då Assassin's Creed dök upp för första gången. Ett spel som "alla" gnäller på.

Skribent
Skrivet av Mortaigne:

Stabil recension!

Nu är jag ju visserligen, vad det verkar, ett större fan av de öppna AC än skribenten men jag gillar alla AC på olika sätt. Det är något speciellt med världarna de bygger upp, stora som små. (Liten brasklapp för att jag inte hunnit till Valhalla ännu, är mitt i Odyssey.)

Mycket stort plus för att kunna köra med arabiskt tal, det kommer göra susen för inlevelsen. Spelade Unity på franska vilket var mycket lyckat. Ser fram emot att få utforska Bagdad på liknande sätt som Paris när jag är ikapp med serien.

Jag gillade Origins. Men tyckte att Odyssey och Valhalla tog det lite för långt storleksmässigt. Men smaken är ju olika.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skrivet av Mike Stranéus:

Ingen aning. Men de var madgalna. 5 st gjorde slarvsylta av mig. Helt oprovocerat. Strutsjävlar.

Fram med kött yxan .upplyser härmed alla assasins att nya national rätten är struts kebab !


signatur

New life, New hope

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Mike Stranéus:

Jag gillade Origins. Men tyckte att Odyssey och Valhalla tog det lite för långt storleksmässigt. Men smaken är ju olika.

Ja jag har inga problem med de stora spelen, men det du gillar med de tightare spelen gillar jag också så jag tror Mirage är helt rätt för mig också.

Ser verkligen fram emot att få känna på inlevelsen som jag tycker att du förmedlade väl i din recension. Ska se upp för strutsarna också...


signatur

Jump in.

Redaktör
Ponny

De här strutsarna börjar redan bli legendariska, känner jag.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Skulle inte förvåna mig om Assassin's Creed omvärderas nu. "Det är ett av tidernas bästa spel". "Mästerverk". "Det var före sin tid". "Ubisoft skapade magi"

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Låter ju inte helt tokigt det här! Blir definitivt ett köp i framtiden.

Det har ju aldrig varit en grej i AC och det skulle inte passa alls. Vore ju väldigt märkligt om man kunde byta namn på en karaktär som redan är etablerad sedan tidigare.

Reas säkert ut i slutet av oktober på Black-Friday. 👌😅

123
Skriv svar