Kritikerkåren mindre glad i Forza Motorsport än FZ

Robot
Kritikerkåren mindre glad i Forza Motorsport än FZ

Ett bra spel, men långt från seriens bästa är det samlade omdömet.

#forza-motorsport


Medlem

Tycker det är helt bisarrt att spelet recenseras av folk som uppenbarligen inte uppskattar bilspel.

Prestandan på PC verkar riktigt bra, det ser jag fram emot att testa.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Tycker det är helt bisarrt att spelet recenseras av folk som uppenbarligen inte uppskattar bilspel.

Prestandan på PC verkar riktigt bra, det ser jag fram emot att testa.

1. Hur vet du det?
2. Jag har hört att prestandan på PC är katastrof


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Inget VR stöd heller, hallå det är 2023.
Jag snackar pc nu inte xbox.
Tom EA lyckas ju nu.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Tycker det är helt bisarrt att spelet recenseras av folk som uppenbarligen inte uppskattar bilspel.

Va?

Avstängd

Otippat


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av theBoosing:

1. Hur vet du det?
2. Jag har hört att prestandan på PC är katastrof

Det är ju recensioner på Metacritic som börjar sin recension med ”I’m not a racing guy..”. Jag menar alltså inte FZs recension, den tyckte jag var ruskigt bra.

Kan du länka? Det jag har läst hävdar motsatta.

brrap brrap pew pew
Skrivet av Molotov:

Inget VR stöd heller, hallå det är 2023.
Jag snackar pc nu inte xbox.
Tom EA lyckas ju nu.

Hur stor del av spelarbasen på PC använder VR nu för tiden? 5%? 6%? Eller har vi nått hela 7%? Jag har inga som helst problem att se varför det inte är en prioritet år 2023. Speciellt när det har noll värde på Xbox.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Körkänslan i Forza är helt underbar och jag uppskattar den realistiska grafiken. Dessutom kan man verkligen finjustera AI:n att bli precis så svår som man vill ha den. Känns som en fantastisk bra nystart för serien.

Medlem
Skrivet av lerb:

Hur stor del av spelarbasen på PC använder VR nu för tiden? 5%? 6%? Eller har vi nått hela 7%? Jag har inga som helst problem att se varför det inte är en prioritet år 2023. Speciellt när det har noll värde på Xbox.

Det finns inga säkra siffror men kurvan går uppåt i det stora hela
Det är helt otroligt bakvänt att inte ha med vr stöd på PC.
Ja det är väll just xbox som förstör, felprioriterat säger jag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av lerb:

Hur stor del av spelarbasen på PC använder VR nu för tiden? 5%? 6%? Eller har vi nått hela 7%? Jag har inga som helst problem att se varför det inte är en prioritet år 2023. Speciellt när det har noll värde på Xbox.

I min vänskapskrets är det lite drygt en tredjedel som uteslutande använder sig av VR till simracing. Väldigt vanligt där skulle jag säga. Det är förvisso en liten del av alla som kommer spela titeln men, helt galet att spelet inte har VR.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det finns inga säkra siffror men kurvan går uppåt i det stora hela
Det är helt otroligt bakvänt att inte ha med vr stöd på PC.
Ja det är väll just xbox som förstör, felprioriterat säger jag.

Marknaden säger helt annat https://www.sweclockers.com/nyhet/37241-intresset-for-vr-head...

Medlem

Haha ja jösses.
Kanske hela elektronikmarknanden är döende då med andra ord?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har man kört racing som tex GT7 i VR så kan man inte gå tillbaks till platt racing igen. Men man får hoppas dom släpper en VR uppdatering framöver.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Var tvungen att testa lite innan jobbet idag, och blivit en timme spelat eller så.
Och det är bra. Väldigt bra.
Kommer bli segt att jobba idag, för nu vill jag bara hem och spela känner jag.

Medlem
Skrivet av Holonyaa:

Var tvungen att testa lite innan jobbet idag, och blivit en timme spelat eller så.
Och det är bra. Väldigt bra.
Kommer bli segt att jobba idag, för nu vill jag bara hem och spela känner jag.

Hur lyckas du med det när det släpps 10/10?

Medlem
Skrivet av Gurkburk92:

Hur lyckas du med det när det släpps 10/10?

Premium tillägget ger tillgång 5 dagar tidigare.

xcr
Medlem

Jag fick ett meddelande genom game pass appen att jag blivit utvald för att få tidig tillgång, jag har inte gjort någonting som skulle kunna belöna mig med detta så det var helt random.
Någon annan som fått samma?

Edit: måste ha blivit knas hos MS, jag hade ingen Early access

Medlem

Jag känner faktisk bara en person som äger ett VR set, och jag har en stor vänskapskrets av gamers så har jätte svårt att se att avsaknaden till VR stöd skulle påverka försäljnings siffror.
Ska tillägga att min vän som har VR skulle jag faktiskt inte ens kalla en gamer, mer en teknik nyfiken farbror.
Jag tror Forza kommer klara sig galant utan VR

Medlem
Skrivet av Ducci:

Jag känner faktisk bara en person som äger ett VR set, och jag har en stor vänskapskrets av gamers så har jätte svårt att se att avsaknaden till VR stöd skulle påverka försäljnings siffror.
Ska tillägga att min vän som har VR skulle jag faktiskt inte ens kalla en gamer, mer en teknik nyfiken farbror.
Jag tror Forza kommer klara sig galant utan VR

Att det inte påverkar fösäljningssiffror (fast det kommer det göra men kanske inte märkbart) och att spelet klara sig galant utan stöd har inget med saken att göra.
Det är avsaknaden av fingertoppskänsla, erbjuda nått extra för dom som vill ha utan enbart gå all in mainstream är det som irriterar.
Spelet ser bra ut men inte i 2d spelar inte den här typen av spel i 2d igen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Att det inte påverkar fösäljningssiffror (fast det kommer det göra men kanske inte märkbart) och att spelet klara sig galant utan stöd har inget med saken att göra.
Det är avsaknaden av fingertoppskänsla, erbjuda nått extra för dom som vill ha utan enbart gå all in mainstream är det som irriterar.
Spelet ser bra ut men inte i 2d spelar inte den här typen av spel i 2d igen

Jobbigt läge att vara 0.0001% enheten. Det kommer kanske försvinna 1000 kronor pga avsaknad av VR.

Medlem
Skrivet av Gurkburk92:

Jobbigt läge att vara 0.0001% enheten. Det kommer kanske försvinna 1000 kronor pga avsaknad av VR.

Det är trist att tillhöra en enhet som önskar mer än vad pöbeln nöjer sig med.

Tråkigt att vilja äta ordentlig mat med god service istället för McDonalds.

Men men.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Gurkburk92:

Jobbigt läge att vara 0.0001% enheten. Det kommer kanske försvinna 1000 kronor pga avsaknad av VR.

Min poäng står fast.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Haha ja jösses.
Kanske hela elektronikmarknanden är döende då med andra ord?

Nej, med användandet av VR minskar rejält. Jag tror att även Quest3 kommer damma på familjers hyllor 2-3 mån efter inköpet. Det är nog mest i racing och DCS som folk kommer njuta av det i framtiden. Själv föredrar jag hellre en större och finare skärm, men jag är gammal (gen x). Jag arbetade med VR 2016-2019 och saknar det inte alls heh...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Nej, med användandet av VR minskar rejält. Jag tror att även Quest3 kommer damma på familjers hyllor 2-3 mån efter inköpet. Det är nog mest i racing och DCS som folk kommer njuta av det i framtiden. Själv föredrar jag hellre en större och finare skärm, men jag är gammal (gen x). Jag arbetade med VR 2016-2019 och saknar det inte alls heh...

https://temp.arvidforsberg.se/x.jpg

Ja jag har sett det där och det handlar om Quest 3, inte VR i allmänt. Ming chi kuo är en "supply chain analyst"
Men det betyder ingenting egentligen allt minskar mer eller mindre, klart "nischade" områden också minskar och kanske ser "värre ut" då det redan är litet.
Ja folk njuter av Racing och DCS men det är inte det enda och inte det som är störst.
Om du skulle vara med i VR-scenen och spela så skulle du vetat det

Man sa också att Sony var missnöjda med PSVR2 för det sålde dåligt och hade gett upp och att det inte finns några spel till enheten.
Det stämer så klart inte och blev senare dementerat av Sony.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har IGN någonsin gett Xbox spel höga betyg?

1
Skriv svar