Rykte: Netflix-Witcher slutar troligen efter säsong 5

Robot
Rykte: Netflix-Witcher slutar troligen efter säsong 5

Det sägs vara "väldigt troligt" att Liam Hemsworth bara får två säsonger som Geralt.

#Netflix, #The-witcher


Medlem

Där har vi väl det stora problemet med serier egentligen. Bolagen drar det för långt, varje gång. Maximalt 3 säsonger för en serie borde vara lagstadgat :-P.

Medlem

Beror väl på, har man massivt med böcker eller ideer att basera en serie på så är det väl bara att köra, fan hade kunnat se 15+ säsonger med GoT som ett exempel.

Witcher finns massvis med böcker och annat att basera serier på, men ska man woke:a sönder det så blir det ju bara skräp som det är nu.

Medlem

Netflix sabbade en serie som hade så god potential. Så fort Henry Cavill meddelade att han hoppar av så gav jag upp helt på serien.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Netflix sabbade en serie som hade så god potential. Så fort Henry Cavill meddelade att han hoppar av så gav jag upp helt på serien.

Ja det är sjukt egentligen, man har en populär skådis som dessutom är VÄLDIGT kunnig kring IPt och karaktären, men ne han kan man inte lyssna på, låt kärringen få hitta på en massa woke skit istället. Tänk om de bara lystnade på Henry, hade kunnat bli bästa serien sedan GoT.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Netflix sabbade en serie som hade så god potential. Så fort Henry Cavill meddelade att han hoppar av så gav jag upp helt på serien.

Jag gav upp redan efter säsong 2 men jag håller med dig överlag.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Netflix sabbade en serie som hade så god potential. Så fort Henry Cavill meddelade att han hoppar av så gav jag upp helt på serien.

Skrivet av jeppe109:

Jag gav upp redan efter säsong 2 men jag håller med dig överlag.

Jag gav upp efter säsong 1. Den var bra men kände verkligen inget sug för mer.

Medlem

Säsong 3 var ändå ganska bra tycker jag, fast ribban låg ganska lågt efter att ha sett de två första.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Där har vi väl det stora problemet med serier egentligen. Bolagen drar det för långt, varje gång. Maximalt 3 säsonger för en serie borde vara lagstadgat :-P.

Det blir svårt att klämma in sju romaner och två novellsamlingar på bara tre säsonger med åtta avsnitt. Det blir givetvis ännu svårare när manusförfattarna går in och klipper in en massa trams (dopplern, Yennefers bakgrund och de där monoliterna t.ex) som inte var med i böckerna.

Medlem
Skrivet av Popski:

Det blir svårt att klämma in sju romaner och två novellsamlingar på bara tre säsonger med åtta avsnitt. Det blir givetvis ännu svårare när manusförfattarna går in och klipper in en massa trams (dopplern, Yennefers bakgrund och de där monoliterna t.ex) som inte var med i böckerna.

Dom hade kunnat göra 2-3 riktigt bra säsonger på novellerna och sedan skippat romanerna. Det är ju ändå novellerna som står för något extra medan romanerna snabbt tappar världsbygget och intressanta karaktärer.

Medlem

Kommer inte titta på dem alls. Säsong 3 var den sista.


signatur

I drank what?

Medlem

Om de är smarta så lägger de ner serien innan det är för sent. Har själv inte ens orkat kolla på säsong 3 då det känns så meningslöst, den verkar ändå suga som tur är.

Medlem

Bojkottar! Liam gör säkert ett jättebra jobb, men Henry är Geralt för mig.. Slut. Punkt.


signatur

Allätare

Medlem

Är ärligt talat förvånad att det ens blev en andra säsong. Tyckte att det var genomgående uselt, bortsett från Henry Cavill som axlade rollen som Geralt bra.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Är ärligt talat förvånad att det ens blev en andra säsong. Tyckte att det var genomgående uselt, bortsett från Henry Cavill som axlade rollen som Geralt bra.

Jag plågade mig igenom andra säsongen.

Första säsongen hade många problem men var ändå rätt ok att kolla på.

Medlem

Det var dåligt rakt igenom, men Henry var snygg.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Testpilot

Det började dåligt med hela upplägget med hopp i tiden för säsong 1

Sen då de styr handlingen helt åt pipsvängen från böckerna och dödar tex

Eskel

där går min gräns.

Bygger man på en bokserie skall man ju hålla sig till dessa och viktiga karaktärer skall följa böckerna och inte bara dödas.
Särskilt när de överlever de böcker man filmatiserat och finns med senare = helt uppåt väggarna.

Medlem

Ligger på Lady of the Lake just nu, och med tanke på vart den sista säsongen slutade så är jag inte allt för förvånad. Böckerna är underbara, men berättarstilen lär inte vara lätt att knyta ihop i ett filmformat.

Medlem

Tycker även jag att det blir så tröttsamt när de ska brodera ut en bokfilmatisering med skit som inte händer. Det är svårt nog att få ihop det, och framför allt p.g.a budget och tidsbrist, så varför hitta på en massa extra trams? Att de gav Yennefer mer bakgrund har jag inga problem med, men tramset med häxorna, monoliter, karaktärsförvrängningar...

Suck.

Avstängd

Sjukt, jag trodde serien slutade efter säsong 2.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Sjukt, jag trodde serien slutade efter säsong 2.

Det gjorde den.
Inofficiellt.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Dom hade kunnat göra 2-3 riktigt bra säsonger på novellerna och sedan skippat romanerna. Det är ju ändå novellerna som står för något extra medan romanerna snabbt tappar världsbygget och intressanta karaktärer.

Det håller jag nog med om. Novellerna är riktigt bra medan romanerna blir rätt sega. Förerdrar storyn i spel 2 och 3 framför romanerna.

Avstängd

Otacksamt att göra tv-fantasy efter Game of Thrones svulstiga budget.

Witcher såg så djävulskt billigt ut, från scener till kläder. Ändå har de inte snålat med budgeten.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av Popski:

Det blir svårt att klämma in sju romaner och två novellsamlingar på bara tre säsonger med åtta avsnitt. Det blir givetvis ännu svårare när manusförfattarna går in och klipper in en massa trams (dopplern, Yennefers bakgrund och de där monoliterna t.ex) som inte var med i böckerna.

Får hänvisa till gundemannens svar som jag instämmer helt med. Alternativt kan de väl kopiera spel 3 helt och hållet (har inte spelat de två första:-P).

Medlem

Kunde slutat efter s2, tyckte serien var generellt ointressant. Alla fantasy serier efter GoT (Willow, Witcher, WoT, RoP, Witcher Blood Origin) har för mig varit totalt skräp.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Säsong 3 var ändå ganska bra tycker jag, fast ribban låg ganska lågt efter att ha sett de två första.

Första gången jag ser någon tycka om den. Vad ser du för ljusglimtar i den; hjälp mig se... 😄

Medlem

Ja, man kan ju hoppas att någon vill se den. Jag vet inte om skrivarna hatade Henry, men fick mer känslan av att Gerald var tredje hjulet.
Jag fick upp hoppet med lite fräcka fighting-scener, tidigt i s3, men allt efter det gick bara utför. Så många intressanta karaktärer som bara var antiklimax. När råttgänget ramlade in och hade samma, om kanske bättre, stridskonst somGerald, så visste jag att serien är lika död som star wars blev iom ep7; "not touching that with a ten feet pole"

En bra sak är att jag nu har köpt böckerna och börjat läsa; ville se om de var lika värdelösa som Netflix adaptionen. Än så länge har första boken varit fängslande, så det är ju underbart.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Första gången jag ser någon tycka om den. Vad ser du för ljusglimtar i den; hjälp mig se... 😄

Vad ska jag säga, jag tyckte storyn hade sina stunder och lyckades fånga mig mer än tidigare. Sen känns det inte som dom tog sig lika mycket friheter som i tvåan där jag blev ganska irriterad över hur dom skrev Eskel och Yennefer bland annat.

1
Skriv svar