Valve säljer inte reklamplatser på Steam: "Tycker inte Steam ska vara pay to win"

Robot
Valve säljer inte reklamplatser på Steam: "Tycker inte Steam ska vara pay to win"

Vill att villkoren ska vara lika.

#steam, #valve


Releasehästryttare

Helt rätt, om de nu hade kunnat ta bort oärliga aktörer från marknadsplatsen också ...

Medlem
Skrivet av Devan:

Helt rätt, om de nu hade kunnat ta bort oärliga aktörer från marknadsplatsen också ...

Helt ärligt så är jag inte jättebra insatt i hur de skött den biten och de kan säkerligen bli bättre på det. Men samtidigt så är det en ofantlig summa spel och utvecklare på deras plattform att ha koll på, och är man för snabb på att hugga till så kan någon åka med av bara farten också. Så, det krävs antagligen en hel del bevis och efterforskning för att gå in med sådana extrema åtgärder. Det är en balansgång, helt klart.

Medlem

Tusan att Valve(Steam) ska vara så bra. Jag önskar en lite mer jämn konkurrens.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Och därför är steam bäst ^^

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:

Tusan att Valve(Steam) ska vara så bra. Jag önskar en lite mer jämn konkurrens.

Oroa inte. Det är bara tidsfråga innan Epic’s eller någon annans avundsjuka kommer fram 😆


signatur

🐖💨💩

Skrivet av Devan:

Helt rätt, om de nu hade kunnat ta bort oärliga aktörer från marknadsplatsen också ...

Marknaden får reglera det där av sig självt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Releasehästryttare
Skrivet av hannes.theorell:

Marknaden får reglera det där av sig självt.

Låter man de kriminella springa runt och sno va de vill i en fysik butik så går ju stället snart omkull ..

Medlem

3 tummar av 2

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:

Tusan att Valve(Steam) ska vara så bra. Jag önskar en lite mer jämn konkurrens.

Ja, de gör det mesta så bra att man glömmer de barocka avtalen där de tar 30% av inkomsterna från utvecklarna och annat.

Medlem
Skrivet av Kiske:

Ja, de gör det mesta så bra att man glömmer de barocka avtalen där de tar 30% av inkomsterna från utvecklarna och annat.

Alltså visst valve gör mkt bra och en del uselt, men 30% är väl ändå standard på stora plattformar.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Kiske:

Ja, de gör det mesta så bra att man glömmer de barocka avtalen där de tar 30% av inkomsterna från utvecklarna och annat.

Du vet om duj får mycket mer än bara lägga upp det på platformen va? dom sköter saker åt dig som skulle kosta dig mer mycket mer och det är bara en kostnad för stora företagen vilket gynna indie och mindre utvecklare för dom får det gratis och läggs som kostnad på försäljning % istället skulle du köpa dessa tjänsterna ist för få dom "gratis" det är en stor dealbreaker för en indie utvecklare.

Sen är du även på den största spelplatformen även bara det gynnar dig till mer försäljning hela modellen är genialisk utan att vara girig sen visst den kunde varit lägre än 30% det kan jag köpa.

Men att säga den är rakt av girig är bara fel.

Medlem
Skrivet av Kiske:

Ja, de gör det mesta så bra att man glömmer de barocka avtalen där de tar 30% av inkomsterna från utvecklarna och annat.

Skrivet av FejkFejksson:

Alltså visst valve gör mkt bra och en del uselt, men 30% är väl ändå standard på stora plattformar.

Skrivet av FuzioN:

Du vet om duj får mycket mer än bara lägga upp det på platformen va? dom sköter saker åt dig som skulle kosta dig mer mycket mer och det är bara en kostnad för stora företagen vilket gynna indie och mindre utvecklare för dom får det gratis och läggs som kostnad på försäljning % istället skulle du köpa dessa tjänsterna ist för få dom "gratis" det är en stor dealbreaker för en indie utvecklare.

Sen är du även på den största spelplatformen även bara det gynnar dig till mer försäljning hela modellen är genialisk utan att vara girig sen visst den kunde varit lägre än 30% det kan jag köpa.

Men att säga den är rakt av girig är bara fel.

Rätta mig om jag har fel men dessa 30% är väll dessutom om man köper i steam affären.
Steam spel går ju att köpa utanför steam och då är det väll annorlunda hur det fördelas?
Tex spel kan säljas (officiella inte greymarket) på butiker som green man gaming.
Utvecklare kan sälja sina spel på en egen sida mm.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Rätta mig om jag har fel men dessa 30% är väll dessutom om man köper i steam affären.
Steam spel går ju att köpa utanför steam och då är det väll annorlunda hur det fördelas?
Tex spel kan säljas (officiella inte greymarket) på butiker som green man gaming.
Utvecklare kan sälja sina spel på en egen sida mm.

Säkert.. men det är inte för att Gabe är snäll, utan för att precis som Phil säger, det blir en kund i slutändan. Första är gratis etc, du kommer köpa nåt på valvestore ändå.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Rätta mig om jag har fel men dessa 30% är väll dessutom om man köper i steam affären.
Steam spel går ju att köpa utanför steam och då är det väll annorlunda hur det fördelas?
Tex spel kan säljas (officiella inte greymarket) på butiker som green man gaming.
Utvecklare kan sälja sina spel på en egen sida mm.

Pengar får dom ju även på greenman osv, köper man på dessa sidor är man en skumbag enligt mig, dessa sidor borde enligt mig inte få existera.

Dom sidorna är oanvända nycklar ifrån köpta promoter codes ifrån grafikort som ej är aktiverade m.m
när nvidia får dessa säger vi, så får denna spelutvecklare en cut för dealen där, eller så görs det för reklam grattis för att synas.

oavsett nycklar som kommer ut är alltid! alltid mer eller mindre utvecklaren.

Så oavsett på ett eller annat sätt får utvecklaren pengar.
för nyckeln kommer ifrån steam det är inte så att steam kan börja ge ut keys gratis eller till lägre pris, exempelvis reor osv det är utvecklaren som styr allt detta. med kommunikation via steam.

Sen ja utvecklaren gick ju med på vara med på dessa promoter codesen på grafikorten så igentligen ej skumbag det är ju lite utav ett grey area.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Marknaden får reglera det där av sig självt.

Och det funkar bra med, de flesta kommer aldrig stöta på skitsaker på steam om man inte letar efter det aktivt. jag tror "alla" hittar skit för att de letar efter det eller ser om det på YT.

Det finns också filter.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Pengar får dom ju även på greenman osv, köper man på dessa sidor är man en skumbag enligt mig, dessa sidor borde enligt mig inte få existera.

Dom sidorna är oanvända nycklar ifrån köpta promoter codes ifrån grafikort som ej är aktiverade m.m
när nvidia får dessa säger vi, så får denna spelutvecklare en cut för dealen där, eller så görs det för reklam grattis för att synas.

oavsett nycklar som kommer ut är alltid! alltid mer eller mindre utvecklaren.

Så oavsett på ett eller annat sätt får utvecklaren pengar.
för nyckeln kommer ifrån steam det är inte så att steam kan börja ge ut keys gratis eller till lägre pris, exempelvis reor osv det är utvecklaren som styr allt detta. med kommunikation via steam.

Sen ja utvecklaren gick ju med på vara med på dessa promoter codesen på grafikorten så igentligen ej skumbag det är ju lite utav ett grey area.

Just Green man gaming är ingen greymarket idag som kinguin, g2a och vad alla dom nu heter (poppar upp nya rätt ofta)
Dom är en officiell reseller.
Jag vet bla när jag skulle köpa farming simulator att utvecklaren själcva listade just GMG som ett ställe att förboka/köpa spelet på utöver Steam eller deras egna sida som också sålde steam linsens.

Det är också en affär som dyker upp på siten isthereanydeal.com som är en prisjämförelsesite där bara affärer som äe officiella resellers listas till skillnad mot en annan populär jämförelse sida som listar allt även grey market.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Devan:

https://previews.123rf.com/images/elitsa/elitsa1202/elitsa120...

Låter man de kriminella springa runt och sno va de vill i en fysik butik så går ju stället snart omkull ..

Jag vet inte vad du menar. Men om vi förbjuder indie-spel så är ju problemet löst.


signatur

Viam inveniam aut faciam

1
Skriv svar