Om Spider-Man 2: "Vårt jobb är att se till att du känner att oavsett hur långt det är, så är det värt de pengarna"

Medlem
Skrivet av Piigge:

hellre 120 h kvalitét.

Har inte ett playstation men har svårt att se att jag skulle lägga 900kr på ett spel som jag spelar klart under en helg.

Japp sen säljer man skivan på måndag för 700:- och fick 15h nöje för 200:-.

Avstängd

Ok, men 900 spänn....?


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Ok, men 900 spänn....?

Senast jag kollade är 789kr inte 900 spänn.

Medlem
Skrivet av Piigge:

hellre 120 h kvalitét.

Har inte ett playstation men har svårt att se att jag skulle lägga 900kr på ett spel som jag spelar klart under en helg.

Du säger det men hur många 120 timmars spel hade du orkat spela?

Medlem
Skrivet av Thane:

Senast jag kollade är 789kr inte 900 spänn.

De verkar mycket riktigt ta 900 kr för det
https://www.playstation.com/sv-se/games/marvels-spider-man-2/

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Varför inte lägga undan 100:-/månad? Räcker det med att vänta 8 månader istället;-P.

Edit: Nej då jag har gjort likadant jag med men oftast när suget för spelet i fråga inte riktigt funnits där och när det samtidigt funnits massa annat kul att ta tag i. GoW Ragnarök är ett sånt spel jag ännu inte köpt. Tror knappt det har gått ner i pris dock (köper enbart digitalt). Ganska skönt ändå att inte känna nån stress över att man måste köpa dag ett även om jag definitivt ser charmen med att göra det. Inte många som pratar om spelet på forum osv ett par år efter releasen tyvärr och det är väl det man missar lite när man väntar.

Jag har så många spel i backloggen redan att det inte gör mig något att vänta haha.

Ganska skönt att kunna skippa en del hype.
Nu spelar jag Darkest Dungeon med alla tillägg.
Kostade mig under hundralappen och jag tycker det är riktigt kul att spela lite på kvällarna.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

789kr på Elgiganten och andra fysiska butiker 🤷🏼‍♂️

För övrigt perfekt längd och möjligen GOTY för mig!

Medlem
Skrivet av Deekar:

789kr på Elgiganten och andra fysiska butiker 🤷🏼‍♂️

För övrigt perfekt längd och möjligen GOTY för mig!

Ja men låst till 899 kr digitalt, det betyder att för dem som köper ps5 utan diskläsaren är tvungna att betala det priset om de vill spela spelet.

Medlem
Skrivet av Deekar:

789kr på Elgiganten och andra fysiska butiker 🤷🏼‍♂️

För övrigt perfekt längd och möjligen GOTY för mig!

Jo och begagnat kan man hitta det ännu billigare. Han kommenterade de som släpper spelet och tar 900 kr för det dock.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Du säger det men hur många 120 timmars spel hade du orkat spela?

beror på kvalitéten, BG3 var inga problem. Om hela industrin började göra 120h spel som alla hade samma kvalitét som BG3 så skulle jag definitivt föredra det över 20h kvalitét spel för samma pris.

Medlem
Skrivet av Gen:

För en som mig som har 1-2h per dag snackar vi två-tre månader bara för ett enda spel, det är galet lång tid Tror inget spel är SÅ bra.

Jag spelade World of Warcraft i 4 år


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Avstängd
Skrivet av Thane:

Senast jag kollade är 789kr inte 900 spänn.

Då är du väl blind då, alt. så kan du inte räkna.

Vad står det här? https://www.playstation.com/en-se/games/marvels-spider-man-2/

Vill du ha en print screen också?

[/url]

Så där ja. Skaffa glasögon.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Då är du väl blind då, alt. så kan du inte räkna.

Vad står det här? https://www.playstation.com/en-se/games/marvels-spider-man-2/

Vill du ha en print screen också?

https://i.ibb.co/wggj1P1/Screenshot-20231024-093234-Chrome.jp...
[/url]

Så där ja. Skaffa glasögon.

Kostar 789 på Amazon. Tror säkert du kan leta upp det själv. Vet inte varför FZ har valt att endast nämna den digitala versionen

Avstängd
Skrivet av Thane:

Kostar 789 på Amazon. Tror säkert du kan leta upp det själv. Vet inte varför FZ har valt att endast nämna den digitala versionen

Men så bra, då är vi överens om att det de facto kostar 900 spänn, vilket var vad jag sa.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Då är du väl blind då, alt. så kan du inte räkna.

Vad står det här? https://www.playstation.com/en-se/games/marvels-spider-man-2/

Vill du ha en print screen också?

https://i.ibb.co/wggj1P1/Screenshot-20231024-093234-Chrome.jp...
[/url]

Så där ja. Skaffa glasögon.

Jäkla attityd du har då. Svårt att diskutera normalt eller?

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Men så bra, då är vi överens om att det de facto kostar 900 spänn, vilket var vad jag sa.

Men det går ju att köpa spelet för 789kr?

Gen
Medlem
Skrivet av T.Mani:

Jag spelade World of Warcraft i 4 år

Oj, WoW glömde jag helt Samma här, också lirat det i väldans massa år.

Avstängd
Skrivet av Thane:

Men det går ju att köpa spelet för 789kr?

Visst, men nu snackar vi priset 900 på PSN, vilket är en korrekt iakttagelse.

Sen att man kan hitta det för en hunka billigare på andra ställen är inte relevant till det faktumet.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag har så många spel i backloggen redan att det inte gör mig något att vänta haha.

Ganska skönt att kunna skippa en del hype.
Nu spelar jag Darkest Dungeon med alla tillägg.
Kostade mig under hundralappen och jag tycker det är riktigt kul att spela lite på kvällarna.

Ok. Har man tålamodet att vänta så är det ju guld värt.

Avstängd

Själv skulle jag vara glad om jag kunde köpa GOTY-kvalitet för 900 kronor. Värre är det ju för oss med Xbox, inte ett enda GOTY-spel i år. Får istället vara nöjda med en kalasbuggig Fallout 4-klon, ännu ett rallyspel (som i år var det sämsta i serien), tecknade rytms-spel och alla jävla Minecraft barnspel. Fan, vi fick betala samma summa fast för årets sämsta spel istället, Redfall 😂

Som tur är kan vi i alla fall hyra våra spel tack vare Gamepass 🙂


signatur

Fattar inte varför jag alltid är så öm och har så svårt att gå :(

Medlem
Skrivet av lasselason:

Ja men låst till 899 kr digitalt, det betyder att för dem som köper ps5 utan diskläsaren är tvungna att betala det priset om de vill spela spelet.

Fast då får man ju skylla sig själv. Spel har varit dyrare digitalt i all evighet🤣

Skrivet av AfterGlow:

Visst, men nu snackar vi priset 900 på PSN, vilket är en korrekt iakttagelse.

Sen att man kan hitta det för en hunka billigare på andra ställen är inte relevant till det faktumet.

Fast det är väl fullt relevant. Vad pratar du om? Och vadå "hitta det för en hunka billigare"? Det är ju alltid billigare fysiskt. Kan ju skilja upp till 250kr på spel. Sen att de skriver bara om digitalt är ju bara missvisande.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Fast då får man ju skylla sig själv. Spel har varit dyrare digitalt i all evighet🤣

Fast det är väl fullt relevant. Vad pratar du om? Och vadå "hitta det för en hunka billigare"? Det är ju alltid billigare fysiskt. Kan ju skilja upp till 250kr på spel. Sen att de skriver bara om digitalt är ju bara missvisande.

Det är ju Sonys riktpris digitalt, de säljer också ps5 digitalt som även är billigare än den med diskläsare, alltså är det många som inte kan köpa fysiskt, därför är de digitala priserna högst relevanta. De är ju t.ex 2-300 spänn dyrare än Nintendos exklusiva spel, som t.o.m är billigare digitalt än i butik då man får tillbaka mellan 30-60 kronor på ett spelköp. Så det blir lite tokigt att säga att folk får skylla sig själv när Sony säljer sin digitala konsol billigare oc därmed är det många som inte kan välja fysiska köp. Visst, man kan väl säga att de får skylla sig själv då men i slutändan är Sonys spel svindyra.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det är ju Sonys riktpris digitalt, de säljer också ps5 digitalt som även är billigare än den med diskläsare, alltså är det många som inte kan köpa fysiskt, därför är de digitala priserna högst relevanta. De är ju t.ex 2-300 spänn dyrare än Nintendos exklusiva spel, som t.o.m är billigare digitalt än i butik då man får tillbaka mellan 30-60 kronor på ett spelköp. Så det blir lite tokigt att säga att folk får skylla sig själv när Sony säljer sin digitala konsol billigare oc därmed är det många som inte kan välja fysiska köp. Visst, man kan väl säga att de får skylla sig själv då men i slutändan är Sonys spel svindyra.

Det är väl inte alls tokigt att säga att man får skylla sig själv. Gör folk ingen research eller? Sony har ju alltid varit dyrare digitalt. Jag kan förstå att man köper digital om man nu inte hade förlorat på att köpa digitalt men så är ju inte fallet. Eller att man inte vill ha fysiska spel och är fine med att det blir lite dyrare per köp. De där 1000 kronorna sparar man in snabbt om man köper fysiskt annars.

Jag hade gärna många gånger av fallen köpt digitalt men nu är ju Sony giriga så då tänker jag inte ge dem de hundralapparna extra.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Det är väl inte alls tokigt att säga att man får skylla sig själv. Gör folk ingen research eller? Sony har ju alltid varit dyrare digitalt. Jag kan förstå att man köper digital om man nu inte hade förlorat på att köpa digitalt men så är ju inte fallet. Eller att man inte vill ha fysiska spel och är fine med att det blir lite dyrare per köp. De där 1000 kronorna sparar man in snabbt om man köper fysiskt annars.

Jag hade gärna många gånger av fallen köpt digitalt men nu är ju Sony giriga så då tänker jag inte ge dem de hundralapparna extra.

Jag förstår vad du menar och håller till viss del med men nej, jag tror inte att folk som är oinsatta gör sin research, att de ska skylla sig själv känner jag inte riktigt, kanske butikspersonal skulle informera att det är så mycket dyrare digitalt eller än bättre, att Sony upplyser om det. Ja Sony har alltid vart dyrare digitalt men nu har de ju höjt igen, 900 kr för standard utgåva är saftigt alltså, i butik närmare 800 för senaste Spiderman. Men som sagt, håller med dig samtidigt som jag ändå tycker att det är fult att sälja digital konsol billigare och sen ta hutlösa priser digitalt för de som inte har koll när de köper.

Medlem

Korta spel tillhör mitt förflutna. Jag vill uppslukas av spel. Minst 100 timmar, annars går det bort.

Kan göra undantag för sällsynt fantastiska upplevelser som Half-life, Bioshock eller Dead Space, men även då köps det för högst halva priset.

Aldrig att jag skulle lägga 900kr på ett 15-timmarsspel.


signatur

Memento Mori

Avstängd
Skrivet av Deekar:

Fast då får man ju skylla sig själv. Spel har varit dyrare digitalt i all evighet🤣

Fast det är väl fullt relevant. Vad pratar du om? Och vadå "hitta det för en hunka billigare"? Det är ju alltid billigare fysiskt. Kan ju skilja upp till 250kr på spel. Sen att de skriver bara om digitalt är ju bara missvisande.

Irrelevant.

Spelet kostar 900, det här är fakta.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Irrelevant.

Spelet kostar 900, det här är fakta.

Lika mycket fakta att det kostar 789

Avstängd
Skrivet av Thane:

Lika mycket fakta att det kostar 789

Irrelevant till diskussionen.

Om Spider-Man 2: "Vårt jobb är att se till att du känner att oavsett hur långt det är, så är det värt de pengarna"
Insomniac kommenterar spelets längd.

Insomniac = Sony

Så oavsett hur kort spelet är, så ska du vara nöjd med Sonys nya prislapp på 900 riksdaler är budskapet.

Sluta svamla om tredje part. En lika ointelligent kommentar som "men flytta till en annan värd då" när folk pratar om hyreshöjning och ocker, som om det ändrar den negativa utvecklingen eller adresserar grundproblemet.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Irrelevant till diskussionen.

Om Spider-Man 2: "Vårt jobb är att se till att du känner att oavsett hur långt det är, så är det värt de pengarna"
Insomniac kommenterar spelets längd.

Insomniac = Sony

Så oavsett hur kort spelet är, så ska du vara nöjd med Sonys nya prislapp på 900 riksdaler är budskapet.

Sluta svamla om tredje part. En lika ointelligent kommentar som "men flytta till en annan värd då" när folk pratar om hyreshöjning och ocker, som om det ändrar den negativa utvecklingen eller adresserar grundproblemet.

Så oavsett spelets längd ska du vara nöjd med priset oavsett om det är Sony eller tredjeparts.

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Irrelevant.

Spelet kostar 900, det här är fakta.

Du har hakat upp dig på 900kr va? Btw, värt vartenda krona. Köpte dock det för 789kr vilket inte ens är en utekväll på krogen. Räcker knappt till maten. Här har jag fått ett mästerverk och redan lagt 20h på det med min son:) Hade kunnat ge de dubbla om man får mästerverk varje gång!;)

123
Skriv svar