Sony försvarar kraftiga prishöjningar på PS Plus

Robot
Sony försvarar kraftiga prishöjningar på PS Plus

Höjde med upp till 35 procent.

#ps-plus


Medlem

Jag har alltid varit för en höjning sen ps+ kom för första gången.

Avstängd

signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem

De tjänar pengar på spel, och nu vill de tjäna mer pengar.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag har alltid varit för en höjning sen ps+ kom för första gången.

But..why!?

Medlem

Ingår Sonys egna spel dag 1 på Ps+ ?

Medlem

Prishöjningen suger definitivt även om jag inte betalar i närheten av den summan årligen, har Premium till 2027. Men jag måste säga att sedan tjänsten började förra året, och tillsammans med Gamepass, så har jag spelat säkert över 40-50 spel. Hade jag betalat för alla dessa spel vid dess lägsta pris/nypris, så hade det kostat mig flera tusentals kr... säkerligen över minst 10 000 kr.

Tjänster som Ps+/Gamepass får mig att testa spel jag normalt aldrig hade spelat, t.ex. Pentiment. För någon som mig, är tjänsterna guldvärda och varje ny månad känns lite som julafton när spelen presenteras.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ingår Sonys egna spel dag 1 på Ps+ ?

Det gör dom inte. Dom jag kan komma på som inte finns idag är GoW Ragnarök, The Last of Us 2 och Spiderman 2.

Medlem

"Vi vill göra Playstation Plus fantastiskt. Med vår omstart förra året och införandet av tier-systemet har många konsumenter insett att det finns mycket värde i Playstation 5."

=

"Vi vill ha mer pengar, och vi vill att du ska tro att det är du som går med vinst istället för oss".

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Prishöjningen suger definitivt även om jag inte betalar i närheten av den summan årligen, har Premium till 2027. Men jag måste säga att sedan tjänsten började förra året, och tillsammans med Gamepass, så har jag spelat säkert över 40-50 spel. Hade jag betalat för alla dessa spel vid dess lägsta pris/nypris, så hade det kostat mig flera tusentals kr... säkerligen över minst 10 000 kr.

Tjänster som Ps+/Gamepass får mig att testa spel jag normalt aldrig hade spelat, t.ex. Pentiment. För någon som mig, är tjänsterna guldvärda och varje ny månad känns lite som julafton när spelen presenteras.

Jag hoppar mellan flera konsoler eller PC så då känner jag mig stressad att behöva spela enbart på den konsolen som har prenumeration annars tappar jag mina pengar. Men om jag kunde pausa i en månad utan att tappa pengar så vore det toppen, om spelen i sig tickade med en timer om hur många timmar jag spelat och drar nästa faktura när jag uppnått ett visst antal timmar.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Blir inte en förlängning nästa år.
Tjänsten är inte värd den summan för mig.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

But..why!?

Ett tänkbart scenario skulle kunna vara att de släpper fler och bättre spel samt tjänster till prenumeranter iom en större budget. 🤩🤌

Medlem
Skrivet av KAOSMAN:

Ett tänkbart scenario skulle kunna vara att de släpper fler och bättre spel samt tjänster till prenumeranter iom en större budget. 🤩🤌

Man skulle kunna hoppas det, men mer troligt är att de får mersmak och höjer igen 😁

Medlem

Jag har bestämt mig, just nu, att avsluta alla spel prenumerationer och istället köpa spelen med motivationen att det troligen skulle resultera att jag minskar mitt spelande något och att spelen jag spelar till större delen kommer bli utspelade istället.

Idag prövar jag många spel men ger dem aldrig en ordentlig chans just för att jag egentligen inte vill spela dem då det inte är ett spel ”jag” valt ska komma till tjänsten vare sig det är gamepass eller ps plus.

Vi får se hur det hela slutar men jag gissar att fler känner igen sig i detta.

Medlem

Säg ett företag i världen som inte höjt sina priser. Shoot!

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Jag har bestämt mig, just nu, att avsluta alla spel prenumerationer och istället köpa spelen med motivationen att det troligen skulle resultera att jag minskar mitt spelande något och att spelen jag spelar till större delen kommer bli utspelade istället.

Idag prövar jag många spel men ger de aldrig en ordentlig chans just för att jag egentligen inte vill spela dem då det inte är ett spel ”jag” valt ska komma till tjänsten vare sig det är gamepass eller så plus.

Vi får se hur det hela slutar men jag gissar att fler känner igen sig i detta.

Låter som en ypperlig idé tycker jag.
Har kört en hel del på geforce now på sistone, och även om tjänsten är väldigt bekväm så kommer det med visst småskav som oregelbunden skärmuppdatering och, framförallt, kompression.
Gamepass är en annan femma förstås, men generellt ogillar jag att betala månadsvis för en tjänst som jag inte säkert kommer känna att jag får mina moneys worth for.
Konstigt nog blir det en sorts stress i bakhuvudet att man måååste spela för att inte förlora pengar!
Har ju blivit en hel del i backlogen under åren, men ett spel som jag verkligen ser fram emot är Alan wake 2. Kunna pröjsa för det och lira igenom hur många gånger man vill utan att fundera på om det när som helst kan försvinna från tjänsten. Slår nog till på det. Happy gaming!

Medlem

Ja Gamepass har också fått prishöjning men är fortfarande ljusår bättre. Kasta in alla Playstation exklusiva spel och inkludera dag 1 release så betalar jag för premium. Men så länge det inte sker håller jag mig till Gamepass.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Säg ett företag i världen som inte höjt sina priser. Shoot!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av KAOSMAN:

Ett tänkbart scenario skulle kunna vara att de släpper fler och bättre spel samt tjänster till prenumeranter iom en större budget. 🤩🤌

Jao men det förväntar man ju sig, sen om det blir så är ju en annan femma😏.

Skrivet av Steffe@Swec:

Man skulle kunna hoppas det, men mer troligt är att de får mersmak och höjer igen 😁

Definitivt mer troligt..

Skrivet av Kavakava83:

Jag har bestämt mig, just nu, att avsluta alla spel prenumerationer och istället köpa spelen med motivationen att det troligen skulle resultera att jag minskar mitt spelande något och att spelen jag spelar till större delen kommer bli utspelade istället.

Idag prövar jag många spel men ger de aldrig en ordentlig chans just för att jag egentligen inte vill spela dem då det inte är ett spel ”jag” valt ska komma till tjänsten vare sig det är gamepass eller så plus.

Vi får se hur det hela slutar men jag gissar att fler känner igen sig i detta.

Det tycker jag faktiskt låter som en kanonidé!

Jag förstår absolut att prenumerationstjänster kan vara det bästa som hänt för vissa men jag går ju definitivt mer i ditt tankesätt.
Jag köper, hur konstigt det än må låta, hellre spelen jag vill ha själv för att spela de när jag vill och hur ofta jag vill utan att behöva betala en månadskostnad för det. Det blir dessutom ett helt annat fokus när inte 5000 andra spel ligger och stirrar på en.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

But..why!?

Snubben trollar..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

🤷🏼‍♂️

Medlem

Borde finnas ett alternativ för oss som bara vill spela online. Varför måste vi betala för en massa skit vi inte vill ha?

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Borde finnas ett alternativ för oss som bara vill spela online. Varför måste vi betala för en massa skit vi inte vill ha?

Bacon

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Borde finnas ett alternativ för oss som bara vill spela online. Varför måste vi betala för en massa skit vi inte vill ha?

Spela valfritt free2play spel så slipper du kravet på ps+

Medlem

Det är fortfarande korvören för oss vanliga arbetare i sverige. Betalar mer i månaden för mitt storytel abonnemang. 3 öl på krogen eller 2 luncher ute i jämförelse. Visst vi alla önskar att allt var gratis men snälla...

Medlem
Skrivet av Deekar:

Säg ett företag i världen som inte höjt sina priser. Shoot!

Steam?

Skrivet av Thane:

Spela valfritt free2play spel så slipper du kravet på ps+

Lite underligt resonemang.

Medlem
Skrivet av Bf1942:

Det är fortfarande korvören för oss vanliga arbetare i sverige. Betalar mer i månaden för mitt storytel abonnemang. 3 öl på krogen eller 2 luncher ute i jämförelse. Visst vi alla önskar att allt var gratis men snälla...

Korvören kan hända... Utgifterna kan nog hopa sig där ute. För ensamstående med barn (för att nämna en ytterlighet) en 35% ökning kan nog vara svidande. Vi är i ett läge där mycket går upp i pris, speciellt i storstäderna.

Jag tror dessutom att många som faktiskt borde ta ett steg bak från en sådan här tjänst, pga ekonomiska, inte kommer göra det och tvingas pressa sitt nöjeskonto än mer, kanske till kostnad av någon annat, mer viktigt.

Men kan ju hoppas att de som har problem med att betala det kan skippa 3 öl på krogen, så blir det bra. (Vet inte vad en öl kostar på krogen nu för tiden; växte ifrån sådant "värdeförstörande" tidigt, men räcker kanske till PS+).

Medlem

Kaffet har blivit riktigt dyrt det med men inte slutar jag dricka kaffe för det...

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

But..why!?

Enkelt på grund av att det är för billigt. Jag värdesätter spel väldigt högt. Och tycker att det är det bästa som finns. Därför så tycker jag också att priset borde vara högt.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Korvören kan hända... Utgifterna kan nog hopa sig där ute. För ensamstående med barn (för att nämna en ytterlighet) en 35% ökning kan nog vara svidande. Vi är i ett läge där mycket går upp i pris, speciellt i storstäderna.

Jag tror dessutom att många som faktiskt borde ta ett steg bak från en sådan här tjänst, pga ekonomiska, inte kommer göra det och tvingas pressa sitt nöjeskonto än mer, kanske till kostnad av någon annat, mer viktigt.

Men kan ju hoppas att de som har problem med att betala det kan skippa 3 öl på krogen, så blir det bra. (Vet inte vad en öl kostar på krogen nu för tiden; växte ifrån sådant "värdeförstörande" tidigt, men räcker kanske till PS+).

Jag bor i sthlm, i ett av de dyraste områdena och har flera småbarn på en "normal lön" så lägg ned. Men det är bra att du VÄXT IFRÅN dessa VÄRDEFÖRSTÖRANDE beteenden som att ta 3 öl hahah ha hoppas inte luften är för tunn där högt uppe på din lilla pedistal, det verkar tyvärr som det..

123
Skriv svar