10 bästa skräckspelen för höstrusket
Happy Halloween! FZ tipsar om 10 otäcka spel att mysrysa med.
#dead-space, #outlast, #resident-evil, #silent-hill, #skräck, #soma
Alan wake 2 ska va bra
Det är det!
Min rekommendation är Signalis. Mästerligt pixel art survival horror som får en att undra vad som är verkligt medan man har ihjäl saker. Tydlig inspiration från RE och Silent Hill. Det kom dessutom nyligen en patch som ger lite mer andrum i inventoryhanteringen, som var lite väl tajt när jag körde spelet för ett år sen.
H-How can she slap, kupo!?
Rekommenderar dessa skräckspel:
#1. Visage -- (Finns på Steam, PlayStation 4 & 5)
#2. MADiSON -- (Finns på Steam, PlayStation 5)
#3. Infliction -- (Finns på Steam, PlayStation 4)
#4. Outlast 2 -- (Finns på Steam, PlayStation 4)
#5. Alien: Isolation -- (Finns på Steam, PlayStation 4)
(Antar att dessa spel finns på Xbox även)
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Finns listan i text någonstans?
Soma
Dead Space
Resident Evil 7
Silent Hill 2
Amnesia: The Dark Descent
Alien: Isolation
Outlast
Until Dawn
Mortuary Assistant
Phasmophobia
Lirar MSX Metal Gear. Kanske inte direkt skräck men det blir några jump scares när man går till nästa skärm och plötsligt blir påkommen av en vakt 😜 (mitt fel som använder kikaren för lite)
Vet inte om man kan klassa System Shock 2 som skräck direkt heller men det är otroligt atmosfäriskt och med hörlurar kan det bli rätt mys-creepy.
Soma
Dead Space
Resident Evil 7
Silent Hill 2
Amnesia: The Dark Descent
Alien: Isolation
Outlast
Until Dawn
Mortuary Assistant
Phasmophobia
Tack 😊
Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES